Ikariam: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 27: Linia 27:


== Oznaki uzależnienia ==
== Oznaki uzależnienia ==
# Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika
# Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika.
# Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz
# Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz.
# Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców
# Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców.
# Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić
# Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić.
# Sprzedajesz marmur na sztuki
# Sprzedajesz marmur na sztuki.
# Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz "Jaki mam bilans złota!"
# Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”.
# Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski
# Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski.
# Próbujesz ulepszyć swój dom
# Próbujesz ulepszyć swój dom.
# Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji
# Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji.
# Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu
# Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu.
# Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy
# Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy.
# Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push
# Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push.
# Widząc kogoś z kijem krzyczysz "Oszczepnik!"
# Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”.
# Nie bijesz małych dzieci mówiąc "oni mają jeszcze rękę ochronną bogów"
# Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”.
# Próbujesz kupić w porcie statki handlowe
# Próbujesz kupić w porcie statki handlowe.
# Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę
# Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę.
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG
# Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG.


== Ambrozja ==
== Ambrozja ==

Wersja z 20:19, 3 sty 2013

Cała prawda o Ikariam

Ej, moge do sojuszu, mam durzo wojska?

Noob szukający goryli do obrony przed silniejszymi sąsiadami

Szablon:Tgra przeglądarkowa firmy Gameforge AG w której mamy za zadanie rozwijać nasze miasto-państwo tak, aby miało przynajmniej zagęszczenie ludności podobne do Grudziądza.

Wojska

W Ikariam masz kilka klas żołnierzy którymi możesz atakować innych graczy.

Zadowolenie ludności

Limit populacji jest uzależniony od poziomu ratuszu. Wzrost populacji jest uzależniony od zadowolenia obywateli i jest to liczba punktów dodatnia bądź ujemna.
Im więcej jest punktów zadowolenia na plusie, tym szybciej wzrasta ilość ludności. Zero punktów oznacza, że ludności ani nie ubywa, ani nie przybywa. Jeśli jest zaś na minusie, to ludność się w końcu zjadowiła i zacznie sobie odchodzić, a to oznacza, że stracisz wojsko, badaczy, robotników, wsie, stolicę, aż w końcu całe konto. Ale nie martw się – po prostu zaczniesz grać od nowa.
Aby kontrolować punkty zadowolenia (utrzymywać je na plusie) możesz wybudować sobie np. tawernę i upić wszystkich obywateli.

Oznaki uzależnienia

  1. Przed szkolnym pojedynkiem wyliczasz RG drużyny przeciwnika.
  2. Idziesz do sąsiada kraść drewno a sam jesteś przekonany, że po prostu farmisz.
  3. Gdy tylko się budzisz sprawdzasz czy są nowe wiadomości od doradców.
  4. Próbujesz sprzedać siarkę w szkole i dziwisz się, że nikt nie chce jej kupić.
  5. Sprzedajesz marmur na sztuki.
  6. Cały czas szukasz bilansu złota i dziwisz się, że nigdzie go nie widzisz. W desperacji biegniesz do najbliższego banku i krzyczysz „Jaki mam bilans złota?!”.
  7. Nękasz swojego ojca, aby ten ulepszył ogrodzenie, bo myślisz, że to jest mur miejski.
  8. Próbujesz ulepszyć swój dom.
  9. Gdy widzisz twarz człowieka na czerwonym tle, to natychmiast wpadasz w panikę myśląc, że ktoś płynie do ciebie z misją plądrowania/okupacji.
  10. Prosisz najfajniejszych kolegów ze szkoły o przyjęcie do sojuszu.
  11. Gdy płyniesz statkiem mówisz, że szybciej by płynął, gdyby dodali motor trytonowy.
  12. Gdy ktoś młodszy od ciebie coś ci daje, to oddajesz mu to natychmiast myśląc, że dostaniesz ban za push.
  13. Widząc kogoś z kijem krzyczysz „Oszczepnik”.
  14. Nie bijesz małych dzieci mówiąc „oni mają jeszcze rękę ochronną bogów”.
  15. Próbujesz kupić w porcie statki handlowe.
  16. Idąc do akademii pytasz się jednego z pracujących w niej o ilość punktów na godzinę.
  17. Gdy pobijesz kolegę sprawdzasz swój wynik WSG.

Ambrozja

W grze istnieje system pozwalający noobom za prawdziwe pieniądze kupować główną walutę zwaną Ambrozją, która daje takie korzyści jak np.:

  • Kolejkę budowy;
  • Ulepszone podglądy;
  • Ulepszony klient wiadomości;
  • Bajery jak np. Piła parowa, Młot parowy, jakieś atrapy wojsk, kłódka, napoje mądrości itd.. itp...;
  • I masę innych rzeczy.

Przypisy