Game Maker Language: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (Dodaję szablon {{stopka}})
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Programisto}}
<br/>
{{Programowanie}}
{{Programowanie}}
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – pierwszy [[język programowania]], którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy [[Microsoft Windows|WinShit]]. Jedyny element nauczania na [[technologia informacyjna|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.
'''Game Maker Language''' ([[język angielski|ang.]] ''gra twórca język'') – jedyny element nauczania na [[informatyka (przedmiot szkolny)|informatyce]], który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na [[Facebook]]u. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego [[Tetris]]a.


== Wersje ==
== Wersje ==
* '''1.0''' – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
* '''1.0''' – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
* '''2.0''' – istny odjazd! ''W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej!'' – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
* '''2.0''' – istny odjazd! ''W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej!'' – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.

* '''3.0''' – w wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. [[Maniak komputerowy|Wtajemniczeni]] wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
Reszta jest historią.
* '''4.0''' – wersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
* '''5.0''' – pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować [[dzieci Neostrady|dzieci neo]], gdyż dołączała ona [[wirus komputerowy|wirusa]], w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
* '''6.0''' – ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
* '''7.0''' – płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
* '''8.0''' – najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjny i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.
* '''9.0 alpha''' – długo oczekiwana wersja próbna. Umożliwia cofanie czasu, klonowanie ludzi, genetyczne modyfikowanie jedzenia, bada tętno oraz napięcie powierzchniowe skóry. Wersja beta nie zostanie utworzona, ponieważ zniszczyłaby świat.


== Działanie ==
== Działanie ==
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.
Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część [[Call of Duty]]. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.


== Zobacz też ==
* [[Logo]]
* [[Pascal (język programowania)|Pascal]]
* [[gra komputerowa]]

{{stopka}}
[[Kategoria:Języki programowania]]
[[Kategoria:Języki programowania]]

Aktualna wersja na dzień 01:20, 21 gru 2021

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu nie codziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje[edytuj • edytuj kod]

  • 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
  • 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.

Reszta jest historią.

Działanie[edytuj • edytuj kod]

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]