Atari 2600: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (tłumaczenie z polskiego na polski)
Linia 1: Linia 1:
'''Atari 2600''' – "System Komputerowy Video" stworzony przez Atari pod koniec lat 70. jako próba udowodnienia, że ​​w rzeczywistości jest możliwe aby coś sprzedać normom i uczynić tony [[Pieniądze|pieniędzy]] mimo upadku [[Gra komputerowa|gier komputerowych]]. Wykorzystanie żetonów z różnych Pongów powodowało, że system z 2600 był w stanie wyświetlić ponad [[3 (liczba)|3]] prostokąty na raz i zachować wynik dla liczb od 0 - 14 przed zawieszeniem z powodu przepełnienia rejestru. Wywołało to powszechne klapki [[Kolor czarny|koloru śmierci]] (CFOD) oznaczający koniec gry, choć Atari twierdził, że była to cecha mająca na celu zapobieganie ekranów telewizyjnych przed zamarzaniem przez (znany również jego termin techniczny "ghosting") stały obraz. Także Atari potrafi zabić cię we śnie.
'''Atari 2600''' – ''System Komputerowy Video'' stworzony przez Atari pod koniec lat 70. jako próba udowodnienia, że ​​w rzeczywistości jest możliwe, aby sprzedać coś normom i zarobić tony [[Pieniądze|pieniędzy]] mimo upadku [[Gra komputerowa|gier komputerowych]]. Wykorzystanie żetonów z różnych ''Pongów'' powodowało, że system z 2600 był w stanie wyświetlić ponad [[3 (liczba)|trzy]] prostokąty na raz i zachować wynik dla liczb od 0 do 14 przed zawieszeniem z powodu przepełnienia rejestru. Wywoływało to popularne klapki [[Kolor czarny|koloru śmierci]] (CFOD) oznaczające koniec gry, choć Atari twierdził, że była to cecha mająca na celu chronienie ekranów telewizyjnych przed zamarzaniem przez (znany również jego termin techniczny ''ghosting'') stały obraz. Tak więc Atari potrafi zabić cię we śnie.


== Wygląd ==
== Wygląd ==
Atari 2600 został zaprojektowany przez zespół projektantów Atari, którego celem było stworzyć coś, co pozwoliłoby zarówno programistów i klientów wywiercić otwory w [[Głowa|głowie]], starając się korzystać z [[system]]u. Nie mając doświadczenia z przeszłości tworzenia systemów gier wideo - który w tym czasie składała się z Pong Pong i jego klonów - lub znajomości branży gier wideo do domu dla tej sprawy, zespół stworzył [[komputer]], który można podłączyć do [[telewizor]]a, z plastikowych [[kwadrat]]ów, które można umieścić w maszynie do gier do pracy. Zamiast kaset magnetofonowych codziennego użytku, takich jak dzisiejsze komputery, zdecydowali się użyć 8-ścieżkowej taśmy jako głównego urządzenia pamięci masowej z Atari 2600, jak to tylko wymaga z jednej strony być podłączone w dowolnym momencie. Poprzedni pomysł na włożenie kości pamięci został zdewastowany i etykietowane jako "Zbytek natury głupi do [[Praca|pracy]]". Dodatkowe korzyści , że system może grać 8-ścieżkowe taśmy z 8-bitowym [[dźwięk]]iem, choć na kilka sekund przed przeciążeniem i sam się zniszczyć (Self-Destruction System sprzedawany oddzielnie).
Atari 2600 został zaprojektowany przez zespół projektantów Atari, którego celem było stworzyć czegoś, co pozwoliłoby zarówno programistom i klientom wywiercić otwory w [[głowa]]ch, starającym się korzystać z [[system]]u. Nie mając doświadczenia w tworzeniu systemów gier wideo które w tym czasie składały się z ''Pongów'' i jego klonów i braku znajomości branży gier wideo, z plastikowych [[kwadrat]]ów, które można umieścić w maszynie do gier do pracy, zespół stworzył [[komputer]], który można podłączyć do [[telewizor]]a. Zamiast kaset magnetofonowych codziennego użytku, takich jak dzisiejsze komputery, zdecydowali się użyć 8-ścieżkowej taśmy jako głównego urządzenia pamięci masowej. Poprzedni pomysł na włożenie kości pamięci został zdewastowany i etykietowane jako „zbytek z natury głupi do [[Praca|pracy]]. Dodatkową korzyścią było to, że system mógł grać 8-ścieżkowe taśmy z 8-bitowym [[dźwięk]]iem, a przynajmniej mógł to robić na kilka sekund przed przeciążeniem. System był także zdolny sam się zniszczyć<ref>''Self-Destruction System'' sprzedawany oddzielnie</ref>.


