S-Bahn w Berlinie: Różnice pomiędzy wersjami
(poprawa linku) |
(red) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''S-Bahn Berlin''' (Schnellstadtbahn |
'''S-Bahn Berlin''' (''Schnellstadtbahn'', czyli właściwie ''SS-Bahn'') – naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin]]ie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 99% czasu, wykłócając się o 50 [[euro]] podwyżki, mając przy tym w [[dupa|serdecznym poważaniu]] swoich klientów. |
||
== Historia == |
== Historia == |
||
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z [[Trzecia szyna (kolejnictwo)|trzeciej szyny]]. |
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z [[Trzecia szyna (kolejnictwo)|trzeciej szyny]]. |
||
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Amerykańców]] i [[ |
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Amerykańców]] i [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Sowietów]] powstał [[mur berliński]]. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały ''tylko tak przelotem'' i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku – [[mina]], [[zasieki]], mina, [[karabin|automaty]], mina. Oj, nie było wesoło, nie było. |
||
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze. |
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze. |
||
Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku |
Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią [[Deutsche Bahn]]. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w [[Niemcy|Niemczech]] kwitnie kultura furmankowo-autostopowa. |
||
==Dzisiaj== |
== Dzisiaj == |
||
Przez [[Niemcy|Niemców]] z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli '''[[Berlin (Ring)]]''' - ''psia głowa''. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy''. I tak kiedyś dojedziesz. |
Przez [[Niemcy|Niemców]] z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli '''[[Berlin (Ring)]]''' - ''psia głowa''. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy''. I tak kiedyś dojedziesz. |
||
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau. |
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau. |
||
==Zalety== |
== Zalety == |
||
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich |
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich, czyt. obsługujących [[rower|dwa pedały z ramą]]. |
||
==Wady== |
|||
⚫ | |||
== |
== Wady == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
*Umiejętność strajkowania i pikietowania. |
|||
*Niepunktualność. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== |
== Pracownicy == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Strajkowania i pikietowania; |
|||
* Spóźniania się; |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Stacje == |
|||
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne |
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne – po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiastuchów, no nie? |
||
* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') |
* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') – kupa [[peron]]ów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac [[archeolog]]ów, aby zacząć ją w ogóle remontować... |
||
==Linie== |
== Linie == |
||
*'''S1''' |
*'''S1''' – Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h. |
||
*'''S2/S25''' |
*'''S2/S25''' – coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez [[kanar]]ów. |
||
*'''S3''' |
*'''S3''' – powstała po to, by [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD]]-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść. |
||
*'''S41/S42''' |
*'''S41/S42''' – linia z torem a'la [[Formuła 1]]. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie. |
||
*'''S45/S46/S47''' |
*'''S45/S46/S47''' – linie na zadupia. |
||
*'''S5''' |
*'''S5''' – kolejna linia z celem, by biedni ''Wschodni'' mogli dojechać do bogatego centrum. |
||
*'''S6''' |
*'''S6''' – być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje |
||
*'''S7/S75''' |
*'''S7/S75''' – najgorsze wschodnie osiedla. |
||
*'''S8/S85''' |
*'''S8/S85''' – stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. |
||
*'''S9''' |
*'''S9''' – Na lotnisko, by [[Polak|Polacy]], [[Turcja|Turcy]], [[Rosjanie|Ruscy]], [[Serbia|Jugole]] i [[Wietnam]]cy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego [[Schönefeld (lotnisko)|lotniska]] przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko. |
||
==Pasażerowie== |
==Pasażerowie== |
||
* 2% |
* 2% – [[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]]. |
||
* 10% |
* 10% – Zakręceni jak gołębie nad Czernobylem [[student|studenci]]. |
||
* 10% |
* 10% – Sterroryzowani [[uczeń|uczniacy]]. |
||
* 5% |
* 5% – [[Rosjanie|Czciciele Wódki]]. |
||
* 25% |
* 25% – Małomiasteczkowcy. |
||
* 51% |
* 51% – Sprzedawcy gazet alternatywnych, [[menel]]e, [[ćpun]]y. |
||
* 9% |
* 9% – [[Kanar|Agenci Matrixa]]. |
||
==Zobacz też== |
==Zobacz też== |
Wersja z 14:22, 13 cze 2009
S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn, czyli właściwie SS-Bahn) – naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 99% czasu, wykłócając się o 50 euro podwyżki, mając przy tym w serdecznym poważaniu swoich klientów.
Historia
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z trzeciej szyny.
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Sowietów powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały tylko tak przelotem i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku – mina, zasieki, mina, automaty, mina. Oj, nie było wesoło, nie było. Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.
Historię najnowszą SS-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.
Dzisiaj
Przez Niemców z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli Berlin (Ring) - psia głowa. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć Don't worry/Be happy. I tak kiedyś dojedziesz.
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.
Zalety
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich, czyt. obsługujących dwa pedały z ramą.
Wady
Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (często pójść lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la gitarzysta ZZ Top.
Pracownicy
Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn należy posiadać umiejętność:
- Przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne);
- Strajkowania i pikietowania;
- Spóźniania się;
- Zastępowania zepsutego zapowiadacza;
- Dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem nie mając samochodu.
Stacje
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne – po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiastuchów, no nie?
- Stacja Ostkreuz (właściwie Rostkreuz, czyli Rdzawy Krzyż lub Rdzawy Peron) – kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac archeologów, aby zacząć ją w ogóle remontować...
Linie
- S1 – Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
- S2/S25 – coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez kanarów.
- S3 – powstała po to, by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść.
- S41/S42 – linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie.
- S45/S46/S47 – linie na zadupia.
- S5 – kolejna linia z celem, by biedni Wschodni mogli dojechać do bogatego centrum.
- S6 – być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje
- S7/S75 – najgorsze wschodnie osiedla.
- S8/S85 – stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem.
- S9 – Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.
Pasażerowie
- 2% – Zapracowane putzfrau i budowlańcy.
- 10% – Zakręceni jak gołębie nad Czernobylem studenci.
- 10% – Sterroryzowani uczniacy.
- 5% – Czciciele Wódki.
- 25% – Małomiasteczkowcy.
- 51% – Sprzedawcy gazet alternatywnych, menele, ćpuny.
- 9% – Agenci Matrixa.