Żabka: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to PoszczucieHumoru. Autor wycofanej wersji to 62.21.2.114.) |
|||
Linia 16: | Linia 16: | ||
{{Szablon:Sieci handlowe}} |
{{Szablon:Sieci handlowe}} |
||
[[Kategoria:Firmy]] |
[[Kategoria:Firmy]] |
||
hhhhh |
Wersja z 14:45, 16 maj 2014
Szablon:Togólnopolska sieć sklepów o małych powierzchniach użytkowych, zazwyczaj strategicznie rozlokowanych (w taki sposób, aby umożliwić natychmiastowy zakup potrzebnych produktów po możliwie wysokiej cenie). Sprzedawany tam towar to przede wszystkim tanie wina, w związku z czym właśnie w Żabkach znajdują się największe złoża siarki w Polsce. Logo sieci to zielona, wstawiona tanim winem uśmiechnięta żaba na żółtym tle.
Sklepy tejże sieci rzucają się w oczy zielonymi witrynami, zza których nic nie widać. Wprowadzono je zapewne po to, żeby sprzedawca mógł bezkarnie czytać czasopisma i wpidalać chipsy, przeznaczone przez właściciela na sprzedaż.
W reklamie sklepu dwoje naćpanych ludzi wyrzuca lodówkę, jak tylko w pobliżu otwierają Żabkę… Prawdopodobnie z litości, by nie musiała przechowywać kupionych tam produktów.
Początkowo powstaniu sklepu sprzeciwiali się sprzedawcy lodówek i chomiki (przygniatane przez spadające lodówki) oraz Kuba Wojewódzki (bo reklama Żabki była głupsza od jego programu), ale szybko poskromiono ich z użyciem biedronek i lodówek.
W ciągu ostatnich kilku lat wprowadzono do Żabek zabawę w zbieranie naklejek: po zaklejeniu całego albumu można dostać za darmo pluszaka lub nóż. Po pierwszej akcji, kiedy to zdobycie nagrody było banalnie proste, zwiększono limit wydanych złotówek, za który przysługuje jedna nalepka i zwiększono kilkakrotnie oczekiwaną ilość nalepek do zebrania. Dzięki temu jedynymi osobami, które tak naprawdę mogą wygrać coś w tej promocji, są sprzedawcy, którzy mogą wypełniać albumy naklejkami których klient nie zabrał.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny ekonomii. Jeśli wiesz, dlaczego Balcerowicz musiał odejść – rozbuduj go.