Prawa anime: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Trza to wyedytować :))
M (Redakcja)
Linia 1: Linia 1:
'''Prawa [[Anime]]''' zbiór praw rządzących [[Japonia|japońskimi]] i [[Polska|polskimi]] (Polska to przecież druga Japonia) [[film animowany|filmami animowanymi]]. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.
{{WEdycji}}


# '''Prawo Łazienki''' dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej [[łazienka|łazienki]] z [[wanna|wanną]]/[[prysznic]]em/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której [[siła]] będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
'''Prawa [[Anime]]''' to zbiór praw rządzących [[Japonia|japońskimi]] i [[Polska|polskimi]] (Polska to przecież [[Polska|druga Japonia]]) [[film animowany|filmami animowanymi]]. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.
# '''Prawo Grawitacji''' każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada [[biust]] o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole [[grawitacja|grawitacyjne]]. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca [[serial]]u.

# '''Prawo Ameby''' dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego [[miecz]]a lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości [[ameba|ameby]].
# '''Prawo Łazienki''' - dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej [[łazienka|łazienki]] z [[wanna|wanną]]/[[prysznic]]em/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której [[siła]] będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
# '''Prawo Orków''' w każdym anime (wykluczajac Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
# '''Prawo Grawitacji''' - każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada [[biust]] o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole [[grawitacja|grawitacyjne]]. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera i/lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca [[serial]]u.
# '''Prawo Pierwszej i Drugiej Walki'''
# '''Prawo Ameby''' - dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego [[miecz]]a i/lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości [[ameba|ameby]].
# '''Prawo Orków''' - w każdym anime (wykluczajac Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
# '''Prawo pierwszej i drugiej walki:'''
## obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
## obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
## za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
## za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
# '''Prawo nazwy''' - każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego [[temat]]em; dobrze, jeżeli [[tytuł]] nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
# '''Prawo Nazwy''' każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego [[temat]]em; dobrze, jeżeli [[tytuł]] nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
# '''Prawo wyższości Hentai''' - obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak [[hentai]] zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
# '''Prawo Wyższości Hentai''' obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak [[hentai]] zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
# '''Prawo [[policja|policji]]''' - (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) - dowolna postać zielona w tych anime nie jest [[ork]]iem, ale [[policjanet]]em w barwach kamuflujących.
# '''Prawo [[Policja|Policji]]''' (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) dowolna postać zielona w tych anime nie jest [[ork]]iem, ale [[policjant]]em w barwach kamuflujących.
# '''Prawo Nieśmiertelności Ubrań''' - obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich [[ubranie|ubrania]] pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
# '''Prawo Nieśmiertelności Ubrań''' obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich [[ubranie|ubrania]] pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
# '''Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary''' - dowolna bohaterka anime (szczególnie [[elfka]] lub [[magiczka]]), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków ''da red wunz go fasta!'' jest nierealne...)
# '''Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary''' dowolna bohaterka anime (szczególnie [[elfka]] lub [[magiczka]]), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków ''da red wunz go fasta!'' jest nierealne...)
# '''Prawo Wkurwienia''' - im większa [[złość]] bohatera, tym większa jego siła. No chyba, że bohater jest urodzonym [[frajer]]em.
# '''Prawo Wkurwienia''' im większa [[złość]] bohatera, tym większa jego siła. No, chyba że bohater jest urodzonym [[frajer]]em.
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' - im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
# '''Prawo Odwrotnej Proporcjonalności''' im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' - gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców [[młot]] lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik [[stres|stresogenny]]. Jednak, podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
# '''Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów''' gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców [[młot]] lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik [[stres]]ogenny. Jednak podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, a co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' - im poważniejsza [[rana]], tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś [[przyjaciel]]em przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
# '''Prawo Powolnej Śmierci''' im poważniejsza [[rana]], tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś [[przyjaciel]]em przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
# '''Prawo Połamanych Goleni''' - jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
# '''Prawo Połamanych Goleni''' jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki''' - jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu ''Magical Girls'' odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej [[sukienka]] po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
# '''Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki''' jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu ''Magical Girls'' odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej [[sukienka]] po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii''' - główni bohaterowie wchodząc do miasta prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii, terroryzującej okolicę.
# '''Prawo Chodów u Ruskiej Mafii''' główni bohaterowie, wchodząc do miasta, prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii terroryzującej okolicę.
# '''Prawo Słabego Punktu'''- każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
# '''Prawo Słabego Punktu''' każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu, musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' - większośc bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
# '''Prawo Elastycznej Twarzy''' większość bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
# '''Prawo nieprzerywalnej metamorfozy''' - bez względu na to jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie będący jej świadkami zawsze są zbyt ogłupieni żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
# '''Prawo Nieprzerywalnej Metamorfozy''' bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie, będący jej świadkami, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
# '''Prawo Tła''' - w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej [[dezintegracja|dezintegracji]] i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).
# '''Prawo Tła''' w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej [[dezintegracja|dezintegracji]] i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).


