Robert Kubica: Różnice pomiędzy wersjami
(→WRC) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Poloneziarz; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Typowekonto.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 29 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|polskiego kierowcy F1|imię|Robert}} |
{{sur|polskiego kierowcy F1|imię|Robert}} |
||
⚫ | |||
{{sur2|„Kubica”|[[Andrzej Kubica]]|e}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{nonnews| |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]], [[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]], [[NonNews:Polowanie na Kubicę|Polowanie na Kubicę]], [[NonNews:Kubica zepsuł bolid na inaugurację|Kubica zepsuł bolid na inaugurację]], [[NonNews:Kubica ostatni w piekle|Kubica ostatni w piekle]], [[NonNews:Robert wyparował|Robert wyparował]], [[NonNews:Kubica punktuje|Kubica punktuje]]|y, [[NonNews:Kubica cudem przeżył!|Kubica cudem przeżył!]], [[NonNews:Kubica znów najlepszy|Kubica znów najlepszy]], [[NonNews:Kubek najszybszy!|Kubek najszybszy!]]}} |
|||
*[[NonNews:Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony|Roberta Kubicę znów przechytrzyły opony]] |
|||
*[[NonNews:Dzisiaj najważniejszy dzień w roku|Dzisiaj najważniejszy dzień w roku]] |
|||
*[[NonNews:Polowanie na Kubicę|Polowanie na Kubicę]] |
|||
*[[NonNews:Kubica zepsuł bolid na inaugurację|Kubica zepsuł bolid na inaugurację]] |
|||
*[[NonNews:Kubica ostatni w piekle|Kubica ostatni w piekle]] |
|||
*[[NonNews:Robert wyparował|Robert wyparował]] |
|||
*[[NonNews:Kubica punktuje|Kubica punktuje]] |
|||
*[[NonNews:Kubica cudem przeżył!|Kubica cudem przeżył!]] |
|||
*[[NonNews:Kubek najszybszy!|Kubek najszybszy!]] |
|||
*[[NonNews:A było tak blisko!|A było tak blisko!]] |
|||
*[[NonNews:Kubica stracił pracę|Kubica stracił pracę]] |
|||
*[[NonNews:Drugie miejsce mistrza|Drugie miejsce mistrza]] |
|||
*[[NonNews:Niestworzone historie, Kubica prawie wygrał|Niestworzone historie, Kubica prawie wygrał]]|*}} |
|||
{{cytat|Jestem rewelacyjny.|'''Robert''' skromnie sam o sobie<ref>I co, że wyrwane z kontekstu?</ref>}} |
{{cytat|Jestem rewelacyjny.|'''Robert''' skromnie sam o sobie<ref>I co, że wyrwane z kontekstu?</ref>}} |
||
{{cytat|Samochód jest podsterowny.|'''Kubik''' o bolidzie [[BMW Sauber|BMW]]}} |
{{cytat|Samochód jest podsterowny.|'''Kubik''' o bolidzie [[BMW Sauber|BMW]]}} |
||
Linia 23: | Linia 36: | ||
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od [[Scuderia Ferrari|Ferrari]], które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]]. |
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od [[Scuderia Ferrari|Ferrari]], które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]]. |
||
W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę <del>nakurwiając</del> wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na [[YouTube]] przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w |
W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę <del>nakurwiając</del> wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na [[YouTube]] przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w [[dupa|poważaniu]] bo w końcu tego samego dnia [[NonNews:Niemcy vs. Polska (EURO 2008)|przegraliśmy z Niemcami]]. W sezonie 2010 Robert jeździ bolidem Renault. Na testach zdarzyło się, że bolid ani razu nie był zepsuty. W BMW zawsze były jakieś awarie. Po 7 wyścigach sezonu 2010 Robert Kubica zajmuje zaszczytne szóste miejsce i rywalizuje z Felipe Massą z dorobkiem 67 punktów. Obecnie nazywany „Ulicznikiem” lub pobłażliwie „Drogowcem” bo dobrze radzi sobie ze świeżo położonym asfaltem. |
||
== Sezon 2011 == |
== Sezon 2011 == |
||
Ten sezon jeszcze się nie zaczął, a Kubica już doznał poważnego |
Ten sezon jeszcze się nie zaczął, a Kubica już doznał poważnego wypadku samochodowego. Rozpędzony do 240 km/h podczas rajdu, uderzył w barierę. Kubica ocalał, ale doznał kilka złamań i trafił do szpitala. Natomiast pilot [[Jakub Gerber]] przeżył. Jakby co, Ammann po upadku zdobył dwa złota olimpijskie, więc może, może… |
||
== WRC == |
== WRC == |
||
Po wypadku, w którym Kubica doznał kontuzji ręki, stało się jasne że nie wróci już do Formuły 1. Robert był tym faktem załamany. Obecnie ściga się w prestiżowych zawodach serii WRC |
Po wypadku, w którym Kubica doznał kontuzji ręki, stało się jasne że nie wróci już do Formuły 1. Robert był tym faktem załamany. Obecnie ściga się w prestiżowych zawodach serii WRC udowadniając swój wielki talent jeżdżąc rajdówką pokroju fiata 125 jak równy z równym z mistrzami świata tej kategorii dysponującymi najszybszymi autami świata. W 2017 roku za sprawą niespodziewanego testu w bolidzie F1 marzenia o powrocie do królowej motorsportu wrócily. 2018 rok spędził jako kierowca rezerwowy ekipy z Groove, a obecnie Robert walczy o kontrakt na sezon 2019. |
||
⚫ | |||
== Sezon 2019 == |
|||
Jak feniks z popiołów Robercik powrócił do ściganek. Wiliams litościwie go przyjął. Od początku sezonu notował same sukcesy – ukończył wszystkie wyścigi nie na ostatnim miejscu. Niestety, jako że się nie doczekał na obiecaną instalację LPG w bolidzie, Robciowi udało się ledwie zdobyć marny punkt, jeszcze dzięki temu, że dwóm kierowcom dodano kary czasowe, więc pokazał brytolom środkowego i powędrował do Alfy robić testy. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Formuła 1]] |
|||
* [[Misiek Koterski]] |
|||
⚫ | |||
{{Formuła 1}} |
{{Formuła 1}} |
||
{{DEFAULTSORT:Kubica, Robert}} |
{{DEFAULTSORT:Kubica, Robert}} |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[es:Robert Kubica]] |
[[es:Robert Kubica]] |
||
[[ja:ロバート・クビサ]] |
[[ja:ロバート・クビサ]] |
||
[[pt:Robert Kubica]] |
[[pt:Robert Kubica]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 10:46, 8 lip 2024
Ten artykuł dotyczy polskiego kierowcy F1. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Jestem rewelacyjny.
- Robert skromnie sam o sobie[1]
Samochód jest podsterowny.
- Kubik o bolidzie BMW
Samochód jest nadsterowny.
- Kubik o bolidzie Renault
Roberta Kubica.
- Andrzej Borowczyk podczas kwalifikacji w Hiszpanii ujawnia całą prawdę o Robercie
Robert Kubica (ur. 7 grudnia 1984 w Krakowie) – przyszły mistrz świata Formuły 1, pierwszy polski kierowca wyścigowy, kolejny sezonowy bohater narodowy. Ma niedowagę i lubi sok pomarańczowy. Przyjaciel Fernando Alonso i koszmar Felipe Massy.
Wsparcie ze strony stadniny BMW Sauber, która, widząc, że wypalają się nasze poprzednie orły – Adam Małysz, Korzeniowski, kadra siatkarzy i siatkarek, adoptowała Roberta pod swoje skrzydło, by jeździł do utraty tchu i benzyny.
Jego ulubione słowa to: „podsterowność”, „nadsterowność”, „balans bolidu” oraz „graining”.
Przed Formułą 1[edytuj • edytuj kod]
Pierwsze kroki do zostania profesjonalnym kierowcą Robert uczynił za młodu jeżdżąc na taczce. Jeszcze wtedy w Polsce nie wiedziano o Formule. Robert też nie wiedział.
W pierwszym, półzawodowym klubie ścigał się na gokartach na pedały, gdzie praca nóg była prawie tak ważna jak w aucie Freda Flintstone'a. Od tej pory startował w kolejnych formułach, do pierwszej, gdzie miał czyścić tor Villeneuve'owi.
Formuła 1[edytuj • edytuj kod]
W pierwszych kilkunastu wyścigach bolid nie podołał ani razu – rozlatujac się, psując, nie spełniając wymogów. Prawdziwe starty Kubica rozpoczął dopiero po kradzieży patentów od Ferrari, które przyniosły bolid zdolny do przejechania całego wyścigu. Zbiegiem okoliczności Villeneuve zakończył karierę, co pozwoliło Robertowi czyścić tor dla Nicka Heidfelda.
W sezonie 2007 Kubica przydzwonił w bandę nakurwiając wykonując efektowne salta. Co prawda filmików na YouTube przybyło jak much do starego jabłecznika, ale wyścig nie został ukończony. Od tej pory Robert postanowił wziąć się w garść, co możemy ogladać w sezonie 2008, gdzie zdarza mu się rozlewać szampana. W Montrealu doczołgał się nawet pierwszy do mety, co oczywiście wszyscy mają w poważaniu bo w końcu tego samego dnia przegraliśmy z Niemcami. W sezonie 2010 Robert jeździ bolidem Renault. Na testach zdarzyło się, że bolid ani razu nie był zepsuty. W BMW zawsze były jakieś awarie. Po 7 wyścigach sezonu 2010 Robert Kubica zajmuje zaszczytne szóste miejsce i rywalizuje z Felipe Massą z dorobkiem 67 punktów. Obecnie nazywany „Ulicznikiem” lub pobłażliwie „Drogowcem” bo dobrze radzi sobie ze świeżo położonym asfaltem.
Sezon 2011[edytuj • edytuj kod]
Ten sezon jeszcze się nie zaczął, a Kubica już doznał poważnego wypadku samochodowego. Rozpędzony do 240 km/h podczas rajdu, uderzył w barierę. Kubica ocalał, ale doznał kilka złamań i trafił do szpitala. Natomiast pilot Jakub Gerber przeżył. Jakby co, Ammann po upadku zdobył dwa złota olimpijskie, więc może, może…
WRC[edytuj • edytuj kod]
Po wypadku, w którym Kubica doznał kontuzji ręki, stało się jasne że nie wróci już do Formuły 1. Robert był tym faktem załamany. Obecnie ściga się w prestiżowych zawodach serii WRC udowadniając swój wielki talent jeżdżąc rajdówką pokroju fiata 125 jak równy z równym z mistrzami świata tej kategorii dysponującymi najszybszymi autami świata. W 2017 roku za sprawą niespodziewanego testu w bolidzie F1 marzenia o powrocie do królowej motorsportu wrócily. 2018 rok spędził jako kierowca rezerwowy ekipy z Groove, a obecnie Robert walczy o kontrakt na sezon 2019.
Sezon 2019[edytuj • edytuj kod]
Jak feniks z popiołów Robercik powrócił do ściganek. Wiliams litościwie go przyjął. Od początku sezonu notował same sukcesy – ukończył wszystkie wyścigi nie na ostatnim miejscu. Niestety, jako że się nie doczekał na obiecaną instalację LPG w bolidzie, Robciowi udało się ledwie zdobyć marny punkt, jeszcze dzięki temu, że dwóm kierowcom dodano kary czasowe, więc pokazał brytolom środkowego i powędrował do Alfy robić testy.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ I co, że wyrwane z kontekstu?