Geografia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Hmmm. Pojadę po abstrakcji, ale lenistwo jest zbyt silne.)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Mapa swiata.jpg|180px|right|thumb|[[Mapa]] - któryś z kolei przyrząd geograficzny]]
[[Plik:Mapa swiata.jpg|180px|right|thumb|[[Mapa]] któryś z kolei przyrząd geograficzny]]
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|right|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka.]]
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|right|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka o kartografii połączona z innym elementami po [[przyroda|przyrodzie]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] (m.in. warstwy atmosfery, rodzaje chmur, gleby, kamieni, wody, [[strefa czasowa|strefy czasowe]] i [[współrzędne geograficzne]]).
{{t|Geografia}}[[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[Liceum|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

<!--- Do uzupełnienia == Działy geografii ==
=== Elementy astronomii ===
=== Geografia fizyczna ===
=== Geografia społeczna === --->


== Geografia a inne nauki ==
== Geografia a inne nauki ==
Geografia jest nauką szkolną wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].
Geografia jest nauką szkolną wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].

== Przebieg lekcji ==
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlany zostaje jakiś dokument).

Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w&nbsp;skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).

[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W&nbsp;czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.


{{stub|geo}}
{{stub|geo}}

Wersja z 15:56, 27 sty 2013

Plik:Mapa swiata.jpg
Mapa – któryś z kolei przyrząd geograficzny
Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka

Szablon:Tszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.


Geografia a inne nauki

Geografia jest nauką szkolną wywodzącą się wraz z biologią, chemią i fizyką z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry geolog, nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych (szklanka, czajnik, termos etc.) lub huśtania na krześle.

Przebieg lekcji

Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlany zostaje jakiś dokument).

Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności kredy; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).

Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.


Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go. Szablon:Przedmioty szkolne