Logo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Parry1993. Ofiarą rewertu jest 83.28.114.90.)
Linia 7: Linia 7:
* '''PE''' – żółw wciąga kreskę.
* '''PE''' – żółw wciąga kreskę.
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski.
* '''SETPENSIZE''' – zmiana grubości kreski.
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę (nie działa w polskiej wersji)
* '''FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3''' – żółw tańczy Macarenę.
* '''powtórz 666 [Np 3 Lw 133 Np 3 Lw 176 Np 3 Pw 33 Np 3 Pw 177 Np 3 Lw 100 Np 3 Pw 13 Np 3 Lw 40 Np 3]''' - żółw tańczy Macarene
* '''?''' - żółw zastanawia się nad sensem życia
* '''?''' - żółw zastanawia się nad sensem życia



Wersja z 17:30, 11 lut 2011

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Logo – skrzyżowanie języka programowania z fabularną grą RPG, w której gracz (programista?) ma za zadanie poprowadzić trójkątnego żółwia przez zaczarowaną krainę pełną iteracji, rekurencji i innych baśniowych stworzeń. Kompilator Logo składa się z konsolidatora sematyczno-składniowego, modułu optymalizacyjnego oraz klatki z żółwiami. Jest też możliwość korzystania z kilku żółwi, coś jakby multiplayer.

Podstawowe polecenia

  • PPT – żółw rysuje kreskę.
  • PE – żółw wciąga kreskę.
  • SETPENSIZE – zmiana grubości kreski.
  • FD 3 LT 133 FD 3 LT 176 FD 3 RT 33 FD 3 RT 177 FD 3 LT 100 FD 3 RT 13 FD 3 LT 40 FD 3 – żółw tańczy Macarenę.
  • ? - żółw zastanawia się nad sensem życia

Zastosowanie

Język Logo używany jest zazwyczaj na lekcjach informatyki do torturowania uczniów, którzy przecież mogliby w tym czasie robić coś pożyteczniejszego, np. grać w Quake'a III.

Szablon:Stubinf