Grand Theft Auto V: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Marcinos20; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 123farlander321.) |
(→Uzależnienie: 3-od końca - nie siłą woli, a kręcenie kierownicą) Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 136 wersji utworzonych przez 29 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Gtavpegasus.PNG|thumb| |
[[Plik:Gtavpegasus.PNG|thumb|250px|Wersja GTA V na [[Pegasus]]a]] |
||
'''GTA V''' – piąta{{fakt}} część serii [[GTA|Wielkiej Kradzieży Auta]]. |
|||
'''GTA V''' – gra na konsole [[Playstation 3|GrajStację 3]], [[Xbox 360|IksPudło 360]], [[Xbox One|IksPudło Jeden]], [[Playstation 4|GrajStację 4]] oraz [[Pegasus|Pegaza]] i na [[Komputer osobisty|komputery PeCet]]. |
|||
== Historia == |
|||
Gra została wydana przez [[Rockstar Games|Trollstar Games]] 17 września [[2013]] roku. W czerwcu [[2014]] Rockstar ogłosił zakończenie rocznego okresu odpłatnych beta testów gry, przeprowadzonych na konsolach IksPudło 360 i [[PlayStation 3|GS3]]. Wraz z końcem testów zapowiedziano wydanie pełnej wersji gry, zawierającej między innymi pełne tekstury, na konsole Xbox One, Play Station 4, Pegazusa oraz PC. Rockstar ustanowił w ten sposób swoisty rekord sprzedając ponad 32 miliony beta wersji gry. Gra pojawiła się na blaszakach wiosną 2015 roku, <del>ale patrząc na optymalizację poprzednika gracze pecetowi będą musieli się zaopatrzyć w około 64 GB RAM-u, aby poszła im na przyzwoitych detalach i działa płynnie.</del> o dziwo, optymalizacja wypadła dobrze lecz ziemniaczane serwery [[Rockstar Games]] nie wytrzymały i wywalały błędy bo nie chciało się wszystkiego wrzucić na 7 płyt i trzeba było pobrać 5GB za pomocą <del>torrentów</del> launchera Social Club. |
|||
== Mapa gry == |
|||
Wszystko rozgrywa się w stanie [[San Andreas]], w grze znajduje się tylko odnowione [[Los Santos]] i [[Blaine County]]. Rzekomo teren jest wiele większy od tego z [[Red Dead Redemption]], [[Grand Theft Auto IV|GTA IV]] i [[Grand Theft Auto: San Andreas|GTA SA]] razem wziętych. Co ciekawe, to jest prawda, choć mapa wygląda na wyk{{cenzura1}}cie małą. A dlaczego ta mapa jest taka wielka? Bo jest zasrana wszędzie jakimiś górami, lasami <del>i siedmioma rzekami</del>. |
|||
Jednakże prolog oraz jedna z misji w grze dzieje się w North Yankton, a dokładnie na zadupiu zwanym Ludendorff, którego nawet nie można zwiedzić.<ref>No niby można, ale jeśli odejdziesz od pojazdu na dłuższą chwilę misja kończy się niepowodzeniem!</ref> |
|||
== Protagoniści == |
== Protagoniści == |
||
* '''Michael De Santa''' – |
* '''Michael De Santa''' – dawniej wydymał swojego kumpla, aby móc skończyć z życiem przestępczym, co jednak zaowocowało tym iż wdepnął w jeszcze większy bajzel. Pewien chińczyk nietolerujący związków homoseksualnych chciał przerobić go na Berlinki, ale wtedy na ratunek pojawił się… |
||
* '''Franklin Clinton''' – nigga |
* '''Franklin Clinton''' – nigga, wielu widzi w nim drugiego [[Carl Johnson|Sidżeja]]. Ma kumpla Lamara i słodkiego{{fakt}} [[rottweiler]]a Chopa<ref>Ale tak naprawdę to pies <del>Lamera</del> Lamara który ''zostawił go na chwilę'' (tak naprawdę chciał tego gnoja się pozbyć)</ref>. Mimo iż jest najbardziej napakowany to u graczy, którzy podwyższają statystki będzie miał najniższą siłę, gdyż nie umie grać w tenisa. |
||
* '''Trevor Philips''' – psychol-mamisynek, który ma na własne lotnisko, ale mieszka w przyczepie na jakimś zadupiu. |
|||
* '''Trevor Phillips''' – im mniej o nim powiemy, tym lepiej<ref>[http://youtu.be/vechRQDmPjw?t=1m23s Źródło]</ref>. Ale wypada coś wspomnieć. Rozjeżdża wszystkich, strzela do wszystkich i ma w du{{cenzura3}}ie wszystkich, więc jest on aluzją do większości graczy. Jest uzależniony od wszelkiej maści narkotyków, ma już ich tyle w swoim organizmie że od samego myślenia o narkotykach wpada w pewien rodzaj haju narkotykowego, dzięki czemu jest niepodatny na ból<ref>Potrafi także skakać z wieżowców bez najmniejszych obrażeń, czego już nie jestem w stanie wytłumaczyć</ref>. Mimo iż stać go na własne lotnisko mieszka w przyczepie na jakimś zadupiu. Ma dwóch przydupasów którzy we wszystkim się go słuchają, aby ich mózgi nie skończyły na jego bucie<ref>Pewnemu kolesiowi tak zrobił. Serio</ref>. Nie znosi hipsterów, klaunów, wszystkich, wszystkiego, a i czy wspomniałem o klaunach? Mimo tych wszystkich cech tak na prawdę jest maminsynkiem. |
|||
== Inne postacie == |
== Inne postacie == |
||
* '''Chop''' – pies Franklina |
* '''Chop''' – pies <del>Franklina</del> Lamara, który podczas jednej misji dopuszcza się gwałtu na jamniku. Real nigga dog… |
||
* '''Amanda De Santa''' – żona Michela. Głównie zrzędzi jak to zniszczył jej życie mimo, iż gdyby nie on, to prawdopodobnie wciąż byłaby striptizerką z małymi piersiami pracującą w klubie na jakimś zadupiu. Zdradza Michaela praktycznie z każdym kto się podwinie, twierdząc, że jest to odpowiedz na zdrady Michaela mimo, iż gracz przez całą grę nie może zamówić ani jednej [[Prostytutka|prostytutki]]. |
|||
* '''Ciotka Franklina''' – typowa feminazistka: non stop ma pretensje do Franklina jak to marnuje swoje życie, mimo iż sama tylko siedzi na du{{cenzura3}}ie w swoim mieszkaniu i wysiada po przebiegnięciu 5 metrów(nie dotyczy łażenia do lodówki po żarcie). |
|||
* '''Ron Jakowski''' – bierny [[Foliarz|fan teorii spiskowych]] o polskich korzeniach. Jest tak zażarty w poszukiwaniach UFO, że nie zauważyłby, jak się go podpala<ref>Serio, możesz sprawdzić</ref>. |
|||
* '''Amanda De Santa''' – żona Michela. Głównie zrzędzi jak to zniszczył mimo, iż gdyby nie on prawdopodobnie wciąż była by striptizerką z małymi piersiami pracującą w klubie na jakimś zadupiu. Zdradza Michela praktycznie z każdym kto się podwinie, twierdząc, że jest to odpowiedz na zdrady Michela mimo, iż gracz przez całą grę nie może zamówić ani jednej [[Prostytutka|prostytutki]]. |
|||
* '''Bradley Snider''' – dawny współpracownik Michaela i Trevora, załatwiony przez Nortona. Później Trevor specjalnie leci obejrzeć jego szczątki w grobie Michaela, aby sprawdzić czy miło mu się śpi. |
|||
* '''James De Santa''' – syn Michaela. Głównie gra na swojej konsolce w Pacmana, od czasu do czasu lubi popalić marihuaną lub popsuć swojemu tatusiowi dzień. |
|||
* ''' |
* '''Jimmy De Santa''' – synalek Michaela, który nie robi nic pożytecznego, poza graniem w grę i [[Masturbacja|waleniem konia]]. |
||
*'''Tracey De Santa''' – córka Michela, która również nie robi zbyt wiele pożytecznego. Jej ambicją jest zostać celebrytką, co próbuje osiągnąć za pomocą kręcenia swoimi atrybutami przed odpowiednimi ludźmi. |
|||
* '''Ron Jakowski''' – jak nazwisko wskazuje syn nielegalnych imigrantów z Polski, który przez swój wrodzony alkoholizm oraz ściśle łącząca się z tym wiarę w obcych, został wypierdolony z Liberty City i musiał zamieszkać na jakimś zadupiu i zaprzyjaźnić się z Trevorem. Yakowski jest także biernym fanem teorii spiskowych, przez co jest tak zażarty w poszukiwaniach, że aż nie zauważyłby, jak się go podpala<ref>Serio, możesz sprawdzić</ref>. |
|||
* '''Lester Crest''' – stary znajomy Michaela i Trevora, non stop organizuje napady jednocześnie krzycząc na swoich kolegów takimi złymi typami oni nie są |
|||
* '''Lamar Davis''' – przyjaciel Franklina, podobnie jak on pochodzi z getta. Wiecznie nazywa swojego kolegę czarnuchem za to że niszczy mu interesy. Koniec końców to Frank musi go ratować z nieudanych akcji. |
|||
* '''David Weston''' – nadziany dupek. Najpierw każe porywać auta, a później wysyłał zabójców na Michaela. W wypadku zakończenia C zostaje on zatopiony wraz ze swoim samochodem w ocenianie. |
|||
* '''Steve Haines''' – skorumpowany agent FIB, podobnie jak Weston najpierw każe nam wykonywać dziwne misje a później chce nas zabić. W wypadku zakończenia C Trevor z pomocą karabinu snajperskiego kończy jego żywot. |
|||
* '''Dave Norton''' – agent FIB który zawarł z Michaelem układ że on go zabił w zamian za czystą kartę. Później jako jedyny w agencji pomaga protagonistą w misjach. |
|||
* '''Bradley Snider''' – dawny współpracownik Michaela i Trevora. Podczas napadu na bank w prologu został załatwiony przez Nortona. Później Trevor specjalnie leci do jego mogiły aby sprawdzić czy miło mu się śpi. |
|||
* '''Salomon Richard''' – producent nisko edukacyjnych filmów dla dorosłych a przy okazji idol Michaela. |
|||
* '''Harold „Długas” Joseph''' – dawny członek Rodzin z Chamberlain Hills. W pewnym momencie stwierdza że ma dość dawnych kolegów i przechodzi na stronę Ballsów. W wypadku zakończenia C Michael dostaje zlecenie załatwienia Długasa, tak też robi. |
|||
* '''Wade Hebert''' – przydupas Trevora. Cały czas wykonuje rozkazy które mu zadaje. Po pewnej misji można go zabijać a on i tak się odradza w identycznym miejscu. |
|||
* '''Wei Cheng''' – lider chińskiej triady w LS. Chciał robić interesy z Trevorem jednak zdecydował się na braci O'Neil. Interes nie wypalił bo chwilę później wąchali już kwiatki od spodu. W wypadku zakończenia C Franklin kończy żywot pana Chenga. |
|||
* '''Tao Cheng''' – syn Wei'a Chenga. Cały czas jest naćpany. Podobnie jak tatuś chciał robić interesy z Trevor ale decyzja padła na braci O'Neil. W wypadku zakończenia C może zginąć wraz z ojcem. |
|||
* '''Floyd Hebert''' – kuzyn Wade'a. Na codziennie żałuje że ukradł ołówek w piątek klasie podstawówki. Zmuszony przez Trevora pomaga mu w organizowanie napadu na Merryweather, później zostaje pocięty i zjedzony przez Trevora. |
|||
* '''Molly Schultz''' – szwabska dziwka a przy okazji asystentka Davida Westona. Chcąc uciec z miasta z kopią filmu Krach wpada do silnika odrzutowca i zostaje z niej jedynie mielonka. |
|||
== Lokacje == |
|||