== Kontroler ==
== Kontroler ==
Kontrolery z Atari 2600 zostały zaprojektowane z wielką starannością. Wiedząc, że komputery są inne niż systemach do gier wideo, zespół postanowił stworzyć inny styl kontrolera, który jest znacznie prostszy w obsłudze. Decyzją projektu było zgrywanie joysticka z arkadowej maszyny z Atari położonej w centrali. To joystick został oddany do małego pudełka i [[Guma|gumowa]] obudowa była umieszczona nad nim po zdjęciu górnej [[Piłka|piłki]], aby zapobiec Nolan Bushnell od podejrzeń, że ktoś to ukradł. Jeden przycisk został dodany, aby gracze mogli aktywować coś na ekranie. Niedodawanie żadnego przycisku spowoduje "zamieszanie" dla konsumenta, ponieważ etykietowania przycisków jeszcze nie wynaleziono. Dopiero odkryto w późniejszych latach 80., kiedy Nintendo zdecydowało się na tyle odwagi, aby dodać jeszcze jeden przycisk. Ponieważ zespół projektowy wiedział, żeby konsumenci chcieli być z dala od ekranu telewizyjnego, 2-calowy [[kabel]] został dodany do kontrolera jak [[musztarda po obiedzie]].
Kontrolery z Atari 2600 zostały zaprojektowane z wielką starannością. Wiedząc, że komputery są inne niż w systemach do gier wideo, zespół postanowił stworzyć inny styl kontrolera, który jest znacznie prostszy w obsłudze. Projekt zadecydował o zgraniu joysticka z arkadowej maszyny i Atari położonego w centrali. Joystick został oddany do małego pudełka, a [[Guma|gumowa]] obudowa była umieszczona nad nim, aby uchronić Nolana Bushnella od podejrzeń, że zostało to skradzione. Dodano przycisk aktywacji. Niedodanie żadnego przycisku spowodowałoby zamieszanie wśród konsumentów, gdyż etykietowania przycisków jeszcze nie wynaleziono. Wynaleziono je dopiero w późniejszych latach 80., kiedy to Nintendo zdecydowało na dodanie jeszcze jednego przycisku. Zespół projektowy wiedział, że konsumenci chcieliby być z dala od ekranu telewizyjnego, więc dwucalowy [[kabel]] został dodany do kontrolera jak [[musztarda po obiedzie]].


== Pożytek ==
== Pożytek ==
Atari 2600 ma zdolność do ciągłego migotania podczas grania w [[Pac-Man|Pac-Man'a]], aby dać Ci trudniejsze wyzwanie. Może też zmusić cię do pozostania w dół w E.T. upewniając się, że doświadczenie twojej gry jest okropne. Ktoś usłyszał, że to sprawia, że jest to ​​dobry materiał na ogień. Jeśli umieścisz go w [[toster]]ze, będziesz miał więcej radosnych doświadczeń niż gdybyś go odtworzył. Można również [[Mikrofalówka|mikrofalówką]] przetopić joysticka na konsoli Atari 2600, aby wyglądał jak budynek w kupie śmieci.
Atari 2600 ma zdolność do ciągłego migotania podczas grania w [[Pac-Man]]a, aby dać Ci trudniejsze wyzwanie. Może też zmusić Cię do pozostania w dół w E.T., ku pewności, że doświadczenie Twojej gry jest okropne. Ktoś usłyszał, że to sprawia, jest to ​niezła podpałka. Jeśli umieścisz go w [[toster]]ze, będziesz miał więcej radosnych doświadczeń niż gdybyś go odtworzył. Można również [[Mikrofalówka|mikrofalówką]] przetopić joysticka na konsoli Atari 2600, aby wyglądał jak budynek w kupie śmieci.

