Ikariam: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{popr}} |
|||
[[Plik: |
[[Plik:Ikariam zlo.jpg|thumb|250px|Cała prawda o Ikariam]] |
||
{{cytat|Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?|[[Noob]] szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami}} |
{{cytat|Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?|[[Noob]] szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami}} |
||
⚫ | |||
{{cytat|Aby skorzystać z listy budowy, potrzebujesz [[konto premium]]!|'''Ikariam''' o tym artykule}} |
|||
⚫ | |||
== Początek gry == |
|||
Na początek dostajemy swój kawałek terytorium na wyspie oraz ratusz, kilku mieszkańców i trochę [[pieniądze|peniędzy]] . Ukazuje się nam wprowadzenie i zadania w nim do wykonania, za które dostajemy surowce lub kolejne poziomy budynków, wystarczy tylko trochę poklikać. Niezłe, co? |
|||
<br />Potem budujemy mur, koszary, [[Uniwersytet|akademię]] i inne budynki, jak na przykład port do szmuglowania [[alkohole|miejscowych wyrobów]]. |
|||
== Surowce == |
|||
Do budowy budynków, [[statek|statków]] lub żołnierzy będziemy potrzebowali surowców. Są to: drewno, marmur, [[siarka]] oraz kryształ. Każda wyspa ma swój unikalny surowiec, wraz z [[kopalnia|kopalnią]], z której możemy go wydobywać. To, jaki surowiec dostaniemy, jest wybierane losowo, więc jeśli dostaniesz np. kryształ, to znaczy, że albo [[Bóg]]<ref>bogowie ?</ref> cię nie kocha, albo masz odwrotne szczęście i pozostaje ci tylko pieprznąć łbem w [[klawiatura|klawiaturę]] lub pobić matkę krzesłem. Jeśli zaś dostaniesz marmur, to znaczy, że <del>masz szczęście</del> jesteś farciuchem. |
|||
== Wojska == |
== Wojska == |
||
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy |
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy. |
||
* |
* '''Procarze''' – kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu). |
||
* |
* '''Oszczepnicy''' – uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni. |
||
* |
* '''Wojownicy''' – wymachują [[miecz]]ami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi. |
||
* |
* '''Hoplici''' – podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb. |
||
* |
* '''Łucznicy''' – mają [[łuk (broń)|łuk]], ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio... |
||
* |
* '''Strzelce Siarkowi''' – mają karabiny na [[siarka|siarkę]]. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia. |
||
* |
* '''Taran''' – kawał drzewa na kołach, służy do rozbijania palisad, murów i partii. |
||
* |
* '''Katapulta''' – też rzuca kamykami, ale znacznie większymi. |
||
* |
* '''Moździerz''' – ostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami ''cokolwiek by to znaczyło...''. |
||
* |
* '''Lekarz''' – a jak kto się urżnie, to idzie do niego. |
||
* |
* '''Kucharz''' – ugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad. |
||
* |
* '''Gigant parowy''' – taki wielki robot, skąd się wziął w starożytności nikt nie wie. |
||
* |
* '''Żyrokopter''' – takie coś jak śmigłowiec, amerykańscy naukowcy nie wiedzą skąd on się tam wziął. |
||
* |
* '''Balonowy bombardier''' – balon z całą masą [[bomba|bomb]]. |
||
== Zadowolenie ludności == |
== Zadowolenie ludności == |
||
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna. |
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna. Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli. |
||
<br />Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. |
|||
<br />Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli. |
|||
== Oznaki uzależnienia == |
== Oznaki uzależnienia == |
||
# Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika |
# Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika. |
||
# Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz |
# Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz. |
||
# Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców |
# Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców. |
||
# Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić |
# Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić. |
||
# Sprzedajesz marmur na sztuki |
# Sprzedajesz marmur na sztuki. |
||
# Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz |
# Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”. |
||
# Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski |
# Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski. |
||
# Próbujesz ulepszyć swój dom |
# Próbujesz ulepszyć swój dom. |
||
# Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji |
# Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji. |
||
# Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu |
# Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu. |
||
# Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy |
# Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy. |
||
# Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push |
# Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push. |
||
# Widząc kogoś z kijem krzyczysz |
# Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”. |
||
# Nie bijesz małych dzieci mówiąc |
# Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”. |
||
# Próbujesz kupić w porcie statki handlowe |
# Próbujesz kupić w porcie statki handlowe. |
||
# Idąc do akademii pytasz się jednego z |
# Idąc do akademii pytasz się jednego z naukowców o ilość punktów na godzinę. |
||
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG |
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG. |
||
# Nigdy nie kupujesz wszystkich produktów w sklepie z listy. Idziesz po kilka razy, tłumacząc się, że zwyczajnie rotujesz. |
|||
# Kiedy matka prosi Cię o wniesienie zakupów do domu mówisz, że juz wysłałeś statki handlowe |
|||
# Próbujesz założyć kolonię na jakiejś wyspie. Dziwisz się wtedy, że wymagają od Ciebie wizy. Uważasz to za bug. |
|||
# Zastanawiasz się, czemu Polska nie jest bogata skoro ma tylu bezrobotnych mieszkańców |
|||
# Próbujesz ulepszyć swoją koszulę na ćwiekowaną skórzaną koszulę, a czapkę na stalowy hełm. |
|||
# Piszesz list do rządu RPP, w którym doradzasz zbudowanie rezydencji gubernatora bo jest za duża korupcja w kraju |
|||
== Typy sojuszy == |
|||
* '''Bo chcę napis''' – Zazwyczaj składa się z jednej osoby (założyciela). Założony tylko dlatego, że owa osoba chce należeć do jakiegoś sojuszu. A z racji, że jest zwyczajnym noobem, to nikt inny jej nie przyjmie, więc zakłada go sobie sama. Sojusz nic nie znaczący. |
|||
* '''Z dupy''' – Przynależy do niego kilku, całkowicie losowych graczy. Zazwyczaj są to idlerzy i nooby. Sojusz nic nie znaczący. Powstał tylko po to – by był i już... |
|||
* '''W grupie raźniej''' – Składa się z kilku losowych osób (ale przynajmniej jest nałożony jakiś minimalny wymagany próg punktów by do niego wstąpić). Skład – 25% nooby, 25% idlerzy, 50% niedzielni gracze. Praktycznie nic nie znaczący. Głównie powstał po to, aby wymieniać się ze sobą traktatami. |
|||
* '''Może coś zdziałamy''' – Kilka osób z jako takim pojęciem o grze. W 50% niedzielni gracze, 25% idlerzy i 25% doświadczeni gracze. Aby do niego wstąpić, wymagane jest posiadanie trochę pkt na koncie i minimalna wiedza o grze. Coś tam i może zdziałać, ale w dalszym ciągu mało. |
|||
* '''<del>Z lidla</del> Z reala''' – Zgrana paczka znajomych z życia realnego. Nie przyjmują nikogo innego. Dobrze się przy tym bawią. |
|||
* '''Stare wyjadacze/emeryci''' – Należy do niego kilkoro osób, którzy w grze przesiedzieli więcej, niż gdziekolwiek indziej. Ikariamowi eksperci i ogólni znawcy. Znają grę na wylot, ale nie mają specjalnego parcia na szkło. Nazwani również emerytami. |
|||
* '''Moloch''' – Cała ferajna graczy (zazwyczaj 50+) z dobrym pojęciem o grze i wysokim RO. Plądrują, okupują, napadają. Zwykle znajdują się w TOP10 sojuszy. |
|||
* '''Walcie się – wszyscy''' – Jeden gracz, który wie o Ikariam więcej, niż nawet jego twórcy. Grał w Ika zanim on nawet jeszcze powstał. Zawsze jest w TOP1 graczy świata i gardzi innymi ludźmi. Jego pojęcie o grze wykracza poza granice naszego wszechświata. Gra tylko po to, by dopiec innym. Uważa się za boga gry. Od czasu do czasu idzie na piwo z adminami Ikariama. |