* '''Ammu Nation''' (po polsku ''Rasa amunicji'') – to znana z poprzednich serii największa sieć <del>internetowa</del> sklepów z bronią w San Andreas. Poza szukaniem przez trylion lat pistoletów po dnie morza, zajebaniu jej martwym policjantom oraz oszczędzaniu tego, co zdobędziesz w misjach, kupowane tam broni jest jedyną drogą do dostania jej. Zazwyczaj obsługuje tam jakiś nerd, którego [[Matka|stara]] wygoniła szukać roboty, jednak obroni nas przed złą policją jeśli ukryjemy się w sklepie, <del>jednak będzie próbował nas zabić, gdy skończy się naparzać z glinami.</del> |
|||
* '''Kryjówki''' – jedyne miejsca, w których będziemy mogli spokojnie <del>ruchać [[Prostytutka|dziwki]] bez skrupułów</del> wypocząć po całym dniu rozjeżdżania ludzi. Można tam robić różne rzeczy, jak: nachlać się, zapisać grę, wychlać sok warzywny, podleczyć się apteczkami, napieprzać w naszych bliskich, jeśli uda nam się wejść z bronią, obejrzeć TV<del>P ABC</del>, przeglądać internet <del>wiadomo w [[Pornografia|jakim celu]]</del>, wziąć macha z bongosa, nachlać się, spojrzeć przez teleskop, przebrać się, w garażach zapisać zajebane auta… A, i jeszcze nachlać się. |
|||
* '''Sklepy''' – niestety nie coś na kształt Biedronki, ale coś w rodzaju Żabki. Można tam kraść w sklepie, lub, co jest dużo częstsze, okraść go. Niestety kasjer wezwie potem gliny, przez co będziemy musieli go zabić. Zupełnie odmienne są sklepy z ubraniami, których nie możemy okradać, ale możemy w nich kupić [[Sukienka| piękne i pasujące do bohaterów męskie ciuchy]]. |
|||
* '''Vanilla Unicorn''' – piękne miejsce popierane przez miejscowy kościół. Jest to klub ze striptizem, wykupiony później przez Treva. Możemy w nim pooglądać [[Piersi|ładne widoki]], kupić drinka, lub wziąć se priwejt dens, po którym będziemy mogli jeździć z panienkami do ich domów. Waniliowy jednorożec jest także miejscem planowania skoku na bank <del>spermy</del> rezerw federalnych. |
|||
* '''Szpitale''' – w grze znajdziemy pięć szpitali, oferujących wyleczenie cię, choćbyś spadł z 40 km, utonął i udusił się, został kilkaset razy postrzelony, podpalony, rozjechany, albo zabity przez 300 rakiet, które wybuchły 0,5 metra obok ciebie (jednocześnie). Słowem, przez jedną noc zrobi więcej, niż [[Nic|NFZ zrobiłby ci przez 70 lat]]. |
|||
== Uzbrojenie == |
|||
W nowej odsłonie GTA został dodany nowy system broni. Teraz po przywołaniu tak zwanego „koła broni” dostajemy owe koło z którego możemy wybrać daną broń. Kolejną zmianą jest możliwości noszenia ze sobą wszystkich broni jakie są w grze, a nie jak to ma miejsce w starszych odsłonach GTA gdzie mogliśmy nosić tylko jedną broń z każdego rodzaju. Poniżej macie listę wszystkich broni w GTA 5: |
|||
=== Broń biała === |
|||
* '''Nóż''' – obustronne, 7-calowe ostrze z wysokowęglowego plastiku. Idealnie nadaje się do otwierania listów i krojenia chleba dzięki ząbkowaniu na grzbiecie. |
|||
* '''Pałka policyjna''' – 24-calowa pałka policyjna używana przez policję, S.W.A.T i FBI. |
|||
* '''Kij bejsbolowy''' – plastikowy ze skórzanym (skóra z kangura) chwytem. Lekki, dla wszystkich wielbicieli porządnej, kulturalnej gry w [[Baseball]]'a |
|||
* '''Łom Ciężki''' – łom z wysokogatunkowej hartowanej stali, która gwarantuje odpowiednią siłę argumentów przy pracy. |
|||
* '''Kij golfowy''' – typowy gumowy kij do golfa z połamaną rękojeścią. |
|||
* '''Młotek''' – solidny, wielozadaniowy młotek z drewnianym styliskiem i wyłamaną haczykowatą wypustką. Gdy go masz, każdy wygląda jak gwóźdź. |
|||
* '''Butelka''' (pakiet plażowego [[żul]]a) – niezbyt skomplikowana i estetyczna, ale podczas walki nikt nie bawi się w eleganckie rozwiązania. |
|||
* '''Zabytkowy sztylet''' – zabytkowy sztylet ze skansenu w Hrubieszowie. |
|||
* '''Siekierka''' (zawartości niezbyt ekskluzywna dla graczy konsoli starych generacji kupujących grę na nowej generacji) – stara, dobra siekierka kupiona od drwala za [[wódka|pół litra]]. |
|||
* '''Kastet''' – broń dla każdego, prawdziwego mafiozy. |
|||
=== Pistolety === |
|||
* '''Typowy pistolet''' – kaliber .45 z magazynkiem na 12,5 nabojów z możliwością powiększenia do 13. |
|||
* '''Pistolet bojowy''' – kompaktowy, lekki pistolet ćwierćautomatyczny zaprojektowany z myślą o stróżach prawa i [[dzihad]]ystach. |
|||
* '''Pukawka''' (pakiet plażowego żula) – kieszonkowa broń, pasuje do nocnego wypadu na miasto. Strzela na gumki i lakier do włosów. Kosztuje tyle, co flaszka w klubie. Trudniej tym trafić niż korkiem od szampana, ale jeśli już się uda, to kładzie trupem na miejscu. |
|||
* '''Ciężki pistolet''' (edycja biznesowa) – mistrz wagi cięższej w segmencie pistoletów na kapiszony. Zapewnia ostry trening przedramienia, szyi i kości ogonowej. |
|||
* '''Pistolet Vintage''' – wyróżniająca się broń. Dzięki niej możesz zabłysnąć w trakcie napadu na śmietnik. |
|||
* '''Pistolet przeciwpancerny''' – w pełni automatyczny pistolet o dużej sile przebicia, która przebije papier. |
|||
* '''Pistolet 0,000000000000000000050''' (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – pistolet o niesamowitej sile przebicia i miażdżącym odrzucie. Mieści w magazynku 3,25 kulek. |
