S-Bahn w Berlinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(poprawa linku)
(red)
Linia 1: Linia 1:
'''S-Bahn Berlin''' (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin|Berlinie]] i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 99% czasu, wykłócając się o 50 [[euro]], mając przy tym w [[dupa|serdecznym poważaniu]] swoich klientów.
'''S-Bahn Berlin''' (''Schnellstadtbahn'', czyli właściwie ''SS-Bahn'') naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin]]ie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 99% czasu, wykłócając się o 50 [[euro]] podwyżki, mając przy tym w [[dupa|serdecznym poważaniu]] swoich klientów.


== Historia ==
== Historia ==

Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z [[Trzecia szyna (kolejnictwo)|trzeciej szyny]].
Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z [[Trzecia szyna (kolejnictwo)|trzeciej szyny]].


Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Amerykańców]] i [[Rosja|Ruskich]] powstał [[mur berliński]]. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały ''tylko tak przelotem'' i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku - [[mina]], [[zasieki]], mina, [[karabin|automaty]], mina. Oj, nie było wesoło, nie było.
Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Amerykańców]] i [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Sowietów]] powstał [[mur berliński]]. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały ''tylko tak przelotem'' i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku [[mina]], [[zasieki]], mina, [[karabin|automaty]], mina. Oj, nie było wesoło, nie było.
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.
Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.


Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą [[Deutsche Bahn]]. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.
Historię najnowszą ''SS-Bahn Berlin'' dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi [[strajk]]ami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią [[Deutsche Bahn]]. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w [[Niemcy|Niemczech]] kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.


==Dzisiaj==
== Dzisiaj ==
Przez [[Niemcy|Niemców]] z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli '''[[Berlin (Ring)]]''' - ''psia głowa''. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy''. I tak kiedyś dojedziesz.
Przez [[Niemcy|Niemców]] z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli '''[[Berlin (Ring)]]''' - ''psia głowa''. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć ''Don't worry/Be happy''. I tak kiedyś dojedziesz.


Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.
Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.


==Zalety==
== Zalety ==
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących [[rower|dwa pedały z ramą]].
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich, czyt. obsługujących [[rower|dwa pedały z ramą]].

==Wady==
Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (Więc często lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la zz Top.


==Pracownicy==
== Wady ==
Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (często pójść lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la gitarzysta ZZ Top.
Aby zostać [[motorniczy]]m Deutsche Bahn:
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne).
*Umiejętność strajkowania i pikietowania.
*Niepunktualność.
*Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza.
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.


==Stacje==
== Pracownicy ==
Aby zostać [[motorniczy]]m Deutsche Bahn należy posiadać umiejętność:
* Przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne);
* Strajkowania i pikietowania;
* Spóźniania się;
* Zastępowania zepsutego zapowiadacza;
* Dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem nie mając samochodu.


== Stacje ==
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne - po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?
W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiastuchów, no nie?


* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac [[archeolog]]ów, aby zacząć ją w ogóle remontować...
* Stacja '''Ostkreuz''' (właściwie '''Rostkreuz''', czyli ''Rdzawy Krzyż'' lub ''Rdzawy Peron'') kupa [[peron]]ów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac [[archeolog]]ów, aby zacząć ją w ogóle remontować...


==Linie==
== Linie ==
*'''S1''' - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
*'''S1''' Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
*'''S2/S25''' - Jest, i coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.
*'''S2/S25''' coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez [[kanar]]ów.
*'''S3''' - Kiedyś powstała po to by [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD]]-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.
*'''S3''' powstała po to, by [[Niemiecka Republika Demokratyczna|NRD]]-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść.
*'''S41/S42''' - Linia z torem a'la [[Formuła 1]]. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz. S41 jeździ prawoskrętnie, S42 lewoskrętnie.
*'''S41/S42''' linia z torem a'la [[Formuła 1]]. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie.
*'''S45/S46/S47''' - Uzupełnienie południowego ringu, linie zadupia.
*'''S45/S46/S47''' linie na zadupia.
*'''S5''' - Kolejna linia, by biedni ''Wschodni'' mogli dojechać do bogatego centrum.
*'''S5''' kolejna linia z celem, by biedni ''Wschodni'' mogli dojechać do bogatego centrum.
*'''S6''' - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.
*'''S6''' być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje
*'''S7/S75''' - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich [[stasi]] i neonazi.
*'''S7/S75''' najgorsze wschodnie osiedla.
*'''S8/S85''' - Stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
*'''S8/S85''' stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem.
*'''S9''' - Na lotnisko, by [[Polak|Polacy]], [[Turcja|Turcy]], [[Rosjanie|Ruscy]], [[Serbia|Jugole]] i [[Wietnam]]cy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego [[Schönefeld (lotnisko)|lotniska]] przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.
*'''S9''' Na lotnisko, by [[Polak|Polacy]], [[Turcja|Turcy]], [[Rosjanie|Ruscy]], [[Serbia|Jugole]] i [[Wietnam]]cy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego [[Schönefeld (lotnisko)|lotniska]] przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.


==Pasażerowie==
==Pasażerowie==
* 2% - [[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]].
* 2% [[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]].
* 10% - Zakręceni jak gołębie nad Czernobylem [[student|studenci]].
* 10% Zakręceni jak gołębie nad Czernobylem [[student|studenci]].
* 10% - Sterroryzowani [[uczeń|uczniacy]].
* 10% Sterroryzowani [[uczeń|uczniacy]].
* 5% - [[Rosjanie|Czciciele Wódki]].
* 5% [[Rosjanie|Czciciele Wódki]].
* 25% - Małomiasteczkowcy.
* 25% Małomiasteczkowcy.
* 51% - Sprzedawcy gazet alternatywnych, [[menel]]e, [[ćpun]]y.
* 51% Sprzedawcy gazet alternatywnych, [[menel]]e, [[ćpun]]y.
* 9% - [[Kanar|Agenci Matrixa]].
* 9% [[Kanar|Agenci Matrixa]].


==Zobacz też==
==Zobacz też==

Wersja z 14:22, 13 cze 2009

S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn, czyli właściwie SS-Bahn) – naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach. Pracownicy strajkują przez 99% czasu, wykłócając się o 50 euro podwyżki, mając przy tym w serdecznym poważaniu swoich klientów.

Historia

Historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi, gdyż całą kolej trafił szlag z trzeciej szyny.

Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Sowietów powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, ale wpadały tylko tak przelotem i nikt oczywiście na wschodnich nie wysiadał. Jak ktoś próbował, to witano go po rosyjsku – mina, zasieki, mina, automaty, mina. Oj, nie było wesoło, nie było. Na dworcu Friedricha trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha, wschodnie słyszano aż za dobrze.

Historię najnowszą SS-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku rozpocznie się następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko częścią Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego w Niemczech kwitnie kultura furmankowo-autostopowa.

Dzisiaj

Przez Niemców z prowincji zwany "psia głowa i krzyżyk". Kółko, czyli Berlin (Ring) - psia głowa. Nieważne więc, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli wsiadłeś w złym kierunku, klapnij się i zanuć Don't worry/Be happy. I tak kiedyś dojedziesz.

Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam, czy Bernau.

Zalety

Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końca miasta na drugi można dostać się w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich, czyt. obsługujących dwa pedały z ramą.

Wady

Niestety, tyle samo zajmuje dojazd do sąsiedniej dzielnicy, a nawet osiedla (często pójść lepiej na piechotę). Podczas strajku, zanim coś przyjedzie, możesz spokojnie urządzić sobie piknik, obejrzeć Titanica dwa razy i zapuścić brodę a'la gitarzysta ZZ Top.

Pracownicy

Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn należy posiadać umiejętność:

  • Przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne);
  • Strajkowania i pikietowania;
  • Spóźniania się;
  • Zastępowania zepsutego zapowiadacza;
  • Dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem nie mając samochodu.

Stacje

W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne – po prostu im dalej na obrzeża, to tym mniej są one potrzebne. No ale trzeba podwieźć dupy bogatych zamiastuchów, no nie?

  • Stacja Ostkreuz (właściwie Rostkreuz, czyli Rdzawy Krzyż lub Rdzawy Peron) – kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100k ludzi dziennie. Tak długo odwlekano z remontem tej stacji, że zamieniła się ona w zabytek i trzeba obecnie tysiące zezwoleń i prac archeologów, aby zacząć ją w ogóle remontować...

Linie

  • S1 – Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości dochodzącej do 20km/h.
  • S2/S25 – coś na niej jeździ. Ponieważ w kolejkach tej linii panuje brud, nigdy nie są one nienawiedzane przez kanarów.
  • S3 – powstała po to, by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, aby się z niej przesiąść.
  • S41/S42 – linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. Po prostu dłużej ci to zajmie.
  • S45/S46/S47 – linie na zadupia.
  • S5 – kolejna linia z celem, by biedni Wschodni mogli dojechać do bogatego centrum.
  • S6 – być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu, ponieważ ta linia nie istnieje
  • S7/S75 – najgorsze wschodnie osiedla.
  • S8/S85 – stworzone, by te wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem.
  • S9 – Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić. Na szczęście jednak, kursuje rzadko.

Pasażerowie

Zobacz też