|||
* '''Koksy''' – Gracze z dużym stażem, RO i sporymi armiami. Uwielbiają napadać innych i drwić sobie z innych graczy. Najbardziej nie lubią się z sojuszami pokroju „doświadczone, mściwe wilki”. |
|||
* '''Doświadczone, mściwe wilki''' – Gracze z baaaaardzo dużym pojęciem o grze i jeszcze większym stażem. Grają w Ikariam od urodzenia (czyli od jakichś 40lat). Znają grę na wylot. Przenieśli się z początkowych serwerów i nadal aktywnie działają. Zazwyczaj znajdują się w TOP5 sojuszy. Gdy kogoś z nich zaatakujesz, zemszczą się i nie dadzą ci żyć do czasu usunięcia przez ciebie konta. Cholernie pamiętliwi i niezwykle mściwi. Najbardziej lubią wojny. Ich główny wróg – „koksy”. |
|||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Grepolis]] |
|||
W grze istnieje system pozwalający noobom za prawdziwe pieniądze kupować główną walutę zwaną Ambrozją, która daje takie korzyści jak np.: |
|||
* [[OGame]] |
|||
* Kolejkę budowy; |
|||
* [[Plemiona]] |
|||
* Ulepszone podglądy; |
|||
* [[The West]] |
|||
* Ulepszony klient wiadomości; |
|||
* [[Travian]] |
|||
* Bajery jak np. Piła parowa, Młot parowy, jakieś atrapy wojsk, kłódka, napoje mądrości itd.. itp...; |
|||
* I masę innych rzeczy. |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Gry strategiczne}} |
{{Gry strategiczne}} |
Aktualna wersja na dzień 20:20, 4 kwi 2020
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli. |
Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?
- Noob szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami
Ikariam – gra przeglądarkowa firmy Gameforge AG w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do Grudziądza.
Wojska[edytuj • edytuj kod]
W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.
- Procarze – kolesie miotający we wroga pociskami kamiennymi. Na ich widok armia przeciwnika natychmiast umiera (ze śmiechu).
- Oszczepnicy – uzbrojeni w oszczepy i tarczę, mało przydatni.
- Wojownicy – wymachują mieczami i łażą bez zbroi, dlatego giną najczęściej jako pierwsi.
- Hoplici – podobni do oszczepników, ale za to mają coś z rycerza. Zakuty łeb.
- Łucznicy – mają łuk, ale co ciekawe posiadają jedynie trzy strzały, więc nie postrzelają zbytnio...
- Strzelce Siarkowi – mają karabiny na siarkę. Tak śmierdzi na polu bitwy, że umiera od nich nawet twoja własna armia.
- Taran – kawał drzewa na kołach, służy do rozbijania palisad, murów i partii.
- Katapulta – też rzuca kamykami, ale znacznie większymi.
- Moździerz – ostrzeliwuje miasto przeciwnika pociskami cokolwiek by to znaczyło....
- Lekarz – a jak kto się urżnie, to idzie do niego.
- Kucharz – ugotuje klopsy i pozarzyna kilku przeciwników na obiad.
- Gigant parowy – taki wielki robot, skąd się wziął w starożytności nikt nie wie.
- Żyrokopter – takie coś jak śmigłowiec, amerykańscy naukowcy nie wiedzą skąd on się tam wziął.
- Balonowy bombardier – balon z całą masą bomb.
Zadowolenie ludności[edytuj • edytuj kod]
Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna. Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa. Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.
Oznaki uzależnienia[edytuj • edytuj kod]
- Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika.
- Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz.
- Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców.
- Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić.
- Sprzedajesz marmur na sztuki.
- Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”.
- Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski.
- Próbujesz ulepszyć swój dom.
- Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji.
- Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu.
- Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy.
- Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push.
- Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”.
- Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”.
- Próbujesz kupić w porcie statki handlowe.
- Idąc do akademii pytasz się jednego z naukowców o ilość punktów na godzinę.
- Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG.
- Nigdy nie kupujesz wszystkich produktów w sklepie z listy. Idziesz po kilka razy, tłumacząc się, że zwyczajnie rotujesz.
- Próbujesz założyć kolonię na jakiejś wyspie. Dziwisz się wtedy, że wymagają od Ciebie wizy. Uważasz to za bug.
- Próbujesz ulepszyć swoją koszulę na ćwiekowaną skórzaną koszulę, a czapkę na stalowy hełm.
Typy sojuszy[edytuj • edytuj kod]
- Bo chcę napis – Zazwyczaj składa się z jednej osoby (założyciela). Założony tylko dlatego, że owa osoba chce należeć do jakiegoś sojuszu. A z racji, że jest zwyczajnym noobem, to nikt inny jej nie przyjmie, więc zakłada go sobie sama. Sojusz nic nie znaczący.
- Z dupy – Przynależy do niego kilku, całkowicie losowych graczy. Zazwyczaj są to idlerzy i nooby. Sojusz nic nie znaczący. Powstał tylko po to – by był i już...
- W grupie raźniej – Składa się z kilku losowych osób (ale przynajmniej jest nałożony jakiś minimalny wymagany próg punktów by do niego wstąpić). Skład – 25% nooby, 25% idlerzy, 50% niedzielni gracze. Praktycznie nic nie znaczący. Głównie powstał po to, aby wymieniać się ze sobą traktatami.
- Może coś zdziałamy – Kilka osób z jako takim pojęciem o grze. W 50% niedzielni gracze, 25% idlerzy i 25% doświadczeni gracze. Aby do niego wstąpić, wymagane jest posiadanie trochę pkt na koncie i minimalna wiedza o grze. Coś tam i może zdziałać, ale w dalszym ciągu mało.
Z lidlaZ reala – Zgrana paczka znajomych z życia realnego. Nie przyjmują nikogo innego. Dobrze się przy tym bawią.- Stare wyjadacze/emeryci – Należy do niego kilkoro osób, którzy w grze przesiedzieli więcej, niż gdziekolwiek indziej. Ikariamowi eksperci i ogólni znawcy. Znają grę na wylot, ale nie mają specjalnego parcia na szkło. Nazwani również emerytami.
- Moloch – Cała ferajna graczy (zazwyczaj 50+) z dobrym pojęciem o grze i wysokim RO. Plądrują, okupują, napadają. Zwykle znajdują się w TOP10 sojuszy.
- Walcie się – wszyscy – Jeden gracz, który wie o Ikariam więcej, niż nawet jego twórcy. Grał w Ika zanim on nawet jeszcze powstał. Zawsze jest w TOP1 graczy świata i gardzi innymi ludźmi. Jego pojęcie o grze wykracza poza granice naszego wszechświata. Gra tylko po to, by dopiec innym. Uważa się za boga gry. Od czasu do czasu idzie na piwo z adminami Ikariama.
- Koksy – Gracze z dużym stażem, RO i sporymi armiami. Uwielbiają napadać innych i drwić sobie z innych graczy. Najbardziej nie lubią się z sojuszami pokroju „doświadczone, mściwe wilki”.
- Doświadczone, mściwe wilki – Gracze z baaaaardzo dużym pojęciem o grze i jeszcze większym stażem. Grają w Ikariam od urodzenia (czyli od jakichś 40lat). Znają grę na wylot. Przenieśli się z początkowych serwerów i nadal aktywnie działają. Zazwyczaj znajdują się w TOP5 sojuszy. Gdy kogoś z nich zaatakujesz, zemszczą się i nie dadzą ci żyć do czasu usunięcia przez ciebie konta. Cholernie pamiętliwi i niezwykle mściwi. Najbardziej lubią wojny. Ich główny wróg – „koksy”.