|||
* '''Paralizator''' – wystrzeliwuje pocisk z ładunkiem elektromagnetycznym, który na jakiś czas ogłusza napastnika. Po oddaniu strzału potrzebuje około 4h na ponowne naładowanie. |
|||
* '''Pistolet sygnałowy'''(Edycja kolekcjonerska i niespecjalna) –zasygnalizuj niebezpieczeństwo lub pijacką ekscytację. Celowanie w ludzi może spowodować niekontrolowany samozapłon. |
|||
* '''Pistolet wyborowy''' – połączenie krótkiej strzelby z muszkietem na kształt pistoletowego czegoś. |
|||
=== SMG i karabiny maszynowe === |
|||
* '''Kompaktowy SMG''' – łączy w sobie kompaktową konstrukcję z wysoką szybkostrzelnością (około 7-9 pocisków na minutę). |
|||
* '''SMG''' – broń znana jako pistolet maszynowy na każdą okazję. Lekka, z dobrym celownikiem z najwyższej pułki (nie, nie tej pułki tej innej wyższej pułki) i magazynkiem na 30 nabojów (popieści to się więcej zmieści). |
|||
* '''Szturmowy SMG''' (Social Prison w GTA V) – lekki i poręczny pistolet maszynowy/gwoździarka z pojemnym magazynkiem. Mieści do 31 nabojów/gwoździ w jednym magazynku. |
|||
* '''Karabin maszynowy''' – wielozadaniowy karabin maszynowy łączący surowy wygląd z solidnymi osiągami. Duża moc przebicia na kosmicznych dystansach. Bardzo skuteczny przeciw licznym grupom przeciwników. |
|||
* '''Bojowy karabin maszynowy''' – w ch{{cenzura3}}j ciężki, mało kompaktowy karabin maszynowy, łączący wyjątkową poręczność z wysoką szybkostrzelnością. Perfekcyjny w sianiu pożogi. |
|||
* '''Gusenberg''' (Masakra w Dniu Św. Walentego i Matki Boskiej Pieniężnej) – podkreśl swój styl bronią z czasów prehistorycznych prohibicji, z której świetnie strzela się w klimatycznej marynarce w paski, jadąc Albany Rooseveltem. |
|||
* '''Bojowa broń ochrony osobistej''' – w skrócie PDW. Broń którą trzeba nosić w aktówce by ją nie zgubić. |
|||
* '''''Karabiny szturmowe''''' |
|||
* '''Karabin szturmowy''' – ten standardowy karabin szturmowy to koreańska podróba [[karabinek AK|AK47]]. Zachowuje wysoką celność (no chyba że jesteś nawalony jak szpak) przy strzałach z dużej odległości. |
|||
* '''Karabinek''' – podróbka [[HK416]] jest niezawodnym narzędziem mordu. |
|||
* '''Zaawansowany karabin''' – najlżejsza przeróbka karabinu szturmowego na kapiszony, nietracąca przy tym na celności i szybkostrzelności. |
|||
* '''Karabin specjalny''' (aktualizacja biznesowa) – to uniwersalny karabinek, który przydaje się w każdej sytuacji bojowej i łączy precyzję, manewrowość i niski odrzut. Idealny dla terrorystów, masonów, samobójców, czarnych braci, gangsty i funkcjonariuszy KGB |
|||
* '''Karabin bez'''<del>alkoholowy</del>'''kolbowy''' (Aktualizacja Życie w śmietniku) – najnowszy chińsko-koreański karabinek prosto z [[Biedronka| Biedronki]]. Import z marszu podbija gangsterski rynek. |
|||
=== Karabiny snajperskie === |
|||
* '''Ciężki karabin snajperski''' – w zestawie amunicja przeciw wszystkiemu o dużym kalibrze. Celownik laserowy w standardowym wyposażeniu za dopłatą 19,99$. |
|||
* '''Karabin wyborowy''' (Aktualizacja RT<del>E</del>S) – ta broń załatwi sprawę niezależnie od dystansu, grawitacji, pogody, Teorii Względności Einsthaina i siły Kordiolisa. Uniwersalne narzędzie dla prawdziwych snajperów. |
|||
== Uzależnienie == |
|||
Oprócz [[Grand Theft Auto#Uzależnienie|cech charakterystycznych dla praktycznie każdej części serii]] możesz doświadczyć także objawów specyficznych tylko dla GTA V: |
|||
* '''Strzelba tłokowa''' – typowa strzelba, doskonała do walki na bliską odległość. Duży rozrzut śrutu rekompensuje niską celność na dłuższych dystansach. |
|||
* Jesteś mieszkańcem najbiedniejszej dzielnicy w mieście i ledwo starcza ci na pizzę, ale nie przeszkadza ci to mieć w domu drogiego aparatu z jeszcze droższym teleobiektywem i być właścicielem równie drogiego telefonu komórkowego. |
|||
* '''Olbrzym'''(Social Person w GTA Online) – ta jednolufowa, wykastrowana strzelba rekompensuje swój niski zasięg i pojemność, niesamowitą skutecznością na krótkich dystansy. |
|||
* Gdy goni cię policja, szukasz na GPSie, gdzie kończy się strefa poszukiwania. |
|||
* '''Strzelba szturmowa''' – w jakimś tam stopni automatyczna strzelba o wysokiej szybkostrzelności z magazynkiem na 8 nabojów. |
|||
* Umiesz spać 6, 8 albo 12 godzin. Nigdy nie śpisz choćby minutę krócej lub dłużej. |
|||
* '''Strzelba bez'''<del>alko znowu pomyłka, no ku… </del>'''kolbowa'''(Edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – nie grzeszy szybkostrzelnością, ale nadrabia to niesamowitym zasięgiem i rozrzutem. Roz{{cenzura3}}a wszystko na swojej drodze. |
|||
* Możesz nie spać przez stulecia, a i tak nigdy nie będziesz śpiący i zmęczony. |
|||
* '''Muszkiet''' <del>WTF?</del> (Aktualizacja Dzień Niepodległości) – Anglicy podbili pół świata za pomocą muszkietów i kompleksu wyższości. Historyczna broń, na której zbudowano całe angielski monopol. |
