Jelcz M081MB: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(automatyczna podmiana)
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Jelcz Vero.jpg|thumb|200px|M081MB w całej okazałości]]
[[Plik:Autobus Ruda.jpg|thumb|200px|M081MB w całej okazałości]]
[[Plik:Vero2.jpg|thumb|200px|Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów [[Formuła 1|Formuły 1.]]]]
[[Plik:Vero2.jpg|thumb|200px|Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów [[Formuła 1|Formuły 1.]]]]
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a.
'''Jelcz M081MB''', ''piździk'' – autobus{{fakt}} wytwarzany w fabryce [[Jelcz]]a.

Wersja z 11:37, 6 lut 2017

M081MB w całej okazałości
Plik:Vero2.jpg
Ozdobna, aerodynamiczna osłona na boku upodabnia M081MB do bolidów Formuły 1.

Jelcz M081MB, piździk – autobus[potrzebne źródło] wytwarzany w fabryce Jelcza.

Wygląd

Wyobraźcie sobie onomatopeistyczno-sekwencyjną prozę z okresu angielskiego neoromantyzmu, napisaną przez azerskiego patriotę pochodzenia grenlandzkiego, który w wieku trzech lat umiał lewitować, wprawiając w zdumienie Trzech Króli, zmierzających do Betlejem w Nowej Zelandii, aby uczcić złamanie Playstation 3 przy pomocy jednorękiego bandyty z Alfy Centauri wyposazonego jedynie w suwak logarytmiczny produkcji radzieckiej (własnoręcznie skonstruowany przez Lenina), a przekazywany z pokolenia na pokolenie przez bardzo stary ród boliwijskich przemytników chleba. Tak właśnie wygląda ten autobus.

Dane techniczne

  • Drzwi – w układzie 0-2-2 lub tylko jedne drzwi przednie co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, otwierają się w czasie ok. 15s.
  • Teoretyczna liczba miejsc – 37
  • Praktyczna liczba miejsc – >60
  • Klimatyzacja – jak się otworzy wszystkie okna, to jest[1].
  • Silnik – jak na samochód typowy wsiobus przystało, z przodu, o mocy 136 szkap.
  • Koła – większe niż we Władimircu, co dowodzi po raz kolejny, że to wsiobus.

Zalety

  • Idealny na bardzo obciążone miejskie trasy oraz wycieczki.
  • Doskonały na jazdę po terenach górskich przy pełnym obciążeniu.
  • Można z niego zrobić sardynki ludzi w sosie własnym.
  • PKS Konin zrobił z niego autobus turystyczny poprzez montaż foteli ze skasowanego kultowego H9 i wywaleniu drzwi środkowych oraz tylnych. O dziwo stał się całkiem wygodny i torturuje miejscową młodzież na kursach turystycznych Konin – Zakopane oraz pospiesznych liniowych Konin – Toruń.

Wady

  • Brak tylnej kanapy, co rozwiązano w PKSach, likwidując środkowe i tylne drzwi.
  • Tylne wejście jest niskopodłogowe, co ułatwia życie babciom autobusowym, nie występuje w PKSach.

Modele pokrewne

  • L081MB – wersja lokalna: więcej biegów, jednak lepsza pojemność – teoretycznie do 34 osób.
  • T081MB – wersja turystyczna: mniej miejsc, mniej drzwi (0-1-0), jednak silnik więcej pije.

Przypisy

  1. Działa tylko w temperaturze poniżej 15 st. C

Szablon:Ciężarówki