== Jak znaleźć orków w anime? ==
== Jak znaleźć orków w anime? ==
Zwyczajem praktykowanym przez praktycznie wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków i/lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga [[tradycja]] nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.
Zwyczajem praktykowanym przez niemal wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga [[tradycja]] nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona, nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku, to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.
#Przykład 1 ''Neon Genesis Evangelion'' - po obejrzeniu serii łątwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie ''No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?''[[grafika:Ork_pokazowy.JPG|left|thumb|Typowy [[ork]] - znajdziesz go w każdym anime]]
#Przykład 1 ''Neon Genesis Evangelion'' po obejrzeniu serii łatwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie ''No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?'' [[grafika:Ork_pokazowy.JPG|left|thumb|Typowy [[ork]] znajdziesz go w każdym anime]]
# Przykład 2 ''DearS'' - orków znajdujemy już na samym początku, gdy w [[intro|intrze ]] widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
# Przykład 2 ''DearS'' orków znajdujemy już na samym początku, gdy w [[intro]] widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
# Wszystkie anime typu ''dużo się strzelali'' - znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp. do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek - bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po [[ekran]]ie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie ''Wartrukk jest najszybszy!''. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
# Wszystkie anime typu ''dużo się strzelali'' znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp., do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden, i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po [[ekran]]ie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem, przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie ''Wartrukk jest najszybszy!''. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
# Naruto - Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te [[shuriken]]y, [[kunai]]e, [[zwój|zwoje]], kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim - czy wierzysz, że [[Pan Meduza]] istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym odcinków, ale wierzę, że to Space Orc.
# Naruto Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te [[shuriken]]y, [[kunai]]e, [[zwój|zwoje]], kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim czy wierzysz, że [[Pan Meduza]] istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym z odcinków, ale wierzę, że to Space Orc.


{{medal}}
{{medal}}

Wersja z 23:00, 3 wrz 2006

Prawa Anime – zbiór praw rządzących japońskimi i polskimi (Polska to przecież druga Japonia) filmami animowanymi. Dowolne anime można dogłębnie zrozumieć tylko przy pomocy tych praw.

  1. Prawo Łazienki – dowolna istota płci męskiej, wchodząc do dowolnej łazienki z wanną/prysznicem/dowolnym innym przyrządem służącym do mycia, napotka w niej myjącą się istotę płci żeńskiej, której siła będzie wprost proporcjonalna do kruchości jej budowy.
  2. Prawo Grawitacji – każda główna i drugoplanowa bohaterka anime posiada biust o wielkości wystarczającej, by ten samodzielnie i samoistnie wytworzył własne pole grawitacyjne. Dowodem na to jest zdolność do przyciągania przez to pole głównego bohatera lub innych mężczyzn w okolicy, którzy po schwytaniu przez pole grawitacyjne kręcą się wokół bohaterki już do końca serialu.
  3. Prawo Ameby – dowolny główny bohater ma mózg wielkości odwrotnie proporcjonalnej do wielkości jego miecza lub jego czynów. Co w praktyce oznacza zwykle mózg wielkości ameby.
  4. Prawo Orków – w każdym anime (wykluczajac Record of Lodoss War i Ragnarok The Animation) zawsze są orkowie. Trzeba ich tylko dobrze poszukać.
  5. Prawo Pierwszej i Drugiej Walki
    1. obojętnie, co umie i co ma główny bohater, w pierwszej walce jego przeciwnik i tak wszystko zrobi szybciej, silniej i lepiej;
    2. za to w drugiej walce będzie odwrotnie.
  6. Prawo Nazwy – każde anime musi mieć nazwę obowiązkowo jak najmniej związaną z jego tematem; dobrze, jeżeli tytuł nie jest przetłumaczalny na jakikolwiek inny język prócz japońskiego.
  7. Prawo Wyższości Hentai – obojętnie, jak dobre jest anime, to i tak hentai zrobiony na jego podstawie będzie ciekawszy, inteligentniejszy i będzie się go przyjemniej oglądać. Od tej reguły wyjątków nie ma.
  8. Prawo Policji (dotyczy tylko Ragnaroka i Record of Lodoss War) – dowolna postać zielona w tych anime nie jest orkiem, ale policjantem w barwach kamuflujących.
  9. Prawo Nieśmiertelności Ubrań – obojętnie, co przejdą bohaterowie anime, ich ubrania pod koniec nie zostaną w żaden sposób zniszczone, mimo tego, że w czasie trwania serialu ani razu ich nie zmieniali.
  10. Prawo Niewidzialnego Pancerza Wiary – dowolna bohaterka anime (szczególnie elfka lub magiczka), obojętnie jak bogata, będzie nosiła ubranie tylko z ledwością zakrywające jej wdzięki. Wiąże się to prawdopodobnie z ich wiarą, że skąpe ubranie daje lepszą obronę od najlepszej zbroi (a podobno to hasło orków da red wunz go fasta! jest nierealne...)
  11. Prawo Wkurwienia – im większa złość bohatera, tym większa jego siła. No, chyba że bohater jest urodzonym frajerem.
  12. Prawo Odwrotnej Proporcjonalności – im więcej przeciwników ściga głównego bohatera, tym mniej strzałów w niego trafia.
  13. Prawo Powagi Sytuacji i Materializacji Przedmiotów – gdy postać jest zdenerwowana, wyciąga zza pleców młot lub dowolny inny przedmiot, którym pierze czynnik stresogenny. Jednak podczas poważnych starć ani razu tego nie robi, a co więcej, nawet jej to do głowy nie przychodzi. Auć.
  14. Prawo Powolnej Śmierci – im poważniejsza rana, tym dłużej umierasz. No, chyba że nie jesteś przyjacielem przyjaciół (czyt. głównych bohaterów).
  15. Prawo Połamanych Goleni – jeżeli w czasie walki zdarzyło się, że dwójka walczących bohaterów wyskoczyła w górę i tam zadała sobie po jednym ciosie, to po lądowaniu będą stać odwróceni do siebie tyłem przez minimum 10 sekund. Po tym czasie albo jedna, albo druga strona uzna, że w czasie lądowania połamała sobie kolana i padnie na ziemię. Możliwe, że przy tym odpadnie od niego jakaś część obluzowana uprzednio w locie, jednak nie jest to regułą.
  16. Prawo Odpowiedniego Stroju Czarodziejki – jeżeli główna bohaterka dowolnego anime typu Magical Girls odkryje w sobie moc zamiany w wojowniczkę, szansa, że jej sukienka po przemianie zakryje kolana (a przynajmniej większą część ud) jest praktycznie równa zeru.
  17. Prawo Chodów u Ruskiej Mafii – główni bohaterowie, wchodząc do miasta, prawie zawsze zostaną zaproszeni do jakiegoś domu przez bliżej nieznaną osobę. Wiąże się to prawdopodobnie z chodami u mafii terroryzującej okolicę.
  18. Prawo Słabego Punktu – każdy przeciwnik, łącznie z najpotężniejszymi demonami Chaosu, musi mieć słaby punkt, który w czasie walki odkryje przed bohaterami.
  19. Prawo Elastycznej Twarzy – większość bohaterów anime w chwilach wielkiego zdenerwowania może praktycznie w dowolny sposób ugroteskowić rysy swojej twarzy w tzw. superdeformers.
  20. Prawo Nieprzerywalnej Metamorfozy – bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji mecha/bohatera/bohaterki i jak wiele razy już ją wcześniej widzieli, źli bohaterowie, będący jej świadkami, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek sposób przerwać.
  21. Prawo Tła – w każdej sekwencji przemiany, transformacji itp. normalna rzeczywistość wokół bohatera ulega chwilowej dezintegracji i zostaje zastąpiona błyszczącym, ruchomym tłem (prawdopodobnie pochodzącym z Wymiaru Y).