|||
* Bez żadnych problemów możesz położyć się spać o dowolnej porze dnia. |
|||
* '''Ciężka strzelba''' (Aktualizacja RT<del>E</del>S) – sięgnij po tę broń wtedy, gdy chcesz zrobić prawdziwy burdel. Zaleca się używać jej w pobliżu łatwych do wyczyszczenia grup masonów lub wrogiej gangsty. |
|||
* Możesz zasnąć bez przeszkód po obudzeniu się w środku dnia. |
|||
* Za obrazę funkcjonariusza grozi ci strzał w łeb z broni służbowej. |
|||
* Niektóre firmy na giełdzie co tydzień zaliczają identyczne wzloty i upadki. |
|||
* Kiedy osiągasz w życiu absolutne spełnienie, nad [[Tatry|Tatrami]] pojawia się UFO. |
|||
* Ostrzeliwujesz dom swojego kumpla z rakietnicy, a on najwyżej napisze ci SMSa, żebyś tego nie robił. |
|||
* W twojej kuchni stoi butelka whisky, z której nie ubywa zawartości, niezależnie ile razy nalejesz sobie z niej do szklanki. |
|||
* Gdy jesteś pijany w sztorc, to po kilku sekundach trzeźwiejesz i bez problemu możesz prowadzić auto. |
|||
* Jeśli jesteś biały i gościu w garniturze poczęstuje cię jointem, to po chwili widzisz klauny lub kosmitów oraz zaczynasz do nich strzelać. |
|||
* Umiesz pić tylko alkohol i napoje gazowane, ewentualnie sok z jarmużu. |
|||
* Twój telefon niezależnie od czasu użytkowania, zawsze ma full baterii. Tak samo w twoim samochodzie, zawsze wskaźnik paliwa pokazuje pełen bak, choćbyś przejechał pół kontynentu. |
|||
* Na stacjach benzynowych umiesz tylko kupować batoniki i robić napady na kasjerów. |
|||
* Gdy musisz podjąć jakąś ważną decyzję, podejmujesz ją poprzez kliknięcie wyświetlonego wyboru na swoim telefonie. |
|||
* Jeżeli zorganizowany przez ciebie napad na bank kończy się fiaskiem, po prostu wczytujesz checkpoint. |
|||
* Codziennie zabijasz co najmniej tuzin osób, kradniesz, totalnie nie respektujesz prawa, ale masz za złe synowi, że pali trawkę. |
|||
* Idziesz środkiem pustyni w letni dzień, ubrany w dres. |
|||
* Nawet wypad z żoną i dziećmi na małe zakupy kończy się strzelaniną. |
|||
* Dziwisz się, że jak uczestniczysz w jakiejś akcji z kolegami, to nie możesz się na nich przełączać. |
|||
* Idziesz na imprezę a rano budzisz się w sukience na szczycie Giewontu. |
|||
* Z nudów kradniesz wojsku nowoczesny odrzutowiec a potem trzymasz go na podwórku, koło przyczepy. |
|||
* Twój psychiatra co każdą wizytę zwiększa ci cenę kursu o co najmniej tysiąc. |
|||
* Jesteś objęty Programem Ochrony Świadków, ale mimo to uzbrojone typy bez problemu regularnie zajeżdżają ci pod drzwi i dają w łeb baseballem albo zaczynają strzelaninę. |
|||
* Zrabowane z federalnego banku setki milionów dolarów mnożysz grając na giełdzie i nikt niczego nie wiąże ani nie podejrzewa. |
|||
* Aby szkolić i wychowywać swojego psa, potrzebujesz aplikacji w telefonie. |
|||
* Nabywając biznes w mieście, zawsze kto inny zajmuje się papierkami i wszystkimi sprawami, a ty tylko odbierasz pieniądze co tydzień. |
|||
* Za każdym razem gdy zagadujesz do kogoś na ulicy, prędzej czy później albo zacznie od ciebie uciekać, albo będzie chciał się bić. |
|||
* Na polowaniu pakujesz w jelenia cały magazynek z broni maszynowej, a potem wysyłasz zdjęcia kolegom. |
|||
* Z dziewczyną spotykasz się wyłącznie na seks i nie zraża cię, że średnio dwa/trzy razy w tygodniu nie może się spotkać, bo złapała jakąś dziwną infekcję. |
|||
* Kiedy grasz w golfa czas stoi w miejscu. |
|||
* Możesz być tak pijany, że ledwo trzymasz się na nogach, ale nie przeszkadza ci to perfekcyjnie trafić zakrętką w szyjkę butelki. |
|||
* Kiedy spotkasz kogoś ubranego na błękitno, witasz go słowem – Kifflom! |
|||
* 95% psów w twoim mieście to Rottweilery. |
|||
* Zabierasz kolegów do kina na film, który widzieliście już osiem razy. |
|||
* Porywasz wpływowemu gangsterowi żonę i przetrzymujesz ją zaledwie kilka kilometrów od miasta w którym dokonałeś porwania, licząc, że cię nie znajdą. |
|||
* Pomimo, że masz ogromną posiadłość umiesz w niej tylko oglądać telewizję, spać i pić alkohol. |
|||
* Patrząc przez lunetę snajperki i przybliżając widok zaczynasz słyszeć rzeczy z oddali, których normalnie byś nie usłyszał. |
|||
* Jesteś w stanie odwrócić samochód leżący na dachu z powrotem na koła poprzez obracanie kierownicą. |
|||
* Mieścisz do kieszeni wiele różnych pistoletów, karabiny maszynowe, wyrzutnie rakiet, dziesiątki granatów, bomb itp. |
|||
*Gdy chcesz napić się napoju gazowanego z automatu, wybierasz napój bez uprzedniego płacenia, następnie "otwierasz" otwartą wcześniej puszkę i pijesz. |
|||
== GTA Online == |
|||
=== Cechy === |
|||
* '''Granatnik''' – lekki, kompaktowy granatnik półautomatyczny. Mieści do 10 kartofli. |
|||
* Bohaterowie GTA Online nie mają strun głosowych, gdyż nie wydają żadnych odgłosów. |
|||
* '''Rakietnica''' – przenośna, naramienna broń przeciwpolicyjna na pociski z głowicami jądrowymi. Bardzo skuteczna broń przeciw pojazdom oraz dużym grupom balasów. |
|||
