Counter-Strike: Source: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
M (poprawka) |
||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Camper Strike.jpg|thumb|300px|Nowa wersja CS-a]] |
|||
{{bezgrafik}} |
|||
'''Counter-Strike: Source''' – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z [[2000]] roku. Instalujesz, wchodzisz na [[serwer]] i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z kartą graficzną 32 MB. Najmniejsze siedlisko [[Dzieci neo|raka]] we wszystkich multiplayerach [[Valve|Volvo]] (Ricochet się nie liczy). |
'''Counter-Strike: Source''' – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z [[2000]] roku. Instalujesz, wchodzisz na [[serwer]] i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z [[Karta graficzna|kartą graficzną]] 32 MB. Najmniejsze siedlisko [[Dzieci neo|raka]] we wszystkich multiplayerach [[Valve|Volvo]] (Ricochet się nie liczy). |
||
== Tryby rozgrywki == |
== Tryby rozgrywki == |
||
=== Bomb Defuse === |
=== Bomb Defuse === |
||
Brzydcy panowie z kominiarkami mają za zadanie rozgromić jeden z dwóch bombsite'ów za pomocą C4, i tak jak w poprzedniej części dostaje ją losowy terrorysta na początku rundy. Jeżeli trafimy na trolla który wywali bombę na jakiś dach lub skrzynkę, dalej można wygrać poprzez zabicie wszystkich przeciwników, których nazywa się tu antyterrorystami, lub po prostu CT. Większość z nich zazwyczaj lata po całej mapie z M4 i szuka terrorystów, zamiast bronić bombsite'ów. Tak jak w przypadku |
Brzydcy panowie z kominiarkami mają za zadanie rozgromić jeden z dwóch bombsite'ów za pomocą C4, i tak jak w poprzedniej części dostaje ją losowy terrorysta na początku rundy. Jeżeli trafimy na trolla który wywali bombę na jakiś dach lub skrzynkę, dalej można wygrać poprzez zabicie wszystkich przeciwników, których nazywa się tu antyterrorystami, lub po prostu CT. Większość z nich zazwyczaj lata po całej mapie z M4 i szuka terrorystów, zamiast bronić bombsite'ów. Tak jak w przypadku TT, oni też mogą wygrać poprzez zabicie wszystkich przeciwników. |
||
=== Hostage Rescue === |
=== Hostage Rescue === |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* '''USP''' (500$) – zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma [[wiadro|hełmu]]. Strzela amunicją .45 ACP i ma [[tłumik]], więc można się pobawić w Agenta 47. |
* '''USP''' (500$) – zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma [[wiadro|hełmu]]. Strzela amunicją .45 ACP i ma [[tłumik]], więc można się pobawić w Agenta 47. |
||
* '''SIG SAUER P226''' (600$) – broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą ci się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć [[przeciwnik]]a. Za drogi jak na swoje możliwości. |
* '''SIG SAUER P226''' (600$) – broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą ci się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć [[przeciwnik]]a. Za drogi jak na swoje możliwości. |
||
* '''Desert Eagle''' (650$) – kosztuje ''tylko'' 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem, by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek. |
* '''[[Pistolet Desert Eagle|Desert Eagle]]''' (650$) – kosztuje ''tylko'' 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem, by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek. |
||
* '''Dual Elites''' (1000$) – ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra [[broń]]. |
* '''Dual Elites''' (1000$) – ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra [[broń]]. |
||
* '''FiveseveN''' (750$) – pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle. |
* '''FiveseveN''' (750$) – pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle. |
||
Linia 47: | Linia 47: | ||
* '''G3/SG-1''' (5000$) – broń z którą gra się stanowczo za łatwo, kupuje to zazwyczaj TT noobek który myśli że ta broń jest najlepsza skoro jest taka droga. Większość noobów potrafi tym kogoś trafić 2 razy na 10 strzałów po czym się podnieca noobskim fragiem z autolamy. |
* '''G3/SG-1''' (5000$) – broń z którą gra się stanowczo za łatwo, kupuje to zazwyczaj TT noobek który myśli że ta broń jest najlepsza skoro jest taka droga. Większość noobów potrafi tym kogoś trafić 2 razy na 10 strzałów po czym się podnieca noobskim fragiem z autolamy. |
||
* '''Krieg 550''' (4200$) – ta lama ma więcej naboi w magazynku i jest tańsza, ale zadaje mniejszy dmg. Oczywiście nie zważając na fakt że dalej wystarczą 2 strzały aby zabić. Nooby umiejące kupować uzbrojenie kochają tę broń, lecz większość czasu płaczą że ktoś ich zabił gdy mieli tą broń lub ich na nią nie stać. |
* '''Krieg 550''' (4200$) – ta lama ma więcej naboi w magazynku i jest tańsza, ale zadaje mniejszy dmg. Oczywiście nie zważając na fakt że dalej wystarczą 2 strzały aby zabić. Nooby umiejące kupować uzbrojenie kochają tę broń, lecz większość czasu płaczą że ktoś ich zabił gdy mieli tą broń lub ich na nią nie stać. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[CS2D|Counter-Strike 2D]] |
|||
* [[Counter-Strike: Global Offensive]] |
|||
{{FPS}} |
{{FPS}} |
Aktualna wersja na dzień 20:34, 21 sie 2021
Counter-Strike: Source – ulepszona wersja popularnej, niezbyt wymagającej (w ogóle) strzelanki FPS z 2000 roku. Instalujesz, wchodzisz na serwer i dołączasz do T lub CT. Zasady są proste, T zabija CT (lub T), a CT zabija T (lub CT). Do jednej z jej zalet zalicza się to że pójdzie ona na byle gracie z kartą graficzną 32 MB. Najmniejsze siedlisko raka we wszystkich multiplayerach Volvo (Ricochet się nie liczy).
Tryby rozgrywki[edytuj • edytuj kod]
Bomb Defuse[edytuj • edytuj kod]
Brzydcy panowie z kominiarkami mają za zadanie rozgromić jeden z dwóch bombsite'ów za pomocą C4, i tak jak w poprzedniej części dostaje ją losowy terrorysta na początku rundy. Jeżeli trafimy na trolla który wywali bombę na jakiś dach lub skrzynkę, dalej można wygrać poprzez zabicie wszystkich przeciwników, których nazywa się tu antyterrorystami, lub po prostu CT. Większość z nich zazwyczaj lata po całej mapie z M4 i szuka terrorystów, zamiast bronić bombsite'ów. Tak jak w przypadku TT, oni też mogą wygrać poprzez zabicie wszystkich przeciwników.
Hostage Rescue[edytuj • edytuj kod]
Terroryści nie dopuszczają do uwolnienia zakładników i zabijają CT, a CT muszą zabijać T i odbić zakładników, którzy wyglądają jakby dostali wpierdol w pysk dildem. Jeżeli zabiją wszystkich T, od razu wygrywają. Proste? Proste.
Inne[edytuj • edytuj kod]
Istnieją też inne tryby, na przykład takie z małymi i prostymi mapkami w której nie można kupować uzbrojenia, tylko na początku dostajemy broń. Zazwyczaj jest to AWP, AK lub Deagle. Po za tym mamy mapy zręcznościowe po których się skacze , walkę na same noże niczym w Nowej Hucie, policjantów i złodziei, zombie mode czy nawet Slendera.
Broń[edytuj • edytuj kod]
Pistolety[edytuj • edytuj kod]
Słabe oręże (z wyjątkiem jednego), jednak bardzo tanie.
- Glock (400$) – przeciętna/słaba broń z dużym naciskiem na „słaba”. Ma tryb „burst”, który włączasz prawym przyciskiem myszy. Strzela na żołędzie.
- USP (500$) – zadająca takie sobie obrażenia 23-100 headshotem, gdy ktoś nie ma hełmu. Strzela amunicją .45 ACP i ma tłumik, więc można się pobawić w Agenta 47.
- SIG SAUER P226 (600$) – broń, której nikt nie kupuje. Jeśli nudzą ci się bronie, których używasz na co dzień, kup ją na 3/4 rundy i zgiń 5/6 razy. Już lepiej uszczypnąć przeciwnika. Za drogi jak na swoje możliwości.
- Desert Eagle (650$) – kosztuje tylko 650$, jednak i tak jest mocny i bardzo celny. Kosztuje tylko 50$ więcej niż powyższe odchody, co jest kolejnym powodem, by ich nie kupować. Szkoda, że ma mały magazynek.
- Dual Elites (1000$) – ultra szybkostrzelny, ultra słaby, ultra drogi i ultra niecelny. Ultra broń.
- FiveseveN (750$) – pizdolero dla CT. Mocny i tak sobie celny. Lepiej zaoszczędzić stówkę i kupić Deagle.
Shotguny[edytuj • edytuj kod]
Są dwa, żadnego z nich się nie kupuje, a jeśli już, to dla jaj.
- M3 (1700$) – najlepszy shotgun, celny na małe odległości, na średnie 20-69 HP, z daleka to około 3–7, najwyżej 19. Tylko uważaj, jeśli zabijesz jakiegoś pro headem, ten się wkuwi i będzie cię prześladował do końca gry, nawet jeżeli zmienisz serwer.
- XM1014 (3000$) – automat pompa, tylko naboje na średnią odległość lecą, gdzie chcą. A gdy walną w ścianę, każdy odstęp miedzy nabojem a nabojem będzie się równał jakieś 4 centymetry. Na bliską odległość strzał w łeb i ded!. Staraj się wykorzystywać ściany, a gdy ktoś wylezie to wtedy nawalaj w lewy przycisk najszybciej jak się da.
SMG[edytuj • edytuj kod]
Broń dla killerów i psychopatów. Szybkostrzelna i średnio celna. Jednak na duże odległości heda nie strzelisz choćbyś miał się zesrać. Z tą bronią nie pchamy się na front, chyba że jesteś noobem idiotą i lubisz ginąć.
- Steyr TMP (1250$) – coś jak Micro Uzi, celna i szybkostrzelna. Lecz jednym strzałem odbierzemy wrogowi 11-30 hp. Lepiej się schować i zajść kogoś od tyłu. Ma tłumik i nooby często z nią grają, bo superancki ma dżwiek wystszalu. Na większy dystans lepiej nie strzelać, żeby się nie pokazywać.
- MAC 10 (1400$) – strzela średnio-szybko i obrażenia też są nie małe. Ale celność taka sobie. Lepszy i droższy niż wyciszony odpowiednik CT.
- MP5 (1500$) – najlepszy z SMG. Celny i mocny, lecz do obrażeń z karabinu mu daleko. Broń najczęściej kupowana przez noobów. Jedna z najpopularniejszych broni w całej serii.
- UMP (1700$) – w prawdziwym życiu jest to celny, szybkostrzelny i mocny karabinek taktyczny strzelający właściwie bez odrzutu, jednak w CS-ie gdy mamy tę broń to zabije nas nawet koleś z glockiem, w skrajnych przypadkach nawet koleś z nożem. Może i jest celny, ale podstawowe rzeczy typowe dla peem'ów takie jak szybkostrzelność, odrzut i siła ognia są po prostu zjebane. Nie kupujemy.
- P90 (2350$) – zajebista maszynówa, strzela jak Nieuport 17 i zadaje nie mniejsze obrażenia. Powolnawe przeładowanie ale 50 naboi to wystarczająca rekompensata. Właściwie wszystko ma lepsze jak kałach, ale coś spowodowało że mniej wygodnie i trudniej się z niego strzela, poćwicz recoila. Na bliższe odległości nie ma nic lepszego. (np. cs_italy, apartament) Na dalsze strzelać jak z kałacha, 3 naboje i przerwa.
Karabiny[edytuj • edytuj kod]
Najważniejsza broń w grze. Zadaje większe obrażenia niż SMG i po prostu z nimi czujemy się pewniej, więcej zabijamy oraz mniej giniemy.