{{przypisy}}


{{Konsole}}
{{Konsole}}

Wersja z 17:43, 21 mar 2012

Atari 2600System Komputerowy Video stworzony przez Atari pod koniec lat 70. jako próba udowodnienia, że ​​w rzeczywistości jest możliwe, aby sprzedać coś normom i zarobić tony pieniędzy mimo upadku gier komputerowych. Wykorzystanie żetonów z różnych Pongów powodowało, że system z 2600 był w stanie wyświetlić ponad trzy prostokąty na raz i zachować wynik dla liczb od 0 do 14 przed zawieszeniem z powodu przepełnienia rejestru. Wywoływało to popularne klapki koloru śmierci (CFOD) oznaczające koniec gry, choć Atari twierdził, że była to cecha mająca na celu chronienie ekranów telewizyjnych przed zamarzaniem przez (znany również jego termin techniczny ghosting) stały obraz. Tak więc Atari potrafi zabić cię we śnie.

Wygląd

Atari 2600 został zaprojektowany przez zespół projektantów Atari, którego celem było stworzyć czegoś, co pozwoliłoby zarówno programistom i klientom wywiercić otwory w głowach, starającym się korzystać z systemu. Nie mając doświadczenia w tworzeniu systemów gier wideo – które w tym czasie składały się z Pongów i jego klonów – i braku znajomości branży gier wideo, z plastikowych kwadratów, które można umieścić w maszynie do gier do pracy, zespół stworzył komputer, który można podłączyć do telewizora. Zamiast kaset magnetofonowych codziennego użytku, takich jak dzisiejsze komputery, zdecydowali się użyć 8-ścieżkowej taśmy jako głównego urządzenia pamięci masowej. Poprzedni pomysł na włożenie kości pamięci został zdewastowany i etykietowane jako „zbytek z natury głupi do pracy”. Dodatkową korzyścią było to, że system mógł grać 8-ścieżkowe taśmy z 8-bitowym dźwiękiem, a przynajmniej mógł to robić na kilka sekund przed przeciążeniem. System był także zdolny sam się zniszczyć[1].

Kontroler

Kontrolery z Atari 2600 zostały zaprojektowane z wielką starannością. Wiedząc, że komputery są inne niż w systemach do gier wideo, zespół postanowił stworzyć inny styl kontrolera, który jest znacznie prostszy w obsłudze. Projekt zadecydował o zgraniu joysticka z arkadowej maszyny i Atari położonego w centrali. Joystick został oddany do małego pudełka, a gumowa obudowa była umieszczona nad nim, aby uchronić Nolana Bushnella od podejrzeń, że zostało to skradzione. Dodano przycisk aktywacji. Niedodanie żadnego przycisku spowodowałoby zamieszanie wśród konsumentów, gdyż etykietowania przycisków jeszcze nie wynaleziono. Wynaleziono je dopiero w późniejszych latach 80., kiedy to Nintendo zdecydowało na dodanie jeszcze jednego przycisku. Zespół projektowy wiedział, że konsumenci chcieliby być z dala od ekranu telewizyjnego, więc dwucalowy kabel został dodany do kontrolera jak musztarda po obiedzie.

Pożytek

Atari 2600 ma zdolność do ciągłego migotania podczas grania w Pac-Mana, aby dać Ci trudniejsze wyzwanie. Może też zmusić Cię do pozostania w dół w E.T., ku pewności, że doświadczenie Twojej gry jest okropne. Ktoś usłyszał, że to sprawia, iż jest to ​niezła podpałka. Jeśli umieścisz go w tosterze, będziesz miał więcej radosnych doświadczeń niż gdybyś go odtworzył. Można również mikrofalówką przetopić joysticka na konsoli Atari 2600, aby wyglądał jak budynek w kupie śmieci.

Przypisy

  1. Self-Destruction System sprzedawany oddzielnie