* Masz zdolność do korzystania z telefonu bez wyciągania go z kieszeni… |
|||
* '''Wyrzutnia pocisków samonaprowadzających'''(Aktualizacja Wesołych Świąt) – coś jak powyżej tyle że ładniejsze, i wykrywa ciepło(no chyba że jesteś zimny trup to jesteś bezpieczny). |
|||
* …ponadto co 5 minut ktoś musi do Ciebie zadzwonić… |
|||
* '''Minigun''' – potężne 6-lufowe działko obrotowe w stylu Rambo. Bardzo wysoka szybkostrzelność (od 2 do 6 nabojów na pół godziny). |
|||
* …a telefon sam się „odbierze”. |
|||
* '''Wyrzutnia fajerwerków'''(Aktualizacja Dzień Niepodległości) – rozkręć imprezę za pomocą tej wyrzutni chińskich fajerwerków, która wzbudzi niejeden zawał serca wśród widzów. |
|||
* Dopiero zacząłeś grę, nie masz kasy, a po chwili zaczną dzwonić różne osóbki, które będą chciały, abyś kupił wszystkie nieruchomości dostępne w przeglądarce. |
|||
* '''Railgun'''(zawartość ekskluzywna dla graczy konsoli starej generacji, którzy kupili gre na nową generacje) – w pełni automatyczny, działający na baterie alkaliczne karabin. Idealny dla poszukujących niezwykłej, broni ze [[Gwiezdne Wojny|Star Warsów]]. |
|||
* Jedna głupia bluza z napisem ''CIVILIST'' kosztuje tyle, co przeciętny samochód… |
|||
* …a stary poobijany muscle car jest droższy od Porsche, Ferrari i Lamborghini. |
|||
* Samochód, który zmienia się w łódź podwodną jest o 150 razy pancerniejszy od czołgu. |
|||
* Niektórych rozmów telefonicznych nie można wyłączyć w normalny sposób. Wówczas jedynym sposobem aby „uciszyć” rozmówcę jest skok z klifu do morza albo rzucenie się pod rozpędzonego TIR-a. |
|||
* Stary przerdzewiały pick-up który nie wyróżnia się niczym poza zamontowanym karabinkiem, dwoma beczkami i silnikiem od motorówki kosztuje więcej niż Bugatti Veyron. |
|||
* Zanim GTA Online się załaduje to zdążymy zrobić misję ze zdalnie sterowanym samolotem w GTA Vice City… |
|||
* …a gdy gra się w końcu załaduje to po 30 sekundach wyskoczy błąd i przeniesie nas do trybu jednoosobowego. |
|||
* Jeśli już naprawdę uda ci się włączyć grę to najprawdopodobniej dołączysz do sesji z cheaterami, którzy Cię okradną, a po chwili sam zostaniesz zbanowany. |
|||
* Gdy skoczysz z najwyższego wieżowca w mieście to zmartwychwstaniesz z jednym małym siniakiem na twarzy. |
|||
* Nawet gdybyśmy rozpętali III wojnę światową to i tak po 5 minutach ukrywania się za Biedronką policja z całego stanu, wojsko i antyterroryści będą mieli nas w poważaniu. |
|||
* Możesz przewrócić swojego kolegę strzelając pukawką w jego stopę. |
|||
* Wchodząc w drzwi kupionego domu teleportujesz się do jakiegoś interioru, który wygląda tak samo w każdym mieszkaniu. |
|||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Red Dead Redemption 2]] |
|||
* '''Granat''' – typowy granat odłamkowy. Wyciągnij zawleczkę, wsadzi sobie w d{{cenzura3}}e i kryj się. Świetny do eliminacji zbitych grup masonów. |
|||
* [[Postal 2]] |
|||
* '''Bomba przylepna''' – ładunek wybuchowego gówna ze zdalnym detonatorem. Można go rzucić i wysadzić lub przyczepić do pojazdu, lub heretyka i również wysadzić. |
|||
* '''Mina zbliżeniowa'''(Aktualizacja Niewesołych Świąt) – zostaw prezent dla swoich znajomych, podkładając jedną z tych wykrywających ruch min. Małe opóźnienie po aktywacji. |
|||
* '''Gaz łzawiący''' – granat gazowy świetnie nadaje się do obezwładniania grup wrogiej gangsty. Długie wystawienie na działanie gazu może grozić śmiercią lub epilepsją. |
|||
* '''Gaz BZ''' – gaz BZ jest wykorzystywany jedynie w misji ''Robótka u jubilera'' (wariant niepełnosprytny). |
|||
* '''Koktajl (by) Mołotowa''' – prosta, lecz niezwykle skuteczna broń zapalająca. Ten koktajl naprawdę ścina z nóg. |
|||
* '''Kanister''' – pozostawia ścieżkę benzyny, którą można podpalić aby się nie zgubić. |
|||
* '''Piłka''' – Broń masowej zagłady, jedynie wykorzystywana przez Franklina podczas spacerów z Chopem. Co o dziwo można tym zrobić napad! |
|||
* '''Flara''' – flara zostaje automatycznie dodana do ekwipunku po zamówieniu nalotu u Merryweather Security w Grand Theft Auto Online. Przy jej pomocy oznacza się docelowy punkt zrzutu gówna. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* W ruchu ulicznym można spotkać samochody koncepcyjne, które jeszcze nie weszły do seryjnej produkcji (np. Jester – auto bazowane na prototypowej Hondzie NSX, której produkcja planowana jest na rok 2015<ref>Tymczasem gra się dzieje w 2013 roku</ref>). |
|||
* W tej grze możemy spotkać takie cuda i dziwy, jak UFO w Blaine County czy zamarzniętego kosmitę w North Yankton. |
|||
* Większość [[Nic| ciekawostek, które są jedyną rzeczą przyciągającą w tym artykule uwagę]] zostały odkryte przez [[Wiliextreme| ''jedynego słusznego youtubera'']], a konkretniej przez jego widzów, nadsyłających mu ciekawostki. |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{GTA}} |
{{GTA}} |
Aktualna wersja na dzień 19:04, 18 sie 2024
GTA V – piąta[potrzebne źródło] część serii Wielkiej Kradzieży Auta.
Protagoniści[edytuj • edytuj kod]
- Michael De Santa – dawniej wydymał swojego kumpla, aby móc skończyć z życiem przestępczym, co jednak zaowocowało tym iż wdepnął w jeszcze większy bajzel. Pewien chińczyk nietolerujący związków homoseksualnych chciał przerobić go na Berlinki, ale wtedy na ratunek pojawił się…
- Franklin Clinton – nigga, wielu widzi w nim drugiego Sidżeja. Ma kumpla Lamara i słodkiego[potrzebne źródło] rottweilera Chopa[1]. Mimo iż jest najbardziej napakowany to u graczy, którzy podwyższają statystki będzie miał najniższą siłę, gdyż nie umie grać w tenisa.
- Trevor Philips – psychol-mamisynek, który ma na własne lotnisko, ale mieszka w przyczepie na jakimś zadupiu.
Inne postacie[edytuj • edytuj kod]
- Chop – pies
FranklinaLamara, który podczas jednej misji dopuszcza się gwałtu na jamniku. Real nigga dog… - Amanda De Santa – żona Michela. Głównie zrzędzi jak to zniszczył jej życie mimo, iż gdyby nie on, to prawdopodobnie wciąż byłaby striptizerką z małymi piersiami pracującą w klubie na jakimś zadupiu. Zdradza Michaela praktycznie z każdym kto się podwinie, twierdząc, że jest to odpowiedz na zdrady Michaela mimo, iż gracz przez całą grę nie może zamówić ani jednej prostytutki.
- Ron Jakowski – bierny fan teorii spiskowych o polskich korzeniach. Jest tak zażarty w poszukiwaniach UFO, że nie zauważyłby, jak się go podpala[2].
- Bradley Snider – dawny współpracownik Michaela i Trevora, załatwiony przez Nortona. Później Trevor specjalnie leci obejrzeć jego szczątki w grobie Michaela, aby sprawdzić czy miło mu się śpi.
- Jimmy De Santa – synalek Michaela, który nie robi nic pożytecznego, poza graniem w grę i waleniem konia.
- Tracey De Santa – córka Michela, która również nie robi zbyt wiele pożytecznego. Jej ambicją jest zostać celebrytką, co próbuje osiągnąć za pomocą kręcenia swoimi atrybutami przed odpowiednimi ludźmi.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Oprócz cech charakterystycznych dla praktycznie każdej części serii możesz doświadczyć także objawów specyficznych tylko dla GTA V:
- Jesteś mieszkańcem najbiedniejszej dzielnicy w mieście i ledwo starcza ci na pizzę, ale nie przeszkadza ci to mieć w domu drogiego aparatu z jeszcze droższym teleobiektywem i być właścicielem równie drogiego telefonu komórkowego.
- Gdy goni cię policja, szukasz na GPSie, gdzie kończy się strefa poszukiwania.
- Umiesz spać 6, 8 albo 12 godzin. Nigdy nie śpisz choćby minutę krócej lub dłużej.
- Możesz nie spać przez stulecia, a i tak nigdy nie będziesz śpiący i zmęczony.
- Bez żadnych problemów możesz położyć się spać o dowolnej porze dnia.
- Możesz zasnąć bez przeszkód po obudzeniu się w środku dnia.
- Za obrazę funkcjonariusza grozi ci strzał w łeb z broni służbowej.
- Niektóre firmy na giełdzie co tydzień zaliczają identyczne wzloty i upadki.
- Kiedy osiągasz w życiu absolutne spełnienie, nad Tatrami pojawia się UFO.
- Ostrzeliwujesz dom swojego kumpla z rakietnicy, a on najwyżej napisze ci SMSa, żebyś tego nie robił.
- W twojej kuchni stoi butelka whisky, z której nie ubywa zawartości, niezależnie ile razy nalejesz sobie z niej do szklanki.
- Gdy jesteś pijany w sztorc, to po kilku sekundach trzeźwiejesz i bez problemu możesz prowadzić auto.
- Jeśli jesteś biały i gościu w garniturze poczęstuje cię jointem, to po chwili widzisz klauny lub kosmitów oraz zaczynasz do nich strzelać.
- Umiesz pić tylko alkohol i napoje gazowane, ewentualnie sok z jarmużu.
- Twój telefon niezależnie od czasu użytkowania, zawsze ma full baterii. Tak samo w twoim samochodzie, zawsze wskaźnik paliwa pokazuje pełen bak, choćbyś przejechał pół kontynentu.
- Na stacjach benzynowych umiesz tylko kupować batoniki i robić napady na kasjerów.
- Gdy musisz podjąć jakąś ważną decyzję, podejmujesz ją poprzez kliknięcie wyświetlonego wyboru na swoim telefonie.
- Jeżeli zorganizowany przez ciebie napad na bank kończy się fiaskiem, po prostu wczytujesz checkpoint.
- Codziennie zabijasz co najmniej tuzin osób, kradniesz, totalnie nie respektujesz prawa, ale masz za złe synowi, że pali trawkę.
- Idziesz środkiem pustyni w letni dzień, ubrany w dres.
- Nawet wypad z żoną i dziećmi na małe zakupy kończy się strzelaniną.
- Dziwisz się, że jak uczestniczysz w jakiejś akcji z kolegami, to nie możesz się na nich przełączać.
- Idziesz na imprezę a rano budzisz się w sukience na szczycie Giewontu.
- Z nudów kradniesz wojsku nowoczesny odrzutowiec a potem trzymasz go na podwórku, koło przyczepy.
- Twój psychiatra co każdą wizytę zwiększa ci cenę kursu o co najmniej tysiąc.
- Jesteś objęty Programem Ochrony Świadków, ale mimo to uzbrojone typy bez problemu regularnie zajeżdżają ci pod drzwi i dają w łeb baseballem albo zaczynają strzelaninę.
- Zrabowane z federalnego banku setki milionów dolarów mnożysz grając na giełdzie i nikt niczego nie wiąże ani nie podejrzewa.
- Aby szkolić i wychowywać swojego psa, potrzebujesz aplikacji w telefonie.
- Nabywając biznes w mieście, zawsze kto inny zajmuje się papierkami i wszystkimi sprawami, a ty tylko odbierasz pieniądze co tydzień.
- Za każdym razem gdy zagadujesz do kogoś na ulicy, prędzej czy później albo zacznie od ciebie uciekać, albo będzie chciał się bić.
- Na polowaniu pakujesz w jelenia cały magazynek z broni maszynowej, a potem wysyłasz zdjęcia kolegom.
- Z dziewczyną spotykasz się wyłącznie na seks i nie zraża cię, że średnio dwa/trzy razy w tygodniu nie może się spotkać, bo złapała jakąś dziwną infekcję.
- Kiedy grasz w golfa czas stoi w miejscu.
- Możesz być tak pijany, że ledwo trzymasz się na nogach, ale nie przeszkadza ci to perfekcyjnie trafić zakrętką w szyjkę butelki.
- Kiedy spotkasz kogoś ubranego na błękitno, witasz go słowem – Kifflom!
- 95% psów w twoim mieście to Rottweilery.
- Zabierasz kolegów do kina na film, który widzieliście już osiem razy.
- Porywasz wpływowemu gangsterowi żonę i przetrzymujesz ją zaledwie kilka kilometrów od miasta w którym dokonałeś porwania, licząc, że cię nie znajdą.
- Pomimo, że masz ogromną posiadłość umiesz w niej tylko oglądać telewizję, spać i pić alkohol.
- Patrząc przez lunetę snajperki i przybliżając widok zaczynasz słyszeć rzeczy z oddali, których normalnie byś nie usłyszał.
- Jesteś w stanie odwrócić samochód leżący na dachu z powrotem na koła poprzez obracanie kierownicą.
- Mieścisz do kieszeni wiele różnych pistoletów, karabiny maszynowe, wyrzutnie rakiet, dziesiątki granatów, bomb itp.
- Gdy chcesz napić się napoju gazowanego z automatu, wybierasz napój bez uprzedniego płacenia, następnie "otwierasz" otwartą wcześniej puszkę i pijesz.
GTA Online[edytuj • edytuj kod]
Cechy[edytuj • edytuj kod]
- Bohaterowie GTA Online nie mają strun głosowych, gdyż nie wydają żadnych odgłosów.
- Masz zdolność do korzystania z telefonu bez wyciągania go z kieszeni…
- …ponadto co 5 minut ktoś musi do Ciebie zadzwonić…
- …a telefon sam się „odbierze”.
- Dopiero zacząłeś grę, nie masz kasy, a po chwili zaczną dzwonić różne osóbki, które będą chciały, abyś kupił wszystkie nieruchomości dostępne w przeglądarce.
- Jedna głupia bluza z napisem CIVILIST kosztuje tyle, co przeciętny samochód…
- …a stary poobijany muscle car jest droższy od Porsche, Ferrari i Lamborghini.
- Samochód, który zmienia się w łódź podwodną jest o 150 razy pancerniejszy od czołgu.
- Niektórych rozmów telefonicznych nie można wyłączyć w normalny sposób. Wówczas jedynym sposobem aby „uciszyć” rozmówcę jest skok z klifu do morza albo rzucenie się pod rozpędzonego TIR-a.
- Stary przerdzewiały pick-up który nie wyróżnia się niczym poza zamontowanym karabinkiem, dwoma beczkami i silnikiem od motorówki kosztuje więcej niż Bugatti Veyron.
- Zanim GTA Online się załaduje to zdążymy zrobić misję ze zdalnie sterowanym samolotem w GTA Vice City…
- …a gdy gra się w końcu załaduje to po 30 sekundach wyskoczy błąd i przeniesie nas do trybu jednoosobowego.
- Jeśli już naprawdę uda ci się włączyć grę to najprawdopodobniej dołączysz do sesji z cheaterami, którzy Cię okradną, a po chwili sam zostaniesz zbanowany.
- Gdy skoczysz z najwyższego wieżowca w mieście to zmartwychwstaniesz z jednym małym siniakiem na twarzy.
- Nawet gdybyśmy rozpętali III wojnę światową to i tak po 5 minutach ukrywania się za Biedronką policja z całego stanu, wojsko i antyterroryści będą mieli nas w poważaniu.
- Możesz przewrócić swojego kolegę strzelając pukawką w jego stopę.
- Wchodząc w drzwi kupionego domu teleportujesz się do jakiegoś interioru, który wygląda tak samo w każdym mieszkaniu.