Vitantonio Liuzzi: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy |
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Włosi; added Category:Włoscy sportowcy using HotCat) |
||
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Vitantonio Liuzzi''' (ur. [[6 sierpnia]] [[1981]]) – |
'''Vitantonio Liuzzi''' (ur. [[6 sierpnia]] [[1981]]) – niegdyś kierowca stajni [[Hispania Racing Team|HRT]] oraz [[Red Bull|czerwonego byka]] ([[Język włoski|po włosku]] Scuderia Toro Rosso) a także Force India. Obecnie odpoczywa na bezrobociu. Znany z tego, że przed każdym GP wypija kilkanaście Red Bulli za dużo i dostaje skrzydeł. Konsekwencją tego jest to, że bardzo często w sezonie 2007 dosłownie wylatywał z toru. A jeśli już Tonio jedzie przyzwoicie, dobrze lub nawet bardzo dobrze, jego [[bolid]] odmawia posłuszeństwa. |
||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
{{Formuła 1}} |
{{Formuła 1}} |
||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Liuzzi, Vitantonio]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Liuzzi, Vitantonio]] |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Włoscy sportowcy|Liuzzi, Vitantonio]] |
||
[[it:Vitantonio Liuzzi]] |
[[it:Vitantonio Liuzzi]] |
Aktualna wersja na dzień 12:15, 11 maj 2021
Vitantonio Liuzzi (ur. 6 sierpnia 1981) – niegdyś kierowca stajni HRT oraz czerwonego byka (po włosku Scuderia Toro Rosso) a także Force India. Obecnie odpoczywa na bezrobociu. Znany z tego, że przed każdym GP wypija kilkanaście Red Bulli za dużo i dostaje skrzydeł. Konsekwencją tego jest to, że bardzo często w sezonie 2007 dosłownie wylatywał z toru. A jeśli już Tonio jedzie przyzwoicie, dobrze lub nawet bardzo dobrze, jego bolid odmawia posłuszeństwa.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Vitantonio jest ciągle aktualnym mistrzem Formuły 3000, a więc wyścigów samochodzików na pedały. Wprawdzie mistrzem był w 2004 roku, ale od tej pory żaden kierowca nie odważył się odebrać pucharu wiedząc, że przyjdzie mu się zmierzyć na torze z wielkim Toniem.
- Vitantonio w czasie GP Europy na torze Nurburgring skończył wyścig na drugim okrążeniu. Mógł wpisać się do annałów Formuły 1, gdyż pomimo skrajnie niebezpiecznych warunków chciał, jak to mówili Mikołaj Sokół i Andrzej Borowczyk: zostać pierwszym kierowcą, który chciał staranować traktor do podnoszenia bolidów z pobocza. Niestety, żwir pokrzyżował jego ambitne plany wjechania do historii Formuły 1.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny sportu. Jeśli dostałeś się do kadry olimpijskiej – rozbuduj go.