Linie tramwajowe we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 37: Linia 37:
== Zastępcze ==
== Zastępcze ==


W chwili obecnej nie ma żadnej, ale nie łudźmy się - niedługo jakieś się pojawią.
* '''71''' – Linia 50/50. Z pętli 20 do pętli Pilczyce.Zaraziła się bojaźliwością od 10 i 22.
* '''72''' – Wahadło. Z Grab(arz)owej na Leśnice. Rozpoczęła panowanie i zapierdoliła pętle 10 i 22.
* '''73''' – Następna linia 50/50. 50 procent wzięto z 20,następne 50 z 23. Połowe kursów traci w korkach.


== Nocne ==
== Nocne ==

Wersja z 20:07, 7 wrz 2011

Linie tramwajowe we Wrocławiu – linie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • 1 – Jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy. W sumie fajna bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • 2 – jeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP (na razie nie do zrealizowania, bo rozjazd przy dworcu w naprawie). Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia na której jeździły Skodaki, ale już nie jeźdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • 3 – Z Księża Małego na Pilczyce (kiedyś do Leśnicy). Mało ciekawa linia, jedzie cały czas prosto.
  • 4 – Z Politechniki na cmentarz, czyli z Biskupina na Oporów. Jak sama nazwa wskazuje, jeżdżą nią 100denciaki i babcie szynowe.
  • 6 – z Krzyków do osiedla Kowale. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia, na której jeździły Skodaki.
  • 7 – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez różne dziwne meliny.
  • 10 – Najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy.
  • 14 – Jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT. Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • 15 – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką.
  • 20 – Po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół.
  • 23 – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego.
  • 24 – To samo co 14, ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez Oyca Beyzyma (czyli odwrotnie niż 14).
  • 33PLUS - Superwolny tramwaj + na torach ! Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu,ale tam trzęsie ) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka. Co najciekawsze, to jego stała trasa mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła...

Działające nieprawidłowo

  • 0 – Rozdzielona na 0L i 0P, ale ze względu na wymianę rozjazdów zamiast robić kółka, zjeżdżają się przy dworcu PKS i jadą do Zajezdni nr 1.
  • 5 Z Księża Małego na Cmentarz Grb. Przez remont rozjazdu przy dworcu głównym zmienił trasę i od Placu Dominikańskiego jeździ jak 4.
  • 8 – Mosty Młyńskie zamknięte do remontu na wieczne nie oddanie, więc jedzie przez Chrobrego, który był pierwszym królem Polski. Jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogej.
  • 9 – Z tego samego powodu korkuje się na wydzielonym torowisku mostu Uniwersyteckiego. Z South Parku na Sępolno.
  • 11 – Gna z Oporowa na Kromera, czyli pętle na której zbiera największe opóźnienie (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Jej objazd spowodowany jest awanturą w Ratuszu o to, czy można remontować mosty Młyńskie, czy nie.
  • 17 – Super linia. Na Klecine jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). Przez Mosty Młyńskie się nie da, więc w jedną stronę objeżdża Rynek od strony Galerii Dominikańskiej, a z drugiej od Kazia Wielkiego. A że koło Dworca też się nie da, to zajeżdża pod Operę.
  • 32PLUS - po raz pierwszy tramwaj PLUS wykorzystuje oba czoła podczas przejazdów liniowych. A że robi to na Mostach Młyńskich, które to pod jego ciężarem kierują się coraz bardziej do Odry, to już szczegół. Na razie lata na Pilczyce, ale później ma jeździć na trasie Gaj - Kozanów (o ile do EURO 2012 dociągną torowisko do Kozanowa)

Niedziałające

  • 12 – wywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne.
  • 16 – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyńcze (!) składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
  • 21 – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmienia stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździ normalnie, bo zawsze jeździ inaczej. Dawali na nią składy stopiątek, mimo, że nikt nie jeździł. Twierdzą, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo, że pracuje dwa razy więcej silników. Z resztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • 22 – jeszcze PLUSY nie jeżdżą na Gaj, a już ją wywalili do śmieci. W sporej części mają ją zastąpić 31PLUS i 32PLUS.

Planowane

  • 31PLUS - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojedzie aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach.

Zastępcze

W chwili obecnej nie ma żadnej, ale nie łudźmy się - niedługo jakieś się pojawią.

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało