Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Zabezpieczył „Nonsensopedia:Głosowanie na administratora” ([edytowanie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony))) |
|||
(Nie pokazano 47 wersji utworzonych przez 14 użytkowników) | |||
Linia 5: | Linia 5: | ||
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]] |
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]] |
||
|- |
|- |
||
! |
|||
!<hr/> |
|||
---- |
|||
|- |
|- |
||
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]] |
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]] |
||
Linia 14: | Linia 15: | ||
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini. |
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini. |
||
==Zasady== |
== Zasady == |
||
# '''Administratorem nie może zostać [[Nonsensopedia:Pacynka|pacyna]].''' |
|||
Zasady zostały [http://wklej.org/hash/def1182e755/ przegłosowane] i są następujące: |
|||
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] |
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Moderatorzy treści|moderatora]] lub [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]].''' |
||
⚫ | |||
#: Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień. |
|||
# '''Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).''' |
|||
⚫ | |||
#: Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej. |
|||
# '''W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed zapowiedzią głosowania, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach oraz wszyscy administratorzy.''' |
|||
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują. |
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują. |
||
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej |
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.''' |
||
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem |
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania. |
||
# '''Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.''' |
|||
# '''Głosowanie odbywa się na [[N:IRC|kanale]] w terminie wyznaczonym przez administrację. Głosowanie musi być zapowiedziane minimum na tydzień przed jego rozpoczęciem i podane do wiadomości w ogłoszeniach.''' |
|||
#: Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody. |
|||
#: Okres od zapowiedzi do głosowania to dostateczna ilość czasu do namysłu i przejrzenia wkładu kandydata. Głosowanie przewiduje wypowiedzi osób uprawnionych do głosowania (tj. komentarze i pytania do kandydata) oraz głosowanie właściwe. |
|||
# '''Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.''' |
|||
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.''' |
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.''' |
||
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji |
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. |
||
# '''Naturalnie, zasady nie działają wstecz.''' |
|||
== |
== Zalecenia == |
||
Nie istnieje uniwersalny ''przepis na admina'', każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien. |
|||
Poniższa lista definiuje wymogi, które musi spełniać kandydat, by pomyślnie przejść PUA. |
|||
# Dobra umiejętność pracy zespołowej. |
|||
===Obowiązkowe=== |
|||
# Brak cholerycznego temperamentu, umiejętność współpracy z innymi, załatwianie spornych spraw via forum/query. |
|||
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością. |
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością. |
||
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności. |
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności. |
||
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane. |
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane. |
||
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]]. |
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]]. |
||
# Podstawowa znajomość [[ |
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Dobieranie licencji grafik|licencji]]. |
||
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.). |
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.). |
||
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]). |
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]). |
||
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania. |
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania. |
||
# Podstawowa znajomość |
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Magiczne słowa|magicznych słów]]. |
||
⚫ | |||
===Nieobowiązkowe=== |
|||
⚫ | |||
# Umiejętność poruszania się po Wikii. |
|||
# Brak parcia. |
|||
# Umiejętność rozwijania Gry. |
|||
# Umiejętności techniczne mile widziane (ale do tego nie potrzeba tłumu). |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
<inputbox> |
<inputbox> |
||
type=create |
type=create |
||
Linia 59: | Linia 50: | ||
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/ |
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/ |
||
break=no |
break=no |
||
placeholder=Wpisz nazwę |
placeholder=Wpisz nazwę użytkownika... |
||
</inputbox> |
</inputbox> |
||
===Aktualne przyznawanie uprawnień=== |
|||
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
Aktualna wersja na dzień 14:43, 14 sie 2022
- Zobacz też Odbieranie uprawnień
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Zasady
- Administratorem nie może zostać pacyna.
- Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka.
- Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.
- Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).
- Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
- Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.
- Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
- Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
- Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
- Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
- Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
- Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.
Zalecenia
Nie istnieje uniwersalny przepis na admina, każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.
- Dobra umiejętność pracy zespołowej.
- Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
- Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
- Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
- Umiejętność kategoryzacji.
- Podstawowa znajomość licencji.
- Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
- Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
- Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
- Podstawowa znajomość magicznych słów.
Chcę być adminem
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}}
informacji o PUA).