Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami
M (dr. popr.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Programowanie}} |
{{Programowanie}} |
||
'''Game Maker Language''' ([[ |
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – pierwszy [[język programowania|język programowania]], którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jedyny element nauczania na [[technologia informacyjna|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
⚫ | |||
'''1.0''' |
|||
⚫ | |||
<BR> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
'''2.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
'''3.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* {{t|8.0}}najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci. |
|||
'''4.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
'''5.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
'''6.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
'''7.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
'''8.0'''<BR> |
|||
NAJLEPSZY JĘZYK PROGRAMOWANIA 4EVER! TO NA NIEJ POWSTAŁ/POWSTAJĄ TAKIE GRY JAK CRYSIS 2 CZY BATTLEFILED 3! UMOŻLIWIA OPERACJĘ JUŻ NA 10 WYMIARACH, MOŻE GENEROWAĆ WŁASNE GRY, SŁUŻYĆ JAKO SYSTEM OPERACYJNY ORAZ ZAMAWIAĆ PIZZĘ, ROBIĆ KAWĘ CZY WYNOSIĆ ŚMIECI!<BR> |
|||
== Działanie == |
== Działanie == |
||
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało |
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 należy ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. |
||
[[Kategoria:Języki programowania]] |
[[Kategoria:Języki programowania]] |
Wersja z 16:43, 8 paź 2011
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Game Maker Language (ang. gra twórca język) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.
Wersje
- Szablon:Twersję tą wyróżniało to, że jej nie było.
- Szablon:T istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
- Szablon:Tw wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
- Szablon:Twersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
- Szablon:Tpierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
- Szablon:Tta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
- Szablon:Tpłatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
- Szablon:Tnajlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.
Działanie
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 należy ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 wystarczy uruchomić program, by powstała gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy.