Wydawnictwo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (grafika)
M
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[grafika:Harbour_City_Towers_2.JPG|thumb|right|250px|Siedziba skromnego wydawnictwa [[popkultura|popowego]].]]
[[Plik:Harbour_City_Towers_2.JPG|thumb|250px|Siedziba skromnego wydawnictwa [[popkultura|popowego]]]]
[[Plik:Rudera.jpg|thumb|250px|Siedziba wydawnictwa niszowego]]


'''Wydawnictwo''' instytucja skupiająca nadzieje [[poeta|poetów]], prozaików, dramaturgów i krytyków literackich. Pod płaszczykiem dbałości o dobro [[literatura|literatury]] wydawnictwo zajmuje się [[druk]]owaniem i [[promocja|promowaniem]] tylko tych [[książka|książek]], które przyniosą mu zysk, i w oczach przeciętnych [[czytelnik|czytelników]] stworzą wrażenie, że u tego wydawcy można już zawsze kupować w [[ciemność|ciemno]].
[[grafika:Rudera.jpg|thumb|right|250px|Siedziba wydawnictwa niszowego.]]


== Marka ==
==Ogólna charakterystyka==
Interesujący mechanizm sprawia, że marka wydawnictwa w prostej linii przekłada się na trend literacki obecnego okresu. Wydawnictwo, z pomocą [[pismo literackie|pism]] i [[krytyka literacka|krytyki]] konstruuje kanon literatury i mówienia o literaturze, silnie promując swoje produkty i ignorując wszystkie inne, a gdy już go skonstruuje, korzysta z literatury danego gatunku na zasadzie wyłączności, i może dowolnie kształtować jego rozwój i losy, jakby zupełnie wykluczone było, że ktoś spoza wydawnictwa i skupionej wokół niego grupy mógłby coś w tym gatunku stworzyć lub zechcieć promować (również [[zagranica|za granicą]]). Marka jest też podstawowym powodem, dla którego promowanie wyeksploatowanych [[schemat]]ów ma miejsce dopóty, dopóki wydawnictwo nie przygotuje sobie nowej strategii wydawniczej, nie zbada rynku i nie znajdzie silnego ośrodka rozwoju nowego trendu. Marka jest bezpieczna, ponieważ daje się tłumaczyć wieloma rzeczami normalnie niedostępnymi: dbałością o zapotrzebowanie czytelnicze, wysypem ciekawych książek o podobnej tematyce czy wreszcie regułą ''jeden sezon jeden temat''.


== Zobacz też ==
'''Wydawnictwo''' to instytucja skupiająca [[nadzieja|nadzieje]] [[poeta|poetów]], [[prozaik|prozaików]], [[dramat|dramaturgów]] i [[krytyk literacki|krytyków literackich]]. Pod płaszczykiem dbałości o dobro [[literatura|literatury]] wydawnictwo zajmuje się [[drukarnia|drukowaniem]] i [[promocja|promowaniem]] tylko tych [[książka|książek]], które przyniosą mu zysk i w oczach przeciętnych [[czytelnik|czytelników]] stworzą wrażenie, że u tego wydawcy można już zawsze [[handel|kupować]] w [[ciemność|ciemno]].

==Marka==

Interesujący mechanizm sprawia, że '''marka''' wydawnictwa w prostej linii przekłada się na [[trend literacki]] obecnego okresu. Wydawnictwo, z pomocą [[pismo literackie|pism]] i [[krytyka literacka|krytyki]], konstruuje [[kanon]] literatury i [[paradygmat (literatura)|mówienia o literaturze]], silnie promując swoje produkty i ignorując wszystkie inne, a gdy już go skontruuje, korzysta z literatury danego [[gatunek literacki|gatunku]] na zasadzie wyłączności i może dowolnie kształtować jego rozwój i losy, jakby zupełnie wykluczone było, że ktoś spoza wydawnictwa i skupionej wokół niego grupy mógłby coś w tym gatunku stworzyć lub zechcieć promować (również [[zagranica|za granicą]]). Marka jest też podstawowym powodem, dla którego promowanie wyeksploatowanych [[schematyzm|schematów]] ma miejsce dopóki wydawnictwo nie przygotuje sobie nowej strategii wydawniczej, nie zbada [[rynek wydawniczy|rynku]] i nie znajdzie silnego ośrodka rozwoju nowego trendu. Marka jest bezpieczna, ponieważ daje się tłumaczyć wieloma rzeczami normalnie niedostępnymi: dbałością o zapotrzebowanie czytelnicze, wysypem ciekawych [[książka|książek]] o [[epigon|podobnej tematyce]] czy wreszcie regułą ''jeden [[sezon]] - jeden [[tematyka utworu|temat]]''.

'''Zobacz też:'''


* [[Antykwariat]]
* [[Antykwariat]]
Linia 21: Linia 17:
* [[Wolumin]]
* [[Wolumin]]


[[Kategoria:Literatura]]
[[Kategoria:Zagadnienia związane z literaturą]]

Aktualna wersja na dzień 19:50, 21 mar 2019

Siedziba skromnego wydawnictwa popowego
Siedziba wydawnictwa niszowego

Wydawnictwo – instytucja skupiająca nadzieje poetów, prozaików, dramaturgów i krytyków literackich. Pod płaszczykiem dbałości o dobro literatury wydawnictwo zajmuje się drukowaniem i promowaniem tylko tych książek, które przyniosą mu zysk, i w oczach przeciętnych czytelników stworzą wrażenie, że u tego wydawcy można już zawsze kupować w ciemno.

Marka[edytuj • edytuj kod]

Interesujący mechanizm sprawia, że marka wydawnictwa w prostej linii przekłada się na trend literacki obecnego okresu. Wydawnictwo, z pomocą pism i krytyki konstruuje kanon literatury i mówienia o literaturze, silnie promując swoje produkty i ignorując wszystkie inne, a gdy już go skonstruuje, korzysta z literatury danego gatunku na zasadzie wyłączności, i może dowolnie kształtować jego rozwój i losy, jakby zupełnie wykluczone było, że ktoś spoza wydawnictwa i skupionej wokół niego grupy mógłby coś w tym gatunku stworzyć lub zechcieć promować (również za granicą). Marka jest też podstawowym powodem, dla którego promowanie wyeksploatowanych schematów ma miejsce dopóty, dopóki wydawnictwo nie przygotuje sobie nowej strategii wydawniczej, nie zbada rynku i nie znajdzie silnego ośrodka rozwoju nowego trendu. Marka jest bezpieczna, ponieważ daje się tłumaczyć wieloma rzeczami normalnie niedostępnymi: dbałością o zapotrzebowanie czytelnicze, wysypem ciekawych książek o podobnej tematyce czy wreszcie regułą jeden sezon – jeden temat.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]