Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dopis, poprawka, odjęcie pleonazmu i rozbicie na dwa punkty.)
M (Zabezpieczył „Nonsensopedia:Głosowanie na administratora” ([edytowanie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony)))
 
(Nie pokazano 182 wersji utworzonych przez 47 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
|-
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
|-
!
----
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]]
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte/Archiwum|Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)]]
|}
|}
:''Zobacz też [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|Odbieranie uprawnień]]
:''Zobacz też [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|Odbieranie uprawnień]]
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.


==Zasady==
== Zasady ==
# '''Administratorem nie może zostać [[Nonsensopedia:Pacynka|pacyna]].'''
Zasady zostały [[Nonsensopedia:Zasady wyboru sysopa (głosowanie)|przegłosowane]] i są następujące:
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Moderatorzy treści|moderatora]] lub [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]].'''
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.'''
# '''Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).'''
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.'''
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
# '''Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.'''
#: Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
# '''Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.'''
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.


== Zalecenia ==
* '''Min. 500 edycji w przestrzeniach głównej, szablon, kategoria, cytaty i NonNews.''' ([[Nonsensopedia:Aneks do zasad wyboru sysopa (głosowanie)|aneks]])
Nie istnieje uniwersalny ''przepis na admina'', każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.
** Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
# Dobra umiejętność pracy zespołowej.
* '''Min. 2 miesiące na pokładzie.'''
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
** Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina.
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
* '''Ukończenie piętnastego roku życia.'''
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane.
* '''Przywilej biurokraty mogą otrzymać osoby po ukończeniu szesnastego roku życia.'''
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]].
* '''Głosują tylko administratorzy.'''
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Dobieranie licencji grafik|licencji]].
* '''Brak wandalizmów i trolowania w karierze.'''
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
** Głosowania w sprawie osób, które powyższego nie spełniają, będą od razu kasowane.
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]).
** Bany za powyższe rzeczy zacierają się po 5 miesiącach (bo ludzie się zmieniają, czasem).
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
* Kandydat musi odznaczać się dobrą opinią wśród społeczności, '''nie może być osobą kontrowersyjną, angażować się w konflikty personalne ani przejawiać ambicji do dominacji nad pozostałymi członkami administracji.''' Kandydat swoją akcesję stanowisko administratora winien dokumentować swoją działalnością na rzecz projektu, nie zaś wypowiedziami, z którymi wynika, iż ze względów ambicjonalnych posada administratora jest dla niego celem samym w sobie. Powinien wykazywać się umiarkowanym temperamentem. '''Zespół administratorski to jedna całość, która ma pracować sprawnie i nie może być dzielona przez osoby, które mogłyby psuć atmosferę w jego obrębie.'''
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Magiczne słowa|magicznych słów]].
* Ażeby głosowanie było ważne, a kandydat zatwierdzony, musi w nim '''uczestniczyć minimum 60% wszystkich administratorów''', a kandydat uzyskać '''poparcie ponad 60% głosujących i co najmniej dwóch biurokratów'''. Głosowanie trwa tydzień, lecz może zostać zakończone wcześniej, jeżeli kandydat otrzyma w krótszym czasie wystarczające poparcie.
* Na prośbę kandydata głosowanie może być zawieszone. Czas zawieszenia będzie uzgadniany indywidualnie z jednym z administratorów, lecz nie może przekroczyć miesiąca.
* '''Naturalnie, zasady nie działają wstecz.'''


==Chcę być adminem==
== Chcę być adminem ==
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowania za pomocą poniższego mechanizmu.
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).
<inputbox>
<createbox>
type=create
preload=Szablon:Głosowanie na sysopa
preload=Szablon:Głosowanie na sysopa
buttonlabel=Utwórz głosowanie
buttonlabel=Utwórz głosowanie
default=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
break=no
break=no
placeholder=Wpisz nazwę użytkownika...
</createbox>
</inputbox>


[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]]
===Aktualne przyznawanie uprawnień===
* [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Ciemnowidz|Ciemnowidz]]
* [[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/DomQ|DomQ]]

[[Kategoria:Strony meta Nonsensopedii|Głosowanie na administratora]]

Aktualna wersja na dzień 14:43, 14 sie 2022

Przyjęte kandydatury
Nieprzyjęte kandydatury

Przyjęte kandydatury (archiwum)
Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)
Zobacz też Odbieranie uprawnień

Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.

Zasady

  1. Administratorem nie może zostać pacyna.
  2. Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka.
  3. Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.
  4. Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).
    Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
  5. Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.
    Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
  6. Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
    Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
  7. Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
  8. Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
    Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.

Zalecenia

Nie istnieje uniwersalny przepis na admina, każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.

  1. Dobra umiejętność pracy zespołowej.
  2. Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
  3. Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
  4. Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
  5. Umiejętność kategoryzacji.
  6. Podstawowa znajomość licencji.
  7. Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
  8. Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
  9. Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
  10. Podstawowa znajomość magicznych słów.

Chcę być adminem

Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).