Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
M (Dodaję szablon {{stopka}}) |
||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Programowanie}} |
{{Programowanie}} |
||
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – jedyny element nauczania na [[informatyka (przedmiot szkolny)|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a. |
|||
'''Game Maker Language''' ([[Język angielski|ang.]] „Gra twórca język”, pot. gejm mejker lengłidż) – pierwszy [[język programowania|język programowania]], którego uczy się programista w wieku mniejszym niż 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jest to także język, którym [[Dziecko neo|dzieci neo]] na informatyce, pokazując nauczycielowi "jakom fajnom sropili grem". |
|||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
⚫ | |||
'''1.0''' |
|||
⚫ | |||
<BR> |
|||
⚫ | |||
Reszta jest historią. |
|||
'''2.0'''<BR> |
|||
⚫ | |||
'''3.0'''<BR> |
|||
W wersji tej została dodana komenda "exec BSoD". [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.<BR> |
|||
'''4.0'''<BR> |
|||
Wersja ta dodała kolejną komendę - jeszcze straszniejszą od poprzedniej - "exec Windows". Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.<BR> |
|||
'''5.0'''<BR> |
|||
Pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[Dziecko neo|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[Wirus komputerowy|wirusa]], w którym dzięki postawieniu kilku (dwóch) klocków, mogliśmy zobaczyć jak piłeczka lata bez sensu w obie strony (oczywiście jeżeli posiadałeś kompilator - patrz niżej).<BR> |
|||
'''6.0'''<BR> |
|||
Ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.<BR> |
|||
'''7.0'''<BR> |
|||
Płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!<BR> |
|||
'''8.0'''<BR> |
|||
NAJLEPSZY JĘZYK PROGRAMOWANIA 4EVER! TO NA NIEJ POWSTAŁ/POWSTAJĄ TAKIE GRY JAK CRYSIS 2 CZY BATTLEFILED 3! UMOŻLIWIA OPERACJĘ JUŻ NA 10 WYMIARACH, MOŻE GENEROWAĆ WŁASNE GRY, SŁUŻYĆ JAKO SYSTEM OPERACYJNY ORAZ ZAMAWIAĆ PIZZĘ, ROBIĆ KAWĘ CZY WYNOSIĆ ŚMIECI!<BR> |
|||
== Działanie == |
== Działanie == |
||
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało |
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Logo]] |
|||
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]] |
|||
* [[gra komputerowa]] |
|||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:Języki programowania]] |
[[Kategoria:Języki programowania]] |
Aktualna wersja na dzień 01:20, 21 gru 2021
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
- 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
Reszta jest historią.
Działanie[edytuj • edytuj kod]
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.