Visual Studio: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (red.) |
M (→Zobacz też: delink szablonu) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Windows Blue Screen on room full of computers.JPG|thumb|250px|Intuicyjny interfejs najnowszej wersji Enterprise (licencja na 15 stanowisk)]] |
||
⚫ | |||
'''Visual Studio''' – lekkie środowisko programistyczne [[Microsoft]]u, które uruchamia się bezproblemowo nawet na najstarszych komputerach. Przy jego pomocy można generować błędy w technologiach [[WPF]], WCF, XNA, VSTA, [[ISIS]], [[FBI]] i [[CBA]]. Dodatkową, rzadko używaną funkcją Visuala jest pisanie [[Program|aplikacji]]. |
'''Visual Studio''' – lekkie środowisko programistyczne [[Microsoft]]u, które uruchamia się bezproblemowo nawet na najstarszych komputerach. Przy jego pomocy można generować błędy w technologiach [[WPF]], WCF, XNA, VSTA, [[ISIS]], [[FBI]] i [[CBA]]. Dodatkową, rzadko używaną funkcją Visuala jest pisanie [[Program|aplikacji]]. |
||
== Funkcje == |
== Funkcje == |
||
⚫ | |||
=== Edytor kodu === |
=== Edytor kodu === |
||
Niby prosta sprawa, ale |
Niby prosta sprawa, ale Microsoft nie byłby sobą jakby i tu czegoś nie sp{{cenzura3}}ił. Dzięki innowacyjnemu ''IntelliSense®'', ten podrasowany [[Notatnik]] rusza się żwawo niczym martwy [[żółw]] na zakręcie. Jest to jedyny znany [[Ludzkość|ludzkości]] przypadek edytora tekstowego, który nie jest w stanie nadążyć z wyświetlaniem tekstu za klepiącym w klawiaturę użytkownikiem. Prawdziwe schody zaczynają się dopiero przy próbie zapisania pliku, która to zazwyczaj kończy się [[Niebieski ekran śmierci|BSoD-em]], [[Segmentation fault|segfaultem]], [[Błąd|errorem]] i trwałym, fizycznym uszkodzeniem [[Dysk twardy|dysku twardego]] oraz użytkownika. |
||
=== Debuger === |
=== Debuger === |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
Jak już uda się nam zatrzymać kod, można przy pomocy debugera ''spróbować'' podejrzeć aktualny stan zmiennych. W najgorszym wypadku kończy się to wywaleniem masy wyjątków (szczególnie jeśli piszemy w [[C++]]), a w najlepszym dostajemy w odpowiedzi ciąg losowych znaków. |
Jak już uda się nam zatrzymać kod, można przy pomocy debugera ''spróbować'' podejrzeć aktualny stan zmiennych. W najgorszym wypadku kończy się to wywaleniem masy wyjątków (szczególnie jeśli piszemy w [[C++]]), a w najlepszym dostajemy w odpowiedzi ciąg losowych znaków. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[programista]] |
|||
Taki ulepszony [[menedżer zadań]], ma ''cool'' wykresy i kolorowe przyciski. W teorii pokazuje, ile [[RAM]]u żre nasza cudowna aplikacja i które funkcje najbardziej ją spowalniają. W praktyce profiler wypluwa gigantyczne, pogmatwane drzewo wywołań, w którym: |
|||
* [[vim]] |
|||
:'''a)''' Nie będzie szukanej funkcji, bo zakres jest za wąski; |
|||
* [[Visual Basic]] |
|||
:'''b)''' Szukana funkcja będzie zakopana pod stertą innych, bo zakres jest za szeroki; |
|||
:'''c)''' Coś spowoduje wyj{{cenzura3}}nie się Visuala na głupi ryj. |
|||
{{ |
{{stopka}} |
||
[[Kategoria:Oprogramowanie]] |
[[Kategoria:Oprogramowanie]] |
Aktualna wersja na dzień 10:43, 23 gru 2021
Visual Studio – lekkie środowisko programistyczne Microsoftu, które uruchamia się bezproblemowo nawet na najstarszych komputerach. Przy jego pomocy można generować błędy w technologiach WPF, WCF, XNA, VSTA, ISIS, FBI i CBA. Dodatkową, rzadko używaną funkcją Visuala jest pisanie aplikacji.
Funkcje[edytuj • edytuj kod]
Edytor kodu[edytuj • edytuj kod]
Niby prosta sprawa, ale Microsoft nie byłby sobą jakby i tu czegoś nie spił. Dzięki innowacyjnemu IntelliSense®, ten podrasowany Notatnik rusza się żwawo niczym martwy żółw na zakręcie. Jest to jedyny znany ludzkości przypadek edytora tekstowego, który nie jest w stanie nadążyć z wyświetlaniem tekstu za klepiącym w klawiaturę użytkownikiem. Prawdziwe schody zaczynają się dopiero przy próbie zapisania pliku, która to zazwyczaj kończy się BSoD-em, segfaultem, errorem i trwałym, fizycznym uszkodzeniem dysku twardego oraz użytkownika.
Debuger[edytuj • edytuj kod]
Narzędzie, które paradoksalnie powoduje generowanie jeszcze większej liczby błędów. Można przy jego pomocy zatrzymać kod w dowolnym miejscu – a przynajmniej tak jest w teorii, bo w praktyce Visual uparcie nie będzie chciał umieścić breakpointa tam, gdzie powinien być.
Jak już uda się nam zatrzymać kod, można przy pomocy debugera spróbować podejrzeć aktualny stan zmiennych. W najgorszym wypadku kończy się to wywaleniem masy wyjątków (szczególnie jeśli piszemy w C++), a w najlepszym dostajemy w odpowiedzi ciąg losowych znaków.