Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (rekat)
M (Zabezpieczył „Nonsensopedia:Głosowanie na administratora” ([edytowanie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony) [przenoszenie=Dozwolone tylko dla administratorów] (na czas nieokreślony)))
 
(Nie pokazano 102 wersji utworzonych przez 31 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
|-
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte|Nieprzyjęte kandydatury]]
|-
!
----
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Przyjęte/Archiwum|Przyjęte kandydatury (archiwum)]]
|-
![[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Nieprzyjęte/Archiwum|Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)]]
|}
|}
:''Zobacz też [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|Odbieranie uprawnień]]
:''Zobacz też [[Nonsensopedia:Odbieranie uprawnień|Odbieranie uprawnień]]
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.


==Zasady==
== Zasady ==
# '''Administratorem nie może zostać [[Nonsensopedia:Pacynka|pacyna]].'''
Zasady zostały [[Nonsensopedia:Zasady wyboru sysopa 2 (głosowanie)|przegłosowane]] i są następujące:
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Moderatorzy treści|moderatora]] lub [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]].'''
* '''Min. 750 edycji w przestrzeniach głównej, NonNews, cytaty, słownik, nonźródła, Gra i poradnik.'''
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.'''
** Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
# '''Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).'''
* '''Min. 2 miesiące na pokładzie.'''
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
** Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina.
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.'''
* '''Brak wandalizmów i trollingu w karierze.'''
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
** Głosowania w sprawie osób, które powyższego nie spełniają, będą od razu kasowane.
# '''Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.'''
* '''W głosowaniu mogą wziąć udział wszyscy użytkownicy posiadający co najmniej 750 edycji w wymienionych przestrzeniach, mający min. 2 miesiące stażu oraz ukończony 13. rok życia, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed rozpoczęciem głosowania oraz wszyscy administratorzy.'''
#: Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
** Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
# '''Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.'''
* '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 12 osób, a kandydat uzyskać poparcie minimum 60% głosujących (nie licząc osób wstrzymujących się), w tym minimum 60% głosujących administratorów i co najmniej połowy wszystkich biurokratów.'''
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
** Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem.
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.
* '''Głosowanie trwa dwa tygodnie.'''
** To dość czasu do namysłu i przejrzenia wkładu kandydata.
* '''Naturalnie, zasady nie działają wstecz.'''


==Chcę być adminem==
== Zalecenia ==
Nie istnieje uniwersalny ''przepis na admina'', każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowania za pomocą poniższego mechanizmu.
# Dobra umiejętność pracy zespołowej.
<createbox>
# Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
# Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
# [[N:R|Redakcja]] i [[N:F|formatowanie]] bardzo dobrze opanowane.
# Umiejętność [[N:OK|kategoryzacji]].
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Dobieranie licencji grafik|licencji]].
# Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
# Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania [[Specjalna:Strony specjalne|stron specjalnych]]).
# Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
# Podstawowa znajomość [[Pomoc:Magiczne słowa|magicznych słów]].

== Chcę być adminem ==
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).
<inputbox>
type=create
preload=Szablon:Głosowanie na sysopa
preload=Szablon:Głosowanie na sysopa
buttonlabel=Utwórz głosowanie
buttonlabel=Utwórz głosowanie
default=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/
break=no
break=no
placeholder=Wpisz nazwę użytkownika...
</createbox>
</inputbox>

===Aktualne przyznawanie uprawnień===
*[[Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/Wrzodek|Wrzodek]]


[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]]
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]]

Aktualna wersja na dzień 14:43, 14 sie 2022

Przyjęte kandydatury
Nieprzyjęte kandydatury

Przyjęte kandydatury (archiwum)
Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)
Zobacz też Odbieranie uprawnień

Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.

Zasady

  1. Administratorem nie może zostać pacyna.
  2. Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka.
  3. Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.
  4. Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).
    Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
  5. Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, a przeciw może być nie więcej niż 50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy >50% administratorów jest przeciw.
    Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
  6. Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
    Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
  7. Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
  8. Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
    Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.

Zalecenia

Nie istnieje uniwersalny przepis na admina, każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.

  1. Dobra umiejętność pracy zespołowej.
  2. Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
  3. Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
  4. Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
  5. Umiejętność kategoryzacji.
  6. Podstawowa znajomość licencji.
  7. Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
  8. Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
  9. Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
  10. Podstawowa znajomość magicznych słów.

Chcę być adminem

Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).