Jak znaleźć orków w anime?

Zwyczajem praktykowanym przez niemal wszystkich autorów anime i często mangi jest umieszczanie w swoim dziele orków lub Space Orków z Warhammera 40k. Jednakże druga tradycja nakazuje maskowanie ich obecności, tak aby osoba nieoświecona, nic nie biorąca i niewtajemniczona, nie mogła się zorientować, że tak naprawdę chodzi o orków, a ta cycata panienka i miś... eee... wojownik o małym rozumku, to tylko tło. Znalezienie orka w typowym anime nie jest więc rzeczą łatwą, ale sprawiającą wiele satysfakcji. Poniżej kilka przykładów, jak na podstawie logicznej(?) dedukcji stwierdzić niezaprzeczalną obecność orków.

  1. Przykład 1 Neon Genesis Evangelion – po obejrzeniu serii łatwo znaleść orków, zadając sobie proste pytanie No dobrze, ale kto właściwie wysyłał te Anioły?
    Plik:Ork pokazowy.JPG
    Typowy ork – znajdziesz go w każdym anime
  2. Przykład 2 DearS – orków znajdujemy już na samym początku, gdy w intro widzimy spadający statek obcych. Jak myślisz, kto go zestrzelił? Ten sposób znalezienia orków jest uniwersalny dla większości anime o przybyszach z kosmosu.
  3. Wszystkie anime typu dużo się strzelali – znalezienie orków jest trochę bardziej skomplikowane i odbywa się etapami. Na początku, powinien nas zastanowić fakt, że mimo wystrzelenia takiej masy pocisków, strzał, kul, itp., do celu (głównego bohatera) dochodzi góra jeden, i to zazwyczaj pod koniec. Wniosek – bohater musi być przez coś chroniony. Przez coś tak szybkiego, że przemyka po ekranie niezauważone, biorąc kule na siebie. Idąc dalej tym tropem, przypominamy sobie, że w grze Warhammer Dawn of War przy produkcji Wartrukka pada zdanie Wartrukk jest najszybszy!. Wiedząc, że orkowie nigdy nie kłamią, mamy już odpowiedź.
  4. Naruto – Jak myślisz, kto produkuje wszystkie te shurikeny, kunaie, zwoje, kto wymyślił setki technik? I przede wszystkim – czy wierzysz, że Pan Meduza istnieje naprawdę? A może ktoś się za niego przebrał? Nie było potwierdzenia w żadnym z odcinków, ale wierzę, że to Space Orc.
Medal.svg