Electronic Arts: Różnice pomiędzy wersjami
Manfred345 (dyskusja • edycje) M (Poprawiono link) Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ealogo.jpg|200px|thumb|Logo EA]] |
|||
'''Electronic Arts''' (znane bardziej jako '''I-Ej''') – amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w [[1982]] roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok [[Nintendo]] i [[Activision]], największych wydawców gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak [[Microsoft]] czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago. |
'''Electronic Arts''' (znane bardziej jako '''I-Ej''') – amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w [[1982]] roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok [[Nintendo]] i [[Activision]], największych wydawców gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak [[Microsoft]] czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago. |
||
Linia 9: | Linia 8: | ||
* EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako [[DLC]], kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry. |
* EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako [[DLC]], kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry. |
||
== |
== EA app == |
||
[[Plik:Ea szatan.jpeg|thumb|200px|Zakupienie gry od EA jest grzechem śmiertelnym i nie pomoże nawet pisemna zgoda miejscowego biskupa]] |
[[Plik:Ea szatan.jpeg|thumb|200px|Zakupienie gry od EA jest grzechem śmiertelnym i nie pomoże nawet pisemna zgoda miejscowego biskupa]] |
||
EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z [[Valve]] i utworzyło konkurencyjną dla [[Steam]]a i [[Uplay]]a platformę [[ |
EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z [[Valve]] i utworzyło konkurencyjną dla [[Steam]]a i [[Uplay]]a platformę <s>Origin</s> [[EA App|EA app]], która za rozsądną cenę umożliwia graczom powku{{cenzura3}}iać się na lagi, disconnecty i setki zabezpieczeń, dzięki czemu mają okazję do pomedytowania nad sensem istnienia i ogromem [[wszechświat]]a. Czasem nawet rozdawane są bany za darmo, aby użytkownicy mieli jeszcze więcej czasu do rozmyślań. |
||
Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, [[ZUS]]-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze <del>obniżają cenę</del> nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku. |
Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, [[ZUS]]-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze <del>obniżają cenę</del> nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku. |
||
== Gry wyprodukowane i wydane przez EA == |
== Gry wyprodukowane i wydane przez EA == |
||
[[Plik:Origin szatan.jpeg|thumb|200px|Samo wejście na Origin |
[[Plik:Origin szatan.jpeg|thumb|200px|Samo wejście na Origin kończyło się w najlepszym przypadku opętaniem]] |
||
* [[NHL (seria gier)|NHL]] – odgrzewana od [[1991]] seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy. |
* [[NHL (seria gier)|NHL]] – odgrzewana od [[1991]] seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy. |
||
* [[FIFA]] – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony |
* [[EA Sports FC|FC (dawniej FIFA)]] – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony uczniów, nienawidzona przez ich rodziców, proszonych co jesień o ćwierć ich wypłaty po to, by zobaczyć dwie dodane cieszynki i ładniejszą fryzurę u [[Robert Lewandowski|Lewandowskiego]]. W dodatku równolegle wydawana jest seria Football Manager, nie ciesząca się jednak takim uznaniem, gdyż wymaga większej intensywności myślenia niż podczas powtarzania tej samej akcji w jednym meczu w oczekiwaniu na strzelenie upragnionego honorowego gola. |
||
* [[Need for Speed]] – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, coraz więcej ludzi narzeka na jej kiczowatość, a jednak mimo to sprzedaje się coraz lepiej. |
* [[Need for Speed]] – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, coraz więcej ludzi narzeka na jej kiczowatość, a jednak mimo to sprzedaje się coraz lepiej. |
||
* [[Command & Conquer]] – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu [[Westwood Studios]], a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian. |
* [[Command & Conquer]] – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu [[Westwood Studios]], a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian. |
||
Linia 27: | Linia 26: | ||
* [[Dead Space]] – jedyna na świecie seria gier z gatunku [[survival horror]], które nie są ani survivalem, ani horrorem. |
* [[Dead Space]] – jedyna na świecie seria gier z gatunku [[survival horror]], które nie są ani survivalem, ani horrorem. |
||
* [[Mass Effect]] – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą, gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część. Lubiana przez sporą część graczy za masę mniej lub bardziej [[rule 34|pornograficznych]] fanfików. |
* [[Mass Effect]] – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą, gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część. Lubiana przez sporą część graczy za masę mniej lub bardziej [[rule 34|pornograficznych]] fanfików. |
||
* [[Apex Legends]] – kiedy goście z EA zauważyli, jaką kasę zebrał [[Epic Games|Epic]] dzięki mikrotransakcjom w [[Fortnite: Battle Royale|Fortnite'cie]], stwierdzili że to dobry pomysł wypuścić swoje własne battle royale. I tak powstał Apex, gra osadzona w świecie Titanfall'a (innej franczyzy od EA), gdzie paru gostków z różnymi umiejętnościami walczy o życie. Z płatnościami, bo kasa musi przyjść. |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{Informatyka}} |
|||
* [[CipSoft GmbH]] |
|||
* [[Gameforge AG]] |
|||
* [[Gameloft]] |
|||
* [[Mirror's Edge]] |
|||
* [[Nintendo]] |
|||
* [[Square Enix]] |
|||
* [[Technos Japan Corporation]] |
|||
* [[Valve Software]] |
|||
* [[Westwood Studios]] |
|||
{{stopka}} |
|||
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]] |
[[Kategoria:Producenci gier komputerowych]] |
||
[[en:Electronic Arts]] |
|||
[[es:Electronic Arts]] |
|||
[[pt:Electronic Arts]] |
Aktualna wersja na dzień 14:12, 30 lip 2024
Electronic Arts (znane bardziej jako I-Ej) – amerykańska firma zajmująca się odcinaniem kuponów, produkcją dodatków i wymyślaniem cen nie z tej Ziemi, założona w 1982 roku w słonecznej Kalifornii przez Tripa Hawkinsa. Wychodzi im to na tyle dobrze, że są uważani za jednego z trzech, obok Nintendo i Activision, największych wydawców gier komputerowych, oraz za najgorszą firmę w USA, wyprzedzając takie sławy jak Microsoft czy automyjnia Janusza z Ciechocinka pod Chicago.
Struktura[edytuj • edytuj kod]
Podobnie jak PKP, EA jest podzielona na kilkaset spółek. Tak samo jak u polskiego odpowiednika, każda z nich ma swojego prezesa, dziesięciu wiceprezesów, czterdziestu wicewiceprezesów i nie zajmuje się kompletnie niczym poza ustalaniem premii dla członków zarządu i corocznym wydawaniem gier z lat 90. z odświeżoną grafiką i podwyższoną ceną.
- EA Games – największa część całości i najmniej robiąca. Najczęściej zadowalają się wydawaniem gier wytworzonych przez inne spółki i wymyślaniem nowych cen, na wypadek gdyby producenci w przypływie szaleństwa ustalili zbyt niską.
- BioWare – firma kupiona przez EA w 2007 roku za pieniądze zarobione na sprzedaży dodatków do The Sims 2. Zajmują się skrobaniem nowych Mass Effectów i gier o Gwiezdnych Wojnach.
- EA Sports – spółka odpowiedzialna za to, by co roku wydawać nowe edycje gier sportowych w taki sposób, aby każda kolejna wydawała się być rewolucyjną i przełomową, podczas gdy w ciągu 20 lat wygładzono tylko kanty na twarzach postaci i zmieniono kilka razy wygląd głównego menu.
- EA Maxis – oni z kolei zajmują się wymyślaniem überwypasionych nowych części Simsów, a potem wycinaniem z nich większości opcji i wydawaniem ich osobno jako DLC, kosztujących więcej niż podstawowa wersja gry.
EA app[edytuj • edytuj kod]
EA w pewnym momencie zauważyło, że z samego wydawania dodatków rodziny się nie wykarmi, dlatego wzięło przykład z Valve i utworzyło konkurencyjną dla Steama i Uplaya platformę Origin EA app, która za rozsądną cenę umożliwia graczom powkuiać się na lagi, disconnecty i setki zabezpieczeń, dzięki czemu mają okazję do pomedytowania nad sensem istnienia i ogromem wszechświata. Czasem nawet rozdawane są bany za darmo, aby użytkownicy mieli jeszcze więcej czasu do rozmyślań.
Dodatkowo, aby klientom żyło się lepiej, EA zajmuje się sprzedażą danych o nich urzędowi skarbowemu, ZUS-owi i Al-Kaidzie, a za zarobione pieniądze obniżają cenę nie robią kompletnie nic w zamian, bo takie są twarde prawa wolnego rynku.
Gry wyprodukowane i wydane przez EA[edytuj • edytuj kod]
- NHL – odgrzewana od 1991 seria gier o hokeju, w Polsce popularna tylko ze względu na możliwość rozbicia twarzy przeciwnika o lód czy odcięcia mu moszny płozą łyżwy.
- FC (dawniej FIFA) – jedna z najbardziej dochodowych serii, kochana przez miliony uczniów, nienawidzona przez ich rodziców, proszonych co jesień o ćwierć ich wypłaty po to, by zobaczyć dwie dodane cieszynki i ładniejszą fryzurę u Lewandowskiego. W dodatku równolegle wydawana jest seria Football Manager, nie ciesząca się jednak takim uznaniem, gdyż wymaga większej intensywności myślenia niż podczas powtarzania tej samej akcji w jednym meczu w oczekiwaniu na strzelenie upragnionego honorowego gola.
- Need for Speed – legendarna już gra, która jest z części na część coraz gorsza, coraz więcej ludzi narzeka na jej kiczowatość, a jednak mimo to sprzedaje się coraz lepiej.
- Command & Conquer – wymarła już seria gier strategicznych, podprowadzona studiu Westwood Studios, a potem porzucona, gdyż gracze nie zwracają uwagi w strategiach na odświeżoną grafikę i domagają się większych zmian.
- Medal of Honor – strzelanka mająca być konkurencją dla Call of Duty, jednak nie nadaje się nawet do tego, gdyż hejterzy CoD-a wolą Battlefielda.
- The Sims – kolejne oczko w głowie zarządu EA, przynoszące kokosy spółce, gdyż grupa docelowa podejmie pracę zarobkową dopiero za kilkadziesiąt lat i nie przejmuje się pieniędzmi rodziców wydawanych na dodatki.
- Battlefield – FPS konkurencyjny dla dzieła studia Activision, w założeniu będący wierną kopią rzeczywistości, jednak w rezultacie wojna w nim jest bardziej przerysowana niż w hollywoodzkich filmach akcji.
- Spore – gra dla nastolatek, na wypadek gdyby znudziły się komuś Simsy i zamiast kierowania ludźmi wolałby sterować bezkształtną masą komórek.
- Dead Space – jedyna na świecie seria gier z gatunku survival horror, które nie są ani survivalem, ani horrorem.
- Mass Effect – jeden z najbardziej znanych i lubianych tytułów wydanych przez EA, który w teorii skończył się na trzeciej części, jednak EA nie byłoby sobą, gdyby zabiło kurę znoszącą złote jaja i szykowana jest już czwarta część. Lubiana przez sporą część graczy za masę mniej lub bardziej pornograficznych fanfików.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
- CipSoft GmbH
- Gameforge AG
- Gameloft
- Mirror's Edge
- Nintendo
- Square Enix
- Technos Japan Corporation
- Valve Software
- Westwood Studios