Krzyż Wielkopolski: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 83.23.132.123, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Krzyz 1.jpg|250px|thumb|Tak to wygląda]] |
|||
{{t|Krzyż Wielkopolski}}miasto położone w [[województwo wielkopolskie|Wielkopolsce]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami, Drawą która z roku na rok traci czystość i [[Noteć|Notecią]], która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość. Jedyne co sprawia, że mieszkańcy [[Polska|naszego kraju]] wiedzą o istnieniu miejscowości, to jeden z większych węzłów kolejowych, który dzięki [[polityka|polityce]] naszego kraju jest [[lenistwo|skrupulatnie rozwiązywany]]. Krzyż słynie z zakładów przemysłu drzewnego, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi z pełnosprawnych na niepełnosprawnych. |
|||
[[Plik:Blanco.svg|250px|thumb|A tak to nie wygląda]] |
|||
'''Krzyż Wielkopolski''' – miasto położone w północno-zachodniej części [[Województwo wielkopolskie|Wielkopolski]], odcięte od reszty świata dwiema rzekami: |
|||
* [[Drawa|Drawą]], która z roku na rok traci klasy czystości, |
|||
* oraz [[Noteć|Notecią]], która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość. |
|||
== Historia == |
|||
Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był [[zadupie|zadupiem]] – gęsta <del>wódka</del> puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych [[tor (kolejnictwo)|torów]]. Następnie powstała tam [[stacja kolejowa]], a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji [[pociąg]]i najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. [[bagno]]. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]]. Miasto słynie też ze swoich [[tartak|tartaków]] utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także [[człowiek|ludzi]] – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych. |
|||
== Powierzchnia i ludność == |
|||
Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją). |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Gorzów Wielkopolski]] |
|||
* [[Stargard]] |
|||
* [[Wieleń]] |
|||
* [[Wronki]] |
|||
{{stubgeo}} |
|||
<br clear=all> |
|||
{{Miasta województwa wielkopolskiego}} |
{{Miasta województwa wielkopolskiego}} |
||
{{stopka|lokalizacja=52.8791666, 16.0083333|simc=0966961|terc=3002044|wikidata=Q1021294}} |
|||
[[Kategoria:Powiat czarnkowsko-trzcianecki]] |
|||
[[Kategoria:Gmina Krzyż Wielkopolski]] |
|||
[[Kategoria:Miasta w województwie wielkopolskim]] |
Aktualna wersja na dzień 19:57, 14 cze 2023
Krzyż Wielkopolski – miasto położone w północno-zachodniej części Wielkopolski, odcięte od reszty świata dwiema rzekami:
- Drawą, która z roku na rok traci klasy czystości,
- oraz Notecią, która już dawno nie jest brana pod uwagę jeśli chodzi o czystość.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Do XIX wieku Krzyż Wielkopolski był zadupiem – gęsta wódka puszcza, obrośnięta 10-metrową trawą. W 1850 roku powstała tam linia osiedlowa, składająca się z samych torów. Następnie powstała tam stacja kolejowa, a później postanowiono, że zmieni się nazwę odległej o kilka metrów wsi z Łokacz na Krzyż, prawdopodobnie dlatego, że w pobliżu tej stacji pociągi najzwyczajniej w świecie się wykolejały i wpadały w tzw. bagno. Potem zbudowano kolejne dwie wsie o nazwie Łokacz. Przez cały czas od tego okresu Krzyż jest uzależniony od PKP. Miasto słynie też ze swoich tartaków utworzonych na początku XX wieku, w których nie tylko przerabia się drewno, ale także ludzi – z pełnosprawnych na niepełnosprawnych.
Powierzchnia i ludność[edytuj • edytuj kod]
Gmina Krzyż Wielkopolski ma powierzchnię 174,50 km², z czego 10 km² zajmuje krater po wściekłości PKP. W samym mieście mieszka 6,5 tys. ludzi. Władze Krzyża próbują sprowadzić do gminy kolejne 7 tys., ale ludzie po zobaczeniu kratera nie chcą myśleć o niczym innym, jak o powrocie do domu (bynajmniej nie koleją).