Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami
M (dr. popr.) |
M (Dodaję szablon {{stopka}}) |
||
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Programowanie}} |
{{Programowanie}} |
||
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – |
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – jedyny element nauczania na [[informatyka (przedmiot szkolny)|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a. |
||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
* |
* '''1.0''' – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było. |
||
* |
* '''2.0''' – istny odjazd! ''W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej!'' – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero. |
||
* {{t|3.0}}w wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda. |
|||
Reszta jest historią. |
|||
* {{t|4.0}}wersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców. |
|||
* {{t|5.0}}pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[dzieci Neostrady|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[wirus komputerowy|wirusa]], w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony. |
|||
* {{t|6.0}}ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach. |
|||
* {{t|7.0}}płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach! |
|||
* {{t|8.0}}najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjni i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci. |
|||
== Działanie == |
== Działanie == |
||
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 |
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Logo]] |
|||
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]] |
|||
* [[gra komputerowa]] |
|||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:Języki programowania]] |
[[Kategoria:Języki programowania]] |
Aktualna wersja na dzień 01:20, 21 gru 2021
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
- 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
Reszta jest historią.
Działanie[edytuj • edytuj kod]
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.