Sławomir Nitras: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(...kolejny zaginiony artykuł Averego. Na razie tylko szablon)
M
Linia 1: Linia 1:
{{SDU/wstawka|2021-04-02}}
{{Popr|Do przejrzenia pod kątem humoru i agity}}
{{Popr|Do przejrzenia pod kątem humoru i agity}}
{{sur|polskiego polityka|imię|Sławomir}}
{{sur|polskiego polityka|imię|Sławomir}}
Linia 21: Linia 22:
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje [[samochód|samochody]] z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci.
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje [[samochód|samochody]] z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci.


{{PO}}
{{DEFAULTSORT:Nitras, Sławomir}}
{{DEFAULTSORT:Nitras, Sławomir}}
[[Kategoria:Politycy Akcji Wyborczej Solidarność]]
[[Kategoria:Politycy Akcji Wyborczej Solidarność]]

Wersja z 20:16, 2 kwi 2021

Wzrok komiwojażera, jasna rozpięta koszula i dokręcony do granic możliwości kontrast – Sławomir wie, jak robić polityczne profilówki
Plik:Nitras dźwignia.jpg
Dźwignia zmiany biegów w samochodzie Sławomira Nitrasa

Sławomir Nitras (ur. 26 kwietnia 1974) – polski poseł oraz były europoseł, kandydat na prezydenta Szczecina słynący z jazdy tyłem po niemieckich autostradach i organizowaniem protestów w ramach obrony demokracji. Jest członkiem Platformy Obywatelskiej, jednak, jako że po swoim brawurowym wyczynie na bawarskim autobahnie został skrzywdzony przez Niemców, stał się swego czasu – jako drugi po pierwowzorze – chwilowym ulubieńcem partii przeciwnej.

Zdobycie sławy

W czasach przed ostatecznym rozwiązaniem kwestii przemysłu stoczniowego w Polsce, Sławomir Nitras cieszył się olbrzymią sympatią szczecinian i w wyborach do Parlamentu Europejskiego zyskał ponad 100 000 głosów. Osiągnął europejską sławę dopiero dzięki paszportowi dyplomatycznemu, pokazanego niemieckiemu policjantowi, który próbował wlepić mu mandat. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości od razu uznali ten patriotyczny gest za urzeczywistnienie sentencji Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz, a samego Sławomira Nitrasa okrzyknęli bohaterem narodowym. Potem, o Sławku zrobiło się cicho, aż do czasu wyborów samorządowych w 2010 roku, kiedy zajął się głośną krytyką prezydenta Szczecina i swojego wtedy jeszcze kumpla Piotra Krzystka – ten, chociaż nie miał szans na reelekcję, zyskał łatkę ofiary i w akcie litości mieszkańcy wybrali go na kolejną kadencję. Sławomir Nitras tak bardzo się załamał tym faktem, że zniknął z mediów na ponad pięć lat i przegrawszy następne wybory do PE zmuszony został do rewizji swojej kariery. Ratunek przyszedł jednak wraz przejęciem władzy przez PiS, dzięki czemu mistrz kierownicy wrócił na szklane ekrany w ramach troski o demokrację w Polsce. Obecnie, będąc zatroskany o losy swojego miasta postanowił stanąć w szranki ze swoim byłym kolegą i zawalczyć o urząd prezydenta Szczecina.

Osiągnięcia

  • Pozwanie i blokowanie Sejmu;
  • Transport worków z trocinami tamże;
  • Udostępnienie w ramach czynu społecznego swojego paska płac;
  • Zamiatanie ulic Szczecina;
  • Czyszczenie siedziby biura PiS w Szczecinie;
  • Ogłoszenie się prezydentem Szczecina przed wyborem na prezydenta Szczecina;
  • Kłótnia z kierującą miejskiego autobusu;
  • Przegranie w wyborach na prezydenta Szczecina z kandydatem, którego PiS wystawiło w celu nie odbierania elektoratu zaprzyjaźnionemu dotychczasowemu prezydentowi.

Zasługi dla motoryzacji

Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje samochody z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci.