Resident Evil 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(zdania dokładnie poprawione, dodane linki, usunięcie niepotrzebnych zdań lub znaków (wyrazów))
Linia 1: Linia 1:
'''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, ''Bohazaardo''”; [[język polski|''pl'']]. '''''Rezydencja Zua Dwa''''') – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'') stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum''). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Clarie Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały [[język angielski|angielskiego]] i (nic nadzwyczajnego) japońskiego; o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik ([[Paint|Pain(t]]a)) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.
{{popr|linki, interpunkcja, lekko odbełkocić}}
'''Resident Evil 2''' ( czyt. ''Risajdint Iwul Tfu'' albo jak twórcy wolą ''Bohazaardo'' [[język polski|pl]]. ''Rezydencja Zua Dwa'') – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'' i nie pytaj, co to znaczy) stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum'' i też nie pytaj). Opowiada o walce dwójki bohaterów z czymś, co nazwano tu zombie. Tymi bohaterami policjant Leon S. Kennedy i Clarie Redfield (siorka Chrisa z RE 1 n00bie). Kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały angielskiego (a w szczególnych przypadkach japońskiego ( tak japońskiego!(a co sobie myślałeś?))) o palpitację serca i krzyk w nocy ,,Mamusiu, zombie mnie gryzie''. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik ([[Paint|Pain(t)]]) i wibrujący pad (nie myśl sobie, zboczeńcu!)


==Fabuła==
==Fabuła==
A więc tak. Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty.( Tak! Ona była na wóch płytach!!!)) Leon na pierwszy dzień w swoje pracy, a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się że miasto jest opanowane prze zombie, lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu ( niektórzy myśleli, że jest jednym z Onych). Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja potworów, oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi, i proceder tu się powtarza.
Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty). Leon na pierwszy dzień w swojej [[praca|pracy]], a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się, że miasto jest opanowane przez [[zombie]], lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu, który być może był jednym z Onych. Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja [[Potwór (MMORPG)|potworów]], oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi... i proceder tu się powtarza.


==Wrogowie==
==Wrogowie==
*'''[[Zombie]]''' – Podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający ( nie wiedzieć czemu ) żółty (sic!) kolor skóry. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach to ty sikający ze strachu z tym pistolecikiem gówno mu zrobisz. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka przyjebać aby się wywrócił i nie wstał. Chodziarz czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkurwienie) gwarantowana.
*'''[[Zombie]]''' – podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający żółty kolor [[skóra|skóry]]. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach role się odwracają. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka prz{{Cenzura}}bać, aby się wywrócił i nie wstał. Chociaż czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkurwienie) gwarantowana.
*'''Doberman''' – Kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siała gówna nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę...
*'''Doberman''' – kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siła – [[gówno|gówna]] nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę...
*'''Licker''' – Podobno człowiek, ale ja ośmielę się wątpić w tą tezę... ma musk wystający z... ekhem głowy i długi jęzor. Na dodatek szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce ( ba, był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze dark black. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... tja morze jest szerokie i głębokie ja tam polecam jebnąć z shotguna.
*'''Licker''' – podobno człowiek, ale można powątpiewać... wystaje mu z głowy mózg, natomiast z paszczy długi jęzor. Na dodatek ma szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce (był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze [[kolor czarny|dark black]]. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... jednak warto mieć pod ręką shotguna.
*'''Ivy''' – Tym japońcom to nudzić się musiało... żywe roślinki co plują kwasem (hmm mogli w sumie brać inspiracje z teściowej). Dwa plunięcia i YOU DIET!! Dlatego bez Magnum pod ręką spieprzaj co sił!! Aha no i jest jeszcze zmutowana odmiana tego gówna (ćpuny się tego domagali)
*'''Ivy''' – żywe roślinki, które plują kwasem. Zalecana dość silna broń, bo za dwoma ukąszeniami kończy żywot. Jest jeszcze zmutowana odmiana tego chwastu.
*'''Pająk''' – większy niż zwyczajny, niemożliwy do zdeptania, [[pająk]]. Trudno do niego obrać jakąś odpowiednią broń, którą można by go zniszczyć. Atakuje cuchnącym jadem. Po rozwaleniu kreują się jego mniejsze cząstki, takie, które z pewnością widziałeś w swojej [[łazienka|łazience]]. Gdy zobaczysz – rozdepcz.
*'''Pająk''' – Takiego małego to byś i kapciem zdjął, ale tego.. nie bardzo. Po prostu za duży na takie numery jest. Nie polecam z nim walczyć. Na Glocka to jest za wielki, a na magnum za mały. Omijać unikając deszczu kwasu, który to na ciebie ześle. Aha ale jeśli już zmarnujesz amunicję na to gówno to wylecą z niego takie małe pająki. Metodę ich pokonania znasz – rozdeptać.
*'''Aligator''' – Wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka.
*'''Aligator''' – wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka.
*'''Tyrant T-103''' – znany również jako Mrs. X przedstawiciel Onych, tylko scenariusze B. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje od Chucka Norrisa i sterydy od Pudziana. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska to twoje zdrowie (na poziomie Easy) spadnie do Cauction. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i łatwo dostać drogiego starzała. A potem to o trzeciego i napis YOU DIET nietrudno...
*'''Tyrant T-103''' – znany również jako Mrs. X. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje u [[Wielcy Przedwieczni|Wielkich Przedwiecznych]]. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska, to twoje zdrowie spadnie do Caution. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i...
*'''Mrs X tylko że zmutowany''' – Największy chuj w grze!!! Wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, trochę zaboli. Jedyny na niego sposób to kręcenie się w kółko aż ktoś bazooki nie podrzuci. I strzał. I pa pa Game Over.
*'''Mrs X (zmutowany)''' – największy boss w grze. Posiada wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, nie wszystko kończy się tak [[pesymizm|pesymistycznie]], może się uda?
*'''Birkin mutacja I''' – Taki przerośnięty Pudzian, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z okiem ( jedyne oko w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum / Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych...
*'''Birkin mutacja I''' – taki przerośnięty siłaczek, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z [[oko|okiem]] (jedynym w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum/Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych...
*'''Birkin mutacja II''' – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!!
*'''Birkin mutacja II''' – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!!
*'''Birkin Mutacja III''' – Znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim co masz.
*'''Birkin Mutacja III''' – znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim, co masz.
*'''Birkin mutacja IV''' – Na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu [[Moda na sukces]]. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg (?) - kolejkę którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w końcowym filmiku aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką.
*'''Birkin mutacja IV''' – na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu [[Moda na sukces]]. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg-kolejkę (?) którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w [[outro|końcowym filmiku]], aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką.


==Postacie==
==Postacie==
*'''Leon S. Keenedy''' – Policjant, który pomimo iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa. Potem napotkał kilka innych trupów wykazujących dziwną jak na swój stan ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej headshota, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech...
*'''Leon S. Keenedy''' – policjant, który pomimo, iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa, potem kolejne, które wykazywały dziwną jak na swój stan, ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej [[headshot]]a, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech...
*'''Clarie Redfield''' – Druga bohaterka główna co przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...) Jest młodszą siorką Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto.
*'''Clarie Redfield''' – druga bohaterka główna, przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...). Jest młodszą [[siostra|siostrą]] Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto.
*'''Ada Wong''' – Tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4.
*'''Ada Wong''' – tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4.
*'''Shery Birkin''' – Córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy.
*'''Shery Birkin''' – córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy.
*'''Anette Birkin''' – Żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po laboratorium w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo zapierdoli ją T-103.
*'''Anette Birkin''' – żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po [[laboratorium]] w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo stłucze ją T-103.
*'''William Birkin''' – Popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go G) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi. A potem to już z górki. Będzie próbował zarazić tym świństwem córkę.
*'''William Birkin''' – popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go: „''G''”) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi, a potem będzie próbował zarazić tym świństwem córkę.
*'''Brian Irons''' – Szef policji w Raccon, jeszcze przed epidemią i łażeniem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki, na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA...
*'''Brian Irons''' – szef policji w Raccon, jeszcze przed [[Epidemia|epidemią]] i rozejściem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA...
*'''Ben''' – Koleś którego szuka Ada, podobno wie coś o jej chłopaku, a konkretnie to że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze.
*'''Ben''' – koleś, którego szuka Ada, podobno wie coś o jej [[chłopak|chłopaku]], a konkretnie to, że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze.
*'''Marvin''' – Ranny policjant, spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do ryja) będzie kazał wypierdalać. Spotykamy go potem jako zombie.
*'''Marvin''' – ranny [[policjant]], spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do głowy) będzie kazał wypierniczać. Spotykamy go potem jako zombie.
*'''Robert Kendo''' – Niczego sobie kolo w sumie, jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa w sumie za długo ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na sklep, zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie.
*'''Robert Kendo''' – niczego sobie kolo, w sumie jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa za długo, ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na [[sklep]], zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie.
*'''HUNK''' – Kolejny przedstawiciel Onych. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej.
*'''HUNK''' – kolejny przedstawiciel [[Oni|Onych]]. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej.
*'''To – Fu''' – Taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje HUNKA w jednym z trybów.
*'''To – Fu''' – taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje Hunka w jednym z trybów.


==Tryby dodatkowe==
==Tryby dodatkowe==
*'''Extreme Battle''' – Fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4 bomb i posadzeniu ich w 4 miejscach. Nawet ciekawy, a ponadto Chris Redfield ma fajne spluwy.
*'''Extreme Battle''' – fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4. [[bomba|bomb]] i posadzeniu ich w 4. miejscach. A ponadto Chris Redfield ma tutaj fajne spluwy.
*'''The 4th Survivor''' – Tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach Komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia.
*'''The 4th Survivor''' – tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach Komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia.
*'''The To – Fu Survivor''' – Totalnie pojebany tryb. Te same zadanie co w 4th survivor, tylko że biegamy jakimś japońskim serkiem i mamy tylko nóż...
*'''The To – Fu Survivor''' – totalnie porypany tryb. Wprawdzie to samo, co powyżej, tylko że biegamy jakimś [[Japonia|japońskim]] serkiem i mamy tylko [[nóż]]...


==Uzależnienie==
==Uzależnienie==
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
*Potrafisz nosić w kieszeniach Bazookę, 2 pistolety strzelbę, amunicję do wszystkich tych broni...
* potrafisz nosić w kieszeniach Bazookę, 2 pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
*nawet jeśli nie masz kieszeni...
* nawet jeśli nie masz kieszeni...
*a w dodatku bez zadyszki możesz biegać przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
* a w dodatku bez zadyszki możesz [[bieg|biegać]] przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
*Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
* Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
*...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
* ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
*Umiesz mówić bez poruszania ustami
* umiesz mówić bez poruszania [[usta|ustami]]
*A aby się obrócić musisz chodzić w miejscu
* a aby się obrócić musisz chodzić w miejscu
*Po zapaleniu papierosa regenerujesz się
* po zapaleniu [[papieros]]a regenerujesz się
*Ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
* ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
*W aptece prosisz o First Aid Spray..
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'')..
*...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
* ...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
*Na marihuanę mówisz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
* marihuanę nazywasz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
*Jeżeli coś jadowitego cię ukąsi rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
* jeżeli coś jadowitego cię ukąsi, rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
*Po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się czemu nie widzisz swojego pulsu.
* po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się, czemu nie widzisz swojego pulsu.
*Swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
* swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
*Dziwisz się po tym, jak ktoś nie przestaje cię gonić po przejściu przez drzwi
* dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
*Nie umiesz skakać
* nie umiesz [[skakanie|skakać]]
*Świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni.
* świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni.
*Nie możesz poparzyć się ogniem z granatu ogniowego, nawet jak wybuchnie na twojej stopie
* nie możesz poparzyć się ogniem z [[Granat|granatu ogniowego]], nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
*Po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu nie ma zakrwawionego sprzedawcy z szhotgunem wycelowanym w ciebie
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem


[[Kategoria: Gry komputerowe]]
[[Kategoria: Gry komputerowe]]

Wersja z 09:55, 26 sty 2011

Resident Evil 2 (czyt. Risajdint Iwul Tfu; albo jak twórcy wolą, „Bohazaardo”; pl. Rezydencja Zua Dwa) – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. surwajworhoror) stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt kapkum). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Clarie Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały angielskiego i (nic nadzwyczajnego) japońskiego; o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik (Pain(ta)) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.

Fabuła

Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty). Leon na pierwszy dzień w swojej pracy, a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się, że miasto jest opanowane przez zombie, lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu, który być może był jednym z Onych. Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja potworów, oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi... i proceder tu się powtarza.

Wrogowie

  • Zombie – podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający żółty kolor skóry. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach role się odwracają. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka przSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentbać, aby się wywrócił i nie wstał. Chociaż czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkurwienie) gwarantowana.
  • Doberman – kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siła – gówna nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę...
  • Licker – podobno człowiek, ale można powątpiewać... wystaje mu z głowy mózg, natomiast z paszczy długi jęzor. Na dodatek ma szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce (był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze dark black. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... jednak warto mieć pod ręką shotguna.
  • Ivy – żywe roślinki, które plują kwasem. Zalecana dość silna broń, bo za dwoma ukąszeniami kończy żywot. Jest jeszcze zmutowana odmiana tego chwastu.
  • Pająk – większy niż zwyczajny, niemożliwy do zdeptania, pająk. Trudno do niego obrać jakąś odpowiednią broń, którą można by go zniszczyć. Atakuje cuchnącym jadem. Po rozwaleniu kreują się jego mniejsze cząstki, takie, które z pewnością widziałeś w swojej łazience. Gdy zobaczysz – rozdepcz.
  • Aligator – wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka.
  • Tyrant T-103 – znany również jako Mrs. X. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje u Wielkich Przedwiecznych. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska, to twoje zdrowie spadnie do Caution. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i...
  • Mrs X (zmutowany) – największy boss w grze. Posiada wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, nie wszystko kończy się tak pesymistycznie, może się uda?
  • Birkin mutacja I – taki przerośnięty siłaczek, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z okiem (jedynym w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum/Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych...
  • Birkin mutacja II – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!!
  • Birkin Mutacja III – znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim, co masz.
  • Birkin mutacja IV – na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu Moda na sukces. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg-kolejkę (?) którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w końcowym filmiku, aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką.

Postacie

  • Leon S. Keenedy – policjant, który pomimo, iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa, potem kolejne, które wykazywały dziwną jak na swój stan, ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej headshota, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech...
  • Clarie Redfield – druga bohaterka główna, przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...). Jest młodszą siostrą Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto.
  • Ada Wong – tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4.
  • Shery Birkin – córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy.
  • Anette Birkin – żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po laboratorium w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo stłucze ją T-103.
  • William Birkin – popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go: „G”) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi, a potem będzie próbował zarazić tym świństwem córkę.
  • Brian Irons – szef policji w Raccon, jeszcze przed epidemią i rozejściem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA...
  • Ben – koleś, którego szuka Ada, podobno wie coś o jej chłopaku, a konkretnie to, że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze.
  • Marvin – ranny policjant, spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do głowy) będzie kazał wypierniczać. Spotykamy go potem jako zombie.
  • Robert Kendo – niczego sobie kolo, w sumie jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa za długo, ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na sklep, zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie.
  • HUNK – kolejny przedstawiciel Onych. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej.
  • To – Fu – taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje Hunka w jednym z trybów.

Tryby dodatkowe

  • Extreme Battle – fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4. bomb i posadzeniu ich w 4. miejscach. A ponadto Chris Redfield ma tutaj fajne spluwy.
  • The 4th Survivor – tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach Komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia.
  • The To – Fu Survivor – totalnie porypany tryb. Wprawdzie to samo, co powyżej, tylko że biegamy jakimś japońskim serkiem i mamy tylko nóż...

Uzależnienie

Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:

  • potrafisz nosić w kieszeniach Bazookę, 2 pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
  • nawet jeśli nie masz kieszeni...
  • a w dodatku bez zadyszki możesz biegać przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
  • Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
  • ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
  • umiesz mówić bez poruszania ustami
  • a aby się obrócić musisz chodzić w miejscu
  • po zapaleniu papierosa regenerujesz się
  • ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
  • w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. Sprej Pierwszej Pomocy)..
  • ...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
  • marihuanę nazywasz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
  • jeżeli coś jadowitego cię ukąsi, rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
  • po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się, czemu nie widzisz swojego pulsu.
  • swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
  • dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
  • nie umiesz skakać
  • świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni.
  • nie możesz poparzyć się ogniem z granatu ogniowego, nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
  • po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem