Basen Górniczy w Szczecinie: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Nysa-basen.jpg|thumb|250px|Basen Górniczy dawniej]] |
[[Plik:Nysa-basen.jpg|thumb|250px|Basen Górniczy dawniej]] |
||
'''Basen Górniczy''' – jeden z większych węzłów przesiadkowych w [[Szczecin]]ie. Stworzony został gdzieś na totalnym zadupiu po to, aby mieszkańcy Prawobrzeża nie musieli jeździć do centrum konno lub taczkami. <del>Będzie służyć do otwarcia |
'''Basen Górniczy''' – jeden z większych węzłów przesiadkowych w [[Szczecin]]ie. Stworzony został gdzieś na totalnym zadupiu po to, aby mieszkańcy Prawobrzeża nie musieli jeździć do centrum konno lub taczkami. <del>Będzie służyć do otwarcia [[Szczeciński Szybki Tramwaj|SST]].</del> SST otwarto, a Basen i tak służy. |
||
Na węźle owym zatrzymują się [[tramwaj]]e linii 2, 7 i 8, oraz [[autobus]]y: zwykłe (56, 72, 73, 93, 96), pospieszne ( |
Na węźle owym zatrzymują się [[tramwaj]]e linii 2, 7 i 8, oraz [[autobus]]y: zwykłe (56, 72, 73, 93, 96), pospieszne (B, C), a nawet nocne (522, 531 oraz 532). |
||
Basen Górniczy jest też znany z niesamowitej walki dziesiątek tysięcy pasażerów o zdążenie na autobus/tramwaj albo ogólne przetrwanie w miejscu, gdzie co chwila przez środek pętli podjeżdżają ''pośpiechy'' z prędkościami rzędu kilku machów. Tylko tutaj można zobaczyć 80-letnie babcie z siatami biegnące 200 metrów do autobusu w niespełna 15 sekund. Tylko tutaj można zobaczyć tabuny (sztuk tysiące, a czasem nawet i setki) ludzi biegnących przez środek rozkopanego chodnika tylko po to, żeby zdążyli na tramwaj (następny przecież za CAŁE TRZY MINUTY!). I tylko tutaj można dostać drożdżówki przed piątą rano |
Basen Górniczy jest też znany z niesamowitej walki dziesiątek tysięcy pasażerów o zdążenie na autobus/tramwaj albo ogólne przetrwanie w miejscu, gdzie co chwila przez środek pętli podjeżdżają ''pośpiechy'' z prędkościami rzędu kilku machów. Tylko tutaj można zobaczyć 80-letnie babcie z siatami biegnące 200 metrów do autobusu w niespełna 15 sekund. Tylko tutaj można zobaczyć tabuny (sztuk tysiące, a czasem nawet i setki) ludzi biegnących przez środek rozkopanego chodnika tylko po to, żeby zdążyli na tramwaj (następny przecież za CAŁE TRZY MINUTY!). I tylko tutaj można dostać drożdżówki przed piątą rano. |
||
Obecnie na pętli jest dość pusto, a wszystko z powodu przejęcia roli tej pętli przez Turkusową. Teraz zabawa dzieje się kilka kilometrów dalej, ale bez rozpędzonych ''pośpiechów'' rozjeżdżających co wolniejszych przechodniów. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Zobacz też == |
|||
* [[Szczeciński Szybki Tramwaj]] |
|||
* [[Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Aktualna wersja na dzień 22:26, 27 lis 2021
Basen Górniczy – jeden z większych węzłów przesiadkowych w Szczecinie. Stworzony został gdzieś na totalnym zadupiu po to, aby mieszkańcy Prawobrzeża nie musieli jeździć do centrum konno lub taczkami. Będzie służyć do otwarcia SST. SST otwarto, a Basen i tak służy.
Na węźle owym zatrzymują się tramwaje linii 2, 7 i 8, oraz autobusy: zwykłe (56, 72, 73, 93, 96), pospieszne (B, C), a nawet nocne (522, 531 oraz 532).
Basen Górniczy jest też znany z niesamowitej walki dziesiątek tysięcy pasażerów o zdążenie na autobus/tramwaj albo ogólne przetrwanie w miejscu, gdzie co chwila przez środek pętli podjeżdżają pośpiechy z prędkościami rzędu kilku machów. Tylko tutaj można zobaczyć 80-letnie babcie z siatami biegnące 200 metrów do autobusu w niespełna 15 sekund. Tylko tutaj można zobaczyć tabuny (sztuk tysiące, a czasem nawet i setki) ludzi biegnących przez środek rozkopanego chodnika tylko po to, żeby zdążyli na tramwaj (następny przecież za CAŁE TRZY MINUTY!). I tylko tutaj można dostać drożdżówki przed piątą rano.
Obecnie na pętli jest dość pusto, a wszystko z powodu przejęcia roli tej pętli przez Turkusową. Teraz zabawa dzieje się kilka kilometrów dalej, ale bez rozpędzonych pośpiechów rozjeżdżających co wolniejszych przechodniów.
Okolice Basenu Górniczego zasłynęły również z kładki dla pieszych, która była budowana nad pętlą niemal rok, ale w końcu, po trzech terminach i po ponad roku walki kładki budowane w czynie społecznym oddano do użytku.