- Galil (2000$) – zadaje porządne obrażenia, mniej kosztuje, ma aż pięć(!) naboi więcej od kałacha, jednak mimo tego jest mniej celny na dalsze odległości i obrażenia też ma mniejsze. Kupować gdy potrzeba zaoszczędzenia 500$ jest po prostu konieczna, na przykład gdy braknie nam na kevlar i hełm.
- Famas (2000$) – broń z największym rozrzutem naboi w grze jeżeli walimy full auto, ciężka i ma 25 naboi w magazynku. Wszystko wskazuje na to że ta broń to beznadzieja, ale jest to jeden z najlepszych jebaczy w grze ze względu na niską cenę, duży dmg i tryb burst fire, który wypluwa 3 naboje kończące swoją podróż w równym rządku. Żeby kogoś zamordować wystarczy włączyć tryb burst prawym przyciskiem i kliknąć na przeciwnika 2 razy lewym przyciskiem.
- AK-47 (2500$) – automatyczny kałasznikow wyprodukowany w 1947 roku. Ma wysoki odrzut i rozrzut naboi, jednak gdy strzelamy 2 nabojami z krótkimi przerwami (niczym pr0 g4m3r!) to zabijamy przeciwnika 3–5 kulkami w ciało, 1 w goły łeb oraz 2 w hełm.
- M4A1 (3100$) – fajnie wygląda, fajnie brzmi, bez tłumika zadaje duże obrażenia a z tłumikiem jest taki jak MP5 z większym dmg. Jednak z tłumikiem zadaje połowę mniejsze obrażenia a bez tłumika można śmiało powiedzieć że ma większy rozrzut niż kałach jeżeli strzelamy full auto (niczym j3b4ny n00b3k). Jednak doświadczeni gracze zazwyczaj dokręcają tłumik i zaczynają wycinać wszystkich na serwerze.
- SG-552 (3500$) – broń nie najgorsza, ale w porównaniu do kałacha wypada słabo. Przeładowuje się go 2 razy dłużej, zadaje mniejszy dmg i gdy strzelamy seriami też nie jest za dobrze. Ma bezużyteczne przybliżenie, które tylko zmniejsza szybkostrzelność. Kałach lepszy.
- Steyr-Ayug (3500$) – strzela z prędkością sowieckiego CKM'a i zadaje dimejdż jeszcze większy od kałacha, posiada jeszcze gorszą lunetkę od SG-552. Mimo to każdy CT kupuje M4 o większej celności i rusza na łowy. Dobry tylko na małych mapkach.
- Scout (2750$) – ta snajperka potrafi odjebać 93 hp przy strzale w klatkę. A podczas gdy nosimy tą broń to zapierdalamy jakbyśmy mieli w dupie uruchomiony motor. Używają tego 5n4jp3rzy którzy chwilowo nie mają na AWP. Zazwyczaj jest to druga runda na de_dust2 i CT campiący z tym na A.
- AWP (4750$) – AWPierdol? Nie ważne czy ktoś trafi cię w palec, w czachę, w łydkę czy w twojego szanownego wacława, zawsze padniesz, nieważne czy masz kevlar, hełm, czy stoisz, zapierdalasz czy też nie. Używają jej głownie lamerzy którzy potrafią grać tylko z tą bronią. Jej obrażenia są tak ogromne, że powstały serwery gdzie ta broń jest zablokowana.
- G3/SG-1 (5000$) – broń z którą gra się stanowczo za łatwo, kupuje to zazwyczaj TT noobek który myśli że ta broń jest najlepsza skoro jest taka droga. Większość noobów potrafi tym kogoś trafić 2 razy na 10 strzałów po czym się podnieca noobskim fragiem z autolamy.
- Krieg 550 (4200$) – ta lama ma więcej naboi w magazynku i jest tańsza, ale zadaje mniejszy dmg. Oczywiście nie zważając na fakt że dalej wystarczą 2 strzały aby zabić. Nooby umiejące kupować uzbrojenie kochają tę broń, lecz większość czasu płaczą że ktoś ich zabił gdy mieli tą broń lub ich na nią nie stać.