Prawa anime: Różnice pomiędzy wersjami
M (Trza to wyedytować :)) |
M (Redakcja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{WEdycji}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | # '''Prawo Grawitacji''' – każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada [[biust]] o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole [[grawitacja|grawitacyjne]]. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca [[serial]]u. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | # '''Prawo Grawitacji''' |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
## obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej; |
## obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej; |
||
## za to w drugiej walce będzie odwrotnie. |
## za to w drugiej walce będzie odwrotnie. |
||
# '''Prawo |
# '''Prawo Nazwy''' – każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego [[temat]]em; dobrze, jeżeli [[tytuł]] nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego. |
||
# '''Prawo |
# '''Prawo Wyższości Hentai''' – obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak [[hentai]] zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma. |
||
# '''Prawo [[ |
# '''Prawo [[Policja|Policji]]''' (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) – dowolna postać zielona w tych anime nie jest [[ork]]iem, ale [[policjant]]em w barwach kamuflujących. |
||
# '''Prawo Nieśmiertelności Ubrań''' |
# '''Prawo Nieśmiertelności Ubrań''' – obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich [[ubranie|ubrania]] pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali. |
||
# '''Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary''' |
# '''Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary''' – dowolna bohaterka anime (szczególnie [[elfka]] lub [[magiczka]]), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków ''da red wunz go fasta!'' jest nierealne...) |
||
# '''Prawo Wkurwienia''' |
# '''Prawo Wkurwienia''' – im większa [[złość]] bohatera, tym większa jego siła. No, chyba że bohater jest urodzonym [[frajer]]em. |
||
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' |
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' – im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia. |
||
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' |
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' – gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców [[młot]] lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik [[stres]]ogenny. Jednak podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, a co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć. |
||
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' |
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' – im poważniejsza [[rana]], tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś [[przyjaciel]]em przyjaciół (czyt. głównych bohaterów). |
||
# '''Prawo Połamanych Goleni''' |
# '''Prawo Połamanych Goleni''' – jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą. |
||
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki''' |
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki''' – jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu ''Magical Girls'' odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej [[sukienka]] po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru. |
||
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii''' |
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii''' – główni bohaterowie, wchodząc do miasta, prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii terroryzującej okolicę. |
||
# '''Prawo Słabego Punktu''' |
# '''Prawo Słabego Punktu''' – każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu, musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami. |
||
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' |
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' – większość bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers. |
||
# '''Prawo |
# '''Prawo Nieprzerywalnej Metamorfozy''' – bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie, będący jej świadkami, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać. |
||
# '''Prawo Tła''' |
# '''Prawo Tła''' – w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej [[dezintegracja|dezintegracji]] i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y). |
||
== Jak znaleźć orków w anime? == |
== Jak znaleźć orków w anime? == |
||
Zwyczajem praktykowanym przez |
Zwyczajem praktykowanym przez niemal wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga [[tradycja]] nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona, nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku, to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków. |
||
#Przykład 1 ''Neon Genesis Evangelion'' |
#Przykład 1 ''Neon Genesis Evangelion'' – po obejrzeniu serii łatwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie ''No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?'' [[grafika:Ork_pokazowy.JPG|left|thumb|Typowy [[ork]] – znajdziesz go w każdym anime]] |
||
# Przykład 2 ''DearS'' |
# Przykład 2 ''DearS'' – orków znajdujemy już na samym początku, gdy w [[intro]] widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu. |
||
# Wszystkie anime typu ''dużo się strzelali'' |
# Wszystkie anime typu ''dużo się strzelali'' – znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp., do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden, i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek – bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po [[ekran]]ie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem, przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie ''Wartrukk jest najszybszy!''. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź. |
||
# Naruto |
# Naruto – Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te [[shuriken]]y, [[kunai]]e, [[zwój|zwoje]], kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim – czy wierzysz, że [[Pan Meduza]] istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym z odcinków, ale wierzę, że to Space Orc. |
||
{{medal}} |
{{medal}} |
Wersja z 23:00, 3 wrz 2006
Prawa Anime – zbiór praw rządzących japońskimi i polskimi (Polska to przecież druga Japonia) filmami animowanymi. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.
- Prawo Łazienki – dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej łazienki z wanną/prysznicem/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której siła będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
- Prawo Grawitacji – każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada biust o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole grawitacyjne. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca serialu.
- Prawo Ameby – dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego miecza lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości ameby.
- Prawo Orków – w każdym anime (wykluczajac Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
- Prawo Pierwszej i Drugiej Walki
- obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
- za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
- Prawo Nazwy – każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego tematem; dobrze, jeżeli tytuł nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
- Prawo Wyższości Hentai – obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak hentai zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
- Prawo Policji (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) – dowolna postać zielona w tych anime nie jest orkiem, ale policjantem w barwach kamuflujących.
- Prawo Nieśmiertelności Ubrań – obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich ubrania pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
- Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary – dowolna bohaterka anime (szczególnie elfka lub magiczka), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków da red wunz go fasta! jest nierealne...)
- Prawo Wkurwienia – im większa złość bohatera, tym większa jego siła. No, chyba że bohater jest urodzonym frajerem.
- Prawo Odwrotnej Proporcjonalności – im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
- Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów – gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców młot lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik stresogenny. Jednak podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, a co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
- Prawo Powolnej Śmierci – im poważniejsza rana, tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś przyjacielem przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
- Prawo Połamanych Goleni – jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
- Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki – jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu Magical Girls odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej sukienka po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
- Prawo Chodów u Ruskiej Mafii – główni bohaterowie, wchodząc do miasta, prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii terroryzującej okolicę.
- Prawo Słabego Punktu – każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu, musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
- Prawo Elastycznej Twarzy – większość bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
- Prawo Nieprzerywalnej Metamorfozy – bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie, będący jej świadkami, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
- Prawo Tła – w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej dezintegracji i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).
Jak znaleźć orków w anime?
Zwyczajem praktykowanym przez niemal wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga tradycja nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona, nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku, to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.
- Przykład 1 Neon Genesis Evangelion – po obejrzeniu serii łatwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?
- Przykład 2 DearS – orków znajdujemy już na samym początku, gdy w intro widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
- Wszystkie anime typu dużo się strzelali – znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp., do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden, i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek – bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po ekranie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem, przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie Wartrukk jest najszybszy!. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
- Naruto – Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te shurikeny, kunaie, zwoje, kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim – czy wierzysz, że Pan Meduza istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym z odcinków, ale wierzę, że to Space Orc.