Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr. popr.)
Linia 1: Linia 1:
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}
'''Game Maker Language''' ([[Język angielski|ang.]] „Gra twórca język”, pot. gejm mejker lengłidż) – pierwszy [[język programowania|język programowania]], którego uczy się programista w wieku mniejszym niż 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jest to także język, którym [[Dziecko neo|dzieci neo]] chwalą się na informatyce, pokazując nauczycielowi "jakom fajnom sropili grem".
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – pierwszy [[język programowania|język programowania]], którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jedyny element nauczania na [[technologia informacyjna|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.


== Wersje ==
== Wersje ==
* {{t|1.0}}wersję tą wyróżniało to, że jej nie było.
'''1.0'''
* {{t|2.0}} istny odjazd! ''W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej!'' mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
<BR>
* {{t|3.0}}w wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
Wersję tą wyróżniało to, że jej nie było.<BR>
* {{t|4.0}}wersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
'''2.0'''<BR>
* {{t|5.0}}pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[dzieci Neostrady|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[wirus komputerowy|wirusa]], w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
Istny odjazd! W tej wersji znajduje się 5 razy więcej komend niż w poprzedniej! - mówi jeden z twórców. Twórcy jednak nie wzięli pod uwagę, że 0*5=0 (wersja dla nieprogramujących - ZERO razy PIĘĆ równa się ZERO).<BR>
* {{t|6.0}}ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
'''3.0'''<BR>
* {{t|7.0}}płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
W wersji tej została dodana komenda "exec BSoD". [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.<BR>
* {{t|8.0}}najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.
'''4.0'''<BR>
Wersja ta dodała kolejną komendę - jeszcze straszniejszą od poprzedniej - "exec Windows". Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.<BR>
'''5.0'''<BR>
Pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[Dziecko neo|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[Wirus komputerowy|wirusa]], w którym dzięki postawieniu kilku (dwóch) klocków, mogliśmy zobaczyć jak piłeczka lata bez sensu w obie strony (oczywiście jeżeli posiadałeś kompilator - patrz niżej).<BR>
'''6.0'''<BR>
Ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.<BR>
'''7.0'''<BR>
Płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!<BR>
'''8.0'''<BR>
NAJLEPSZY JĘZYK PROGRAMOWANIA 4EVER! TO NA NIEJ POWSTAŁ/POWSTAJĄ TAKIE GRY JAK CRYSIS 2 CZY BATTLEFILED 3! UMOŻLIWIA OPERACJĘ JUŻ NA 10 WYMIARACH, MOŻE GENEROWAĆ WŁASNE GRY, SŁUŻYĆ JAKO SYSTEM OPERACYJNY ORAZ ZAMAWIAĆ PIZZĘ, ROBIĆ KAWĘ CZY WYNOSIĆ ŚMIECI!<BR>


== Działanie ==
== Działanie ==
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało bowiem wpisać komendę (bądź w 4.0 komendy). Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 wystarczy ustawić parę klocków, by stworzyć kolejną część [[Call_of_Duty|Call Of Duty]]. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się (jeżeli masz ochotę ją sprzedawać) w minimum 100 milionie egzemplarzy.
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 należy ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy.


[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z 16:43, 8 paź 2011

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje

  • Szablon:Twersję tą wyróżniało to, że jej nie było.
  • Szablon:T istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
  • Szablon:Tw wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
  • Szablon:Twersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
  • Szablon:Tpierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
  • Szablon:Tta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
  • Szablon:Tpłatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
  • Szablon:Tnajlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.

Działanie

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 należy ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy.