Michael Bay: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M (→Filmografia) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Michael.bay.png|180px |
[[Plik:Michael.bay.png|180px|thumb|''Masz może pięć złotych?'']] |
||
{{Cytat| |
{{Cytat|– Co pan czuje?<br />– Czuję nieodparte pragnienie posiadania piniędzy.|Fragment wywiadu z '''holyłódzkim mendorem'''}} |
||
{{Cytat|– Pańskie ulubione zajęcie?<br />– Opierdalanie się.|Dalsza część wywiadu z '''Zatoką Złota'''}} |
|||
{{Cytat|- Pańskie ulubione zajęcie?<br /> |
|||
- Opierdalanie się.|Dalsza część wywiadu z '''Zatoką Złota'''}} |
|||
{{Cytat|GDZIE SĄ MOJE PINIĄDZE?|'''Bay''' o twoich piniądzach}} |
{{Cytat|GDZIE SĄ MOJE PINIĄDZE?|'''Bay''' o twoich piniądzach}} |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Biografia == |
== Biografia == |
||
Gniady Michael nie od zawsze był bogaty |
Gniady Michael nie od zawsze był bogaty. Choć jego dziadek był [[Żyd]]em, a ojciec księgowym, młody Michael był tak biedny, że nie mógł sobie nawet pozwolić na oglądanie sklepowych witryn. Pewnego przepięknego dnia przywiązał fajerwerki do zabawki pociągu i odpalił, filmując to 8 mm kamerą. Wybuchł fajer, przyjechali [[Straż pożarna|ci od kotów na drzewach]] i za karę został uziemiony w domu. Ociec z dziadkiem wytłumaczyli mu jaką moc posiada pieniądz. Dostrzegłszy siłę w monecie i wybuchu, odkrył potęgę zajebistości. Czyli jak rozwalać rzeczy i za to zarabiać, by móc rozwalać więcej rzeczy, by móc więcej zarabiać, by móc rozwalać jeszcze więcej… |
||
Wkrótce został właścicielem wytwórni o sympatycznej nazwie ''Propaganda Films'' i kręci biznes popcornowy do dziś. |
Wkrótce został właścicielem wytwórni o sympatycznej nazwie ''Propaganda Films'' i kręci biznes popcornowy do dziś. |
||
Na pytanie czy ma jakieś nałogi, odpowiada ''Jestem uzależniony od posiadania dużej ilości piniędzy. Masz pożyczyć?''. |
Na pytanie czy ma jakieś nałogi, odpowiada ''Jestem uzależniony od posiadania dużej ilości piniędzy. Masz pożyczyć?''. |
||
== Bayhem == |
== <del>Mayhem</del> Bayhem == |
||
Bay jest prekursorem nowego nurtu w kinematografii opartego wyłącznie na komercji. Charakteryzuje się on patesztuczną akcją |
Bay jest prekursorem nowego nurtu w kinematografii opartego wyłącznie na komercji. Charakteryzuje się on patesztuczną akcją. W filmach tego typu występuje duża ilość wybuchów i tryskającej tu i ówdzie hemoglobiny, zaś śladowej ilości fabuły sprzyja stwierdzenie ''szukanie logiki w nielogicznych filmach jest nielogiczne''. |
||
Zapytaliśmy kiedyś Grażynę Torbicką o to jak to możliwe, że filmy spod znaku Michael |
Zapytaliśmy kiedyś Grażynę Torbicką o to, jak to możliwe, że filmy spod znaku Michael „Rozpierdol” Bay są tak popularne, odparła nam, że ''tego nawet najstarsi druidzi nie wiedzą''. |
||
Z kolei sam |
Z kolei sam „master of <del>puppets</del> disaster” mówi o swoich produktach, iż ''mają głęboki sens. Ten sens jest tak głęboko, że go nie widać. To tak jak z życiem. Robię życiowe filmy''. Wariują wariografy. |
||
== Filmografia == |
== Filmografia == |
||
Oto niektóre z pozycji |
Oto niektóre z pozycji Baya – filmy przez większość uważane za „gupie”: |
||
⚫ | |||
⚫ | * '''Sztanga i cash''' – czarna komedia z nutką swojego cyjanizmu. Grillowani ludzie, liczne patetyzmy, sok z ogórków, a to wszystko oparte na faktach, których autentyczność należy podkreślić przydomkiem „autentyczne”. Ale spokojnie, nie szkodzi, gdy zapomnisz, film ci sam o tym przypomni w połowie. Blokersi porywają bogatego klienta, który jak pakuje, to tylko w WinRARze, i żądają okupu. Jest ich trzech<ref>Oczywiście chodzi o blokersów, porwany nie ma [[Rozdwojenie jaźni|rozszczepienia osobowości]]</ref>, więc to oczywiste nawiązanie do naszych okupantów. Miał wystąpić w nim Tom Hardy, ale był wtedy zajęty rozwożeniem betonu. |
||
⚫ | |||
⚫ | * '''Armageddon''' – tym razem Bay się już nie pier{{cenzura1}}li i zrzuca na [[Ziemia|Ziemię]] mosiężny kartofel, pławiąc się w radości płynącej z oglądania jak wszystko się fajczy. Cienkie jak barszcz Sosnowskiego. Do inspiracji posłużyły młodzieńcze lata, w których Bay prenumerował „Małego Socjopatę”. |
||
⚫ | |||
== Narkotyki == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | *'''Sztanga i cash''' |
||
⚫ | |||
⚫ | *'''Armageddon''' |
||
⚫ | |||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Tim Burton]] |
|||
⚫ | |||
* [[Christopher Nolan]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
[[Kategoria:Ludzie znani z tego, że są znani]] |
[[Kategoria:Ludzie znani z tego, że są znani|Bay, Michael]] |
||
[[Kategoria:Reżyserzy]] |
[[Kategoria:Reżyserzy|Bay, Michael]] |
Aktualna wersja na dzień 12:57, 16 wrz 2023
– Co pan czuje?
– Czuję nieodparte pragnienie posiadania piniędzy.
- Fragment wywiadu z holyłódzkim mendorem
– Pańskie ulubione zajęcie?
– Opierdalanie się.
- Dalsza część wywiadu z Zatoką Złota
GDZIE SĄ MOJE PINIĄDZE?
- Bay o twoich piniądzach
Michael Bay – przede wszystkim miliarder, później reżyser, pieniądze, piroman, człowiek-demolka, miłośnik wszystkiego, co dzwoni, szeleści i wybucha, pieniądze, kolekcjoner twoich kieszonkowych, producent oraz pieniądze.
Biografia[edytuj • edytuj kod]
Gniady Michael nie od zawsze był bogaty. Choć jego dziadek był Żydem, a ojciec księgowym, młody Michael był tak biedny, że nie mógł sobie nawet pozwolić na oglądanie sklepowych witryn. Pewnego przepięknego dnia przywiązał fajerwerki do zabawki pociągu i odpalił, filmując to 8 mm kamerą. Wybuchł fajer, przyjechali ci od kotów na drzewach i za karę został uziemiony w domu. Ociec z dziadkiem wytłumaczyli mu jaką moc posiada pieniądz. Dostrzegłszy siłę w monecie i wybuchu, odkrył potęgę zajebistości. Czyli jak rozwalać rzeczy i za to zarabiać, by móc rozwalać więcej rzeczy, by móc więcej zarabiać, by móc rozwalać jeszcze więcej…
Wkrótce został właścicielem wytwórni o sympatycznej nazwie Propaganda Films i kręci biznes popcornowy do dziś.
Na pytanie czy ma jakieś nałogi, odpowiada Jestem uzależniony od posiadania dużej ilości piniędzy. Masz pożyczyć?.
Mayhem Bayhem[edytuj • edytuj kod]
Bay jest prekursorem nowego nurtu w kinematografii opartego wyłącznie na komercji. Charakteryzuje się on patesztuczną akcją. W filmach tego typu występuje duża ilość wybuchów i tryskającej tu i ówdzie hemoglobiny, zaś śladowej ilości fabuły sprzyja stwierdzenie szukanie logiki w nielogicznych filmach jest nielogiczne.
Zapytaliśmy kiedyś Grażynę Torbicką o to, jak to możliwe, że filmy spod znaku Michael „Rozpierdol” Bay są tak popularne, odparła nam, że tego nawet najstarsi druidzi nie wiedzą.
Z kolei sam „master of puppets disaster” mówi o swoich produktach, iż mają głęboki sens. Ten sens jest tak głęboko, że go nie widać. To tak jak z życiem. Robię życiowe filmy. Wariują wariografy.
Filmografia[edytuj • edytuj kod]
Oto niektóre z pozycji Baya – filmy przez większość uważane za „gupie”:
- Pearl Harbor – feelmydło klasy U-umlaut nagrodzone Złotym Stolcem, wręczonym przez samego mistrza Uwe Bolla[1].
- Sztanga i cash – czarna komedia z nutką swojego cyjanizmu. Grillowani ludzie, liczne patetyzmy, sok z ogórków, a to wszystko oparte na faktach, których autentyczność należy podkreślić przydomkiem „autentyczne”. Ale spokojnie, nie szkodzi, gdy zapomnisz, film ci sam o tym przypomni w połowie. Blokersi porywają bogatego klienta, który jak pakuje, to tylko w WinRARze, i żądają okupu. Jest ich trzech[2], więc to oczywiste nawiązanie do naszych okupantów. Miał wystąpić w nim Tom Hardy, ale był wtedy zajęty rozwożeniem betonu.
- Trans-formers: Wiek zagłady – kontrowersyjny film o przyszłości, w której auta zmieniają płeć i stają się cyborgami. To i tak mniej głupie niż polski system szkolnictwa.
- Armageddon – tym razem Bay się już nie pierli i zrzuca na Ziemię mosiężny kartofel, pławiąc się w radości płynącej z oglądania jak wszystko się fajczy. Cienkie jak barszcz Sosnowskiego. Do inspiracji posłużyły młodzieńcze lata, w których Bay prenumerował „Małego Socjopatę”.
- Wyspa – jedyny film Michaela próbujący być „inteligiętki”.
Narkotyki[edytuj • edytuj kod]
W 2014 podejrzewano Baya o posiadanie narkotyków. Przeszukawszy mu willę, znaleziono amfę, heroinę, kokainę, haszysz, tamte prywatki i „Sklepy cynamonowe” Brunona Schulza. Reżyser wytłumaczył się jednak mówiąc, że to po prostu jego drugie śniadanie.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Który paradoksalnie uważany za jednego z najgorszych reżyserów nakręcił najlepsze komedie w historii kina
- ↑ Oczywiście chodzi o blokersów, porwany nie ma rozszczepienia osobowości