Użytkownik:Ostrzyciel/Tydzień transportowy/ANM: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (no i bajlando)
Znacznik: edytor źródłowy
M
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 7: Linia 7:
<br clear="all">
<br clear="all">


<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Inżynieria komunikacyjna|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]][{{fullurl:{{FULLPAGENAME}}|action=purge}} Losuj kolejne''']'''</div>
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Inżynieria komunikacyjna|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div>
</option>
</option>
<option>
<option>
Linia 22: Linia 22:
<br clear="all">
<br clear="all">


<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Metro berlińskie|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]][{{fullurl:{{FULLPAGENAME}}|action=purge}} Losuj kolejne''']'''</div>
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Metro berlińskie|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div>
</option>
</option>
<option>
<option>
Linia 36: Linia 36:
<br clear="all">
<br clear="all">


<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Rodzaje babć autobusowych|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]][{{fullurl:{{FULLPAGENAME}}|action=purge}} Losuj kolejne''']'''</div>
<div class="linklista" style="text-align: right;">'''[[Rodzaje babć autobusowych|Czytaj całość i oceń]][[Nonsensopedia:Artykuły na medal/Archiwum|Archiwum]][[Nonsensopedia:Artykuł na medal|Zgłoś kandydaturę]] {{purge|Losuj kolejne}}'''</div>
</option>
</option>
</choose>
</choose>

Aktualna wersja na dzień 12:58, 6 kwi 2019

Zdaniem niemieckich inżynierów ruchu przykład intuicyjnego oznakowania

Inżynieria komunikacyjna (lub Inżynieria ruchu) – jedna z dziedzin wiedzy, obok medycyny i polityki, w której ekspertem jest każdy Polak. Zajmuje się szeroko pojętym drogownictwem oraz zarządzaniem ruchem drogowym. Co ciekawe współcześnie jest uznawana za naukę bardziej filozoficzną niż ścisłą, gdyż istnieje wiele inżynierskich rozwiązań danego problemu ruchowego, a ich zastosowanie zależy od tego, czego oczekuje inwestor co myśli sobie rzeczony inżynier. Przez lata zrodziło się wiele mniej lub bardziej chorych koncepcji, postaramy się przedstawić niektóre z nich.

Wczesne lata

Pierwszym rozwiązaniem z dziedziny inżynierii komunikacyjnej były późnośrednowieczne edykty nakazujące ruch lewostronny w całej Europie, pierwotnie tylko w miastach. Gdzieś tak mniej więcej w Oświeceniu francuscy dorobkiewicze po dorwaniu się do władzy postanowili zmasakrować to lewactwo i wprowadzili ruch prawostronny, który potem Napoleon rozniósł po reszcie Europy. Ponieważ jednak nigdy nie dotarł do Skandynawii, ruch lewostronny obowiązywał tam do końca lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku.