Leroy Merlin: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowy artykuł)
 
Znacznik: rewert ręczny
 
(Nie pokazano 58 wersji utworzonych przez 40 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|sieci sklepów|[[Liroy]] oraz [[Marilyn Monroe]]}}
'''Leroy Merlin''' - ogólnopolska sieć obozów pracy rozlokowanych w największych wsiach [[Polska|Polski]]. Firma postała na gruzowiskach francuskiej firmy dyskontowej, działającej w podziemiach XIX-wiecznej [[Francja|Francji]]. Założycielami była dwójka gadżetomanów: Adolphe Leroy i Rose Merlin, sprzedających początkowo używane taczki oraz klejone drabiny drewniane. Interes tak się rozkręcił, że rozbudowali swoje sklepy poszerzając gamę produktów i usług. Obecnie w Polsce znajduje się 35 sklepów pod tą marką.
{{cytat|Dlaczego w logo Leroy Merlin jest trójkąt? Jak nie odwrócisz, zawsze jest pod górkę.|Przysłowie związane z '''Leroy Merlin'''}}
{{cytat|Lerałula Merlę, Leroj Merlin? Lerłoj Meralułę?|Przeciętny klient o '''Leroy Merlin'''}}


'''Leroy Merlin''' (czyt. ''lerła merlę)'' – ogólnopolska sieć obozów pracy rozlokowanych w największych wsiach [[Polska|Polski]]. Firma postała na gruzowiskach francuskiej firmy dyskontowej, działającej w podziemiach XIX-wiecznej [[Francja|Francji]]. Założycielami była dwójka gadżetomanów: Adolphe Leroy i Rose Merlin, sprzedających początkowo używane taczki oraz klejone drabiny drewniane. Interes tak się rozkręcił, że rozbudowali swoje sklepy poszerzając gamę produktów i usług. Obecnie w Polsce znajduje się 35 sklepów pod tą marką.
== Pracownicy ==
Właścicielem sieci Leroy Merlin i kilku innych obozów pracy na terenie całej europy jest firma ADEO (Agencja Dręcząca Europejskiego Obywatela).
Pracownikiem tej firmy jest przeciętny, młody, wesoły człowiek, który jest codziennie zagrzewany do pracy poprzez demotywacyjny system nagradzania i premiowania za innowacyjność. Pensja brutto kształtuje się na poziomie pracowników konkurencyjnej firmy - [[Biedronka]]. Na szczęście pracownika są częste premie, które są przyznawane 5x w roku, natomiast na szczęście firmy są to premie wirtualne i czysto teoretyczne.


== Klienci ==
== Pracownicy ==
Pracownikiem tej firmy jest przeciętny, młody, wesoły człowiek, który jest codziennie zagrzewany do pracy poprzez demotywacyjny system nagradzania i premiowania za innowacyjność. Pensja brutto kształtuje się na poziomie pracowników konkurencyjnej firmy [[Biedronka]]. Na szczęście pracownika są częste premie, które są przyznawane 5 razy w roku, natomiast na szczęście firmy są to premie wirtualne i czysto teoretyczne.
W tygodniu od godziny 7:00 do 9:00 są to zazwyczaj fachowcy po dwóch "głębszych" (mogących jeszcze prowadzić [[auto]]. Od 9:00 do 16:00 są to zazwyczaj ludzie starsi, (chakerzy) chcący obok chakowania wózków na parkingu (omijania skomplikowanego systemu pobierania depozytu w wielkości monety 1 złotowej), pogadać o swoich wnukach, problemach z NFZ-tem oraz jak to było kiedyś. Nigdy nie interesuje ich asortyment sklepu, a przyszedł tylko popatrzeć. Po godzinie 16:00 zaczyna się pora, która wśród pracowników zwana jest ''młynem''. Wtedy możemy zaobserwować pojawienie się osób, które już widzieliśmy o 7:00 (fachowcy), tym razem w asyście osób bardziej zorientowanych, czyli ich klientów (czyli przed jakimkolwiek głębszym).Tuż przed godziną 21:00 schodzą się ludzie, którzy muszą kupić np. 100 kg cementu, 5 metrów (bieżących) rur, 2 baterie umywalkowe i wężyk do [[pralka|pralki]] "na gwałt", bo 15 minut temu była w mieszkaniu awaria. Oczywiście przy zakupie na każdym dziale będzie on potrzebował porady pracownika, który właśnie kończy pracę i chce iść do domu (o dziwo taki pracownik też ma rodzinę, a nie daj Boże awarię).


== Typy klientów ==
W weekendy przychodzą przeważnie same "apacze" (pytanie pracownika: ''Pomóc Panu w czymś?'' odpowiedz: ''Nie nie a patrzę tylko'') oraz klienci typu "czajna" or "dżapaniz", robiący sobie pamiątkowe romantyczne zdjęcia na każdym z działów. Częstym przypadkiem jest tzw. klient nieufny (sobotni), który pyta pod rząd pięciu pracowników z tego samego działu o tą samą rzecz mimo tego, iż na produkcie jest odpowiedź na nurtujące go pytanie, np. ''Czy ta śnieżnobiała farba jest na pewno biała?''
* '''Paker''' – koks, który przychodzi po to, żeby doradcy handlowi mu doradzili w zakupie(czytaj: załadowali towar na wózek)
* '''Łowca promocji''' – klient pytający o najtańsze produkty, oczekujący rabatu na każdy towar zakupiony w sklepie
* '''Miły i spokojny''' – typ klienta, który bez zażenowania potrafi powiedzieć doradcy handlowemu lub kasjerce, że jest osobą niezastąpioną, najczęściej w słowach: ''Jesteś tutaj jak dupa od srania!''
* '''Rozmówca z wyższych sfer''' – jego celem jest rozmowa z dyrektorem lub kierownikiem. Nie lubi zawracać głowy szarym doradcom.
* '''Baca''' – klient przywołujący obsługę w jedyny zrozumiały dla niej sposób… na gwizd każdy burek jest u nogi.


== Pytania klientów ==
== Pytania klientów ==
Linia 14: Linia 21:
* ''Czy ktoś tu obsługuje?''
* ''Czy ktoś tu obsługuje?''
* ''Czy tu nikogo nie ma?'' (a ja to kto, nikt?)
* ''Czy tu nikogo nie ma?'' (a ja to kto, nikt?)
* ''Czy Pan jest z drewna?'' (odpowiedź sprzedawcy: ''z drewna był Pinokio'')
* ''Czy Pan jest z drewna?'' (odpowiedź sprzedawcy: ''Z drewna był Pinokio'')
* ''Czy mogę prosić do papy'' (odpowiedź sprzedawcy: ''chętnie, ale te kamery...'')
* ''Czy Pan jest z płytek?'' (odpowiedź sprzedawcy: ''Ze skóry i z kości'')
* ''Czy mogę prosić do papy'' (odpowiedź sprzedawcy: ''Chętnie, ale te kamery…'')
* ''Czy Pan jest stąd?'' (''Nie, z Krakowa'')
* ''Czy Pan jest stąd?'' (''Nie, z Krakowa'')
* ''Chciałbym ożywić cegłę'' (klient z gatunku cudotwórca-wizjoner)
* ''Chciałbym ożywić cegłę'' (klient z gatunku cudotwórca-wizjoner)
* ''Czy Pan obsługuje farby?'' (aż się nasuwa odpowiedź: ''Nie, klientów'')
* ''Czy Pan obsługuje farby?'' (aż się nasuwa odpowiedź: ''Nie, klientów'')
* ''Poproszę z oknami'' (jakby okna miały coś do powiedzenia)
* ''Poproszę z oknami'' (jakby okna miały coś do powiedzenia)
* ''Czy ma Pan Hemoroidy?'' (pytanie o farbę antykorozyjną)
* ''Czy ma Pan hemoroidy?'' (pytanie o farbę antykorozyjną)
* ''Czy to jest Pana działka?'' (aż chciałoby się mieć taką działkę i takie obroty)
* ''Czy to jest Pana działka?'' (aż chciałoby się mieć taką działkę i takie obroty)
* ''Przepraszam gdzie są drzwi?'' (pytanie klienta, który dopiero co wszedł do sklepu)
* ''Przepraszam, gdzie są drzwi?'' (pytanie klienta, który dopiero co wszedł do sklepu)
* ''Jaka jest różnica pomiędzy metrem kwadratowym a bieżącym?''
* ''Jaka jest różnica pomiędzy metrem kwadratowym a bieżącym?''
* ''Macie papier toaletowy?'' (''nie, ale mamy papier ścierny'')
* ''Macie papier toaletowy?'' (''nie, ale mamy papier ścierny'')
* ''Jak macie otwarte 1 stycznia?''
* ''Jak macie otwarte 1 stycznia?''
* ''Co macie aktualnie w [[promocja|promocji]]?''
* ''Co macie aktualnie w [[promocja|promocji]]?''
* ''Czy może mi pan uciąć?''
* ''Czy może mi pan włożyć?''
* ''Czy może mi pani pokazać w całości?''


== Zobacz też ==
{{stubbiz}}
* [[Auchan]]
* [[Carrefour]]
* [[IKEA]]


{{Sieci handlowe}}
[[Kategoria:Sklepy]]
[[Kategoria:Obiekty handlowe]]

Aktualna wersja na dzień 14:46, 16 lut 2024

Dlaczego w logo Leroy Merlin jest trójkąt? Jak nie odwrócisz, zawsze jest pod górkę.

Przysłowie związane z Leroy Merlin

Lerałula Merlę, Leroj Merlin? Lerłoj Meralułę?

Przeciętny klient o Leroy Merlin

Leroy Merlin (czyt. lerła merlę) – ogólnopolska sieć obozów pracy rozlokowanych w największych wsiach Polski. Firma postała na gruzowiskach francuskiej firmy dyskontowej, działającej w podziemiach XIX-wiecznej Francji. Założycielami była dwójka gadżetomanów: Adolphe Leroy i Rose Merlin, sprzedających początkowo używane taczki oraz klejone drabiny drewniane. Interes tak się rozkręcił, że rozbudowali swoje sklepy poszerzając gamę produktów i usług. Obecnie w Polsce znajduje się 35 sklepów pod tą marką. Właścicielem sieci Leroy Merlin i kilku innych obozów pracy na terenie całej europy jest firma ADEO (Agencja Dręcząca Europejskiego Obywatela).

Pracownicy[edytuj • edytuj kod]

Pracownikiem tej firmy jest przeciętny, młody, wesoły człowiek, który jest codziennie zagrzewany do pracy poprzez demotywacyjny system nagradzania i premiowania za innowacyjność. Pensja brutto kształtuje się na poziomie pracowników konkurencyjnej firmy – Biedronka. Na szczęście pracownika są częste premie, które są przyznawane 5 razy w roku, natomiast na szczęście firmy są to premie wirtualne i czysto teoretyczne.

Typy klientów[edytuj • edytuj kod]

  • Paker – koks, który przychodzi po to, żeby doradcy handlowi mu doradzili w zakupie(czytaj: załadowali towar na wózek)
  • Łowca promocji – klient pytający o najtańsze produkty, oczekujący rabatu na każdy towar zakupiony w sklepie
  • Miły i spokojny – typ klienta, który bez zażenowania potrafi powiedzieć doradcy handlowemu lub kasjerce, że jest osobą niezastąpioną, najczęściej w słowach: Jesteś tutaj jak dupa od srania!
  • Rozmówca z wyższych sfer – jego celem jest rozmowa z dyrektorem lub kierownikiem. Nie lubi zawracać głowy szarym doradcom.
  • Baca – klient przywołujący obsługę w jedyny zrozumiały dla niej sposób… na gwizd każdy burek jest u nogi.

Pytania klientów[edytuj • edytuj kod]

Najczęściej zadawane pytania klientów:

  • Czy Pan jest zajęty? (odpowiedź sprzedawcy: nie, od siedmiu lat żonaty)
  • Czy ktoś tu obsługuje?
  • Czy tu nikogo nie ma? (a ja to kto, nikt?)
  • Czy Pan jest z drewna? (odpowiedź sprzedawcy: Z drewna był Pinokio)
  • Czy Pan jest z płytek? (odpowiedź sprzedawcy: Ze skóry i z kości)
  • Czy mogę prosić do papy (odpowiedź sprzedawcy: Chętnie, ale te kamery…)
  • Czy Pan jest stąd? (Nie, z Krakowa)
  • Chciałbym ożywić cegłę (klient z gatunku cudotwórca-wizjoner)
  • Czy Pan obsługuje farby? (aż się nasuwa odpowiedź: Nie, klientów)
  • Poproszę z oknami (jakby okna miały coś do powiedzenia)
  • Czy ma Pan hemoroidy? (pytanie o farbę antykorozyjną)
  • Czy to jest Pana działka? (aż chciałoby się mieć taką działkę i takie obroty)
  • Przepraszam, gdzie są drzwi? (pytanie klienta, który dopiero co wszedł do sklepu)
  • Jaka jest różnica pomiędzy metrem kwadratowym a bieżącym?
  • Macie papier toaletowy? (nie, ale mamy papier ścierny)
  • Jak macie otwarte 1 stycznia?
  • Co macie aktualnie w promocji?
  • Czy może mi pan uciąć?
  • Czy może mi pan włożyć?
  • Czy może mi pani pokazać w całości?

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]