Jelcz 120M: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
Grzeeesiek (dyskusja • edycje) M |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Jelcz 120M-2.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]] |
[[Plik:Jelcz 120M-2.jpg|right|250px|thumb|Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3]] |
||
[[Plik:Jelcz 120M-3.jpg|right|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]] |
[[Plik:Jelcz 120M-3.jpg|right|250px|thumb|Ostatnia generacja Jelcza 120M]] |
||
{{t |
{{t}}autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego [[Berliet PR100|Berlieta PR100]]. |
||
==Charakterystyka== |
==Charakterystyka== |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo). |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Można było do nich wsadzić silnik MAN ([[MZK Jelenia Góra]] ma trzy takie pod nazwą 120MM i 12 (choć kupiła 15) pod nazwą 120MM/1) |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
==Próby modernizacji== |
==Próby modernizacji== |
||
[[Plik:Jeleniogórski 120M.jpg|right|250px|thumb|Modernizacja po jeleniogórsku]] |
[[Plik:Jeleniogórski 120M.jpg|right|250px|thumb|Modernizacja po jeleniogórsku]] |
||
⚫ | Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | Podobnie jak o [[Jelcz M11|migi]], tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z [[Jelcz M121|gniotów II generacji]], a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich [[Jelcz M11|M11]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
<br clear="all" /> |
|||
{{KWS}} |
|||
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]] |
[[Kategoria:Autobusy Jelcz]] |
Wersja z 13:05, 31 gru 2011
Szablon:Tautobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR100.
Charakterystyka
- PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.
- Telepie tak samo jak PR110.
- Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.
- Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.
- Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.
- Pomimo konstrukcji z lat 70. nie chcą się rozlecieć.
- MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.
- Można było do nich wsadzić niemal dowolny silnik (MANa, Mielca, a nawet Volvo).
- Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą.
- Podobnie jak z Ikarusami 280, jest ich w Polsce tyle, że przed końcem świata ich nie zdążymy skasować.
Próby modernizacji
Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11.
Zajrzyj też...
...do zajezdni w Twoim mieście lub na ulicę, Nie ma opcji, żebyś któregoś z nich nie spotkał.