Jelcz M081MB: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(automatyczna podmiana) |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Autobus Ruda.jpg|thumb|200px|M081MB w całej okazałości]] |
||
[[Plik:Vero2.jpg|thumb|200px|Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów [[Formuła 1|Formuły 1.]]]] |
[[Plik:Vero2.jpg|thumb|200px|Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów [[Formuła 1|Formuły 1.]]]] |
||
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a. |
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a. |
Wersja z 11:37, 6 lut 2017
Jelcz M081MB, piździk – autobus[potrzebne źródło] wytwarzany w fabryce Jelcza.
Wygląd
Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposazonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. Tak właśnie wygląda ten autobus.
Dane techniczne
- Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
- Teoretyczna liczba miejsc – 37
- Praktyczna liczba miejsc – >60
- Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest[1].
- Silnik – jak na
samochódtypowy wsiobus przystało, z przodu, o mocy 136 szkap. - Koła – większe niż we Władimircu, co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.
Zalety
- Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki.
- Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu.
- Można z niego zrobić
sardynkiludzi w sosie własnym. - PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego kultowego H9 i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń.
Wady
- Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi.
- Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie babciom autobusowym, nie występuje w PKSach.
Modele pokrewne
- L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – teoretycznie do 34 osób.
- T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.
Przypisy
- ↑ Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C