Arthur Schopenhauer: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) Znacznik: edytor źródłowy |
M (Expert3222 przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/Arthur Schopenhauer na Arthur Schopenhauer, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{inkubator zamknięty}} |
|||
{{sur|niemieckiego filozofa|imię|Artur}} |
|||
{{s|sur}} |
|||
[[Plik:Arthur Schopenhauer by J Schäfer, 1859b.jpg|thumb|200px|Arthur, jak zwykle szczęśliwy i zadowolony z życia]] |
[[Plik:Arthur Schopenhauer by J Schäfer, 1859b.jpg|thumb|200px|Arthur, jak zwykle szczęśliwy i zadowolony z życia]] |
||
'''Arthur Schopenhauer''' (ur. 22 lutego [[1788]] r. w [[Gdańsk]]u, szczęśliwie [[Śmierć|skończył]] swoje [[Życie|cierpienie]] 21 września [[1860]] r. we Frankfurcie nad Menem) – niemiecki kupiec, w wolnym czasie od handlu i wędrówek po wsiach czy innych aglomeracjach także [[Filozof|fizjolog]], najszczęśliwszy człowiek wszechczasów i nihilista. Ulubiony filozof [[emo]], egzaminatorów w [[Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego|WORD-zie]], samotnych matek, ewentualnie także [[Punkowcy|punków]], którym zabrakło [[Tanie wino|taniego wina]] i niedopałków papierosów. |
'''Arthur Schopenhauer''' (ur. 22 lutego [[1788]] r. w [[Gdańsk]]u, szczęśliwie [[Śmierć|skończył]] swoje [[Życie|cierpienie]] 21 września [[1860]] r. we Frankfurcie nad Menem) – niemiecki kupiec, w wolnym czasie od handlu i wędrówek po wsiach czy innych aglomeracjach także [[Filozof|fizjolog]], najszczęśliwszy człowiek wszechczasów i nihilista. Ulubiony filozof [[emo]], egzaminatorów w [[Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego|WORD-zie]], samotnych matek, ewentualnie także [[Punkowcy|punków]], którym zabrakło [[Tanie wino|taniego wina]] i niedopałków papierosów. |
||
== Biografia == |
== Biografia == |
||
{{s|wikipediapage}}<br /> |
|||
Swoje [[Życie|cierpienia]] rozpoczął 22 lutego [[1788]] roku w rodzinie grafomanki i handlarza. Dumny ojciec, chcąc, by syn został jego godnym następcą i przejął jego czarne interesy, wysłał patologa do młodzieńczej rodziny, a następnie do szkoły kupieckiej, by ten nauczył się cennej sztuki handlu skrawkami materiału i [[Denaturat|alkoholem nieznanego pochodzenia]] po okolicznych wioskach. Po ukończeniu edukacji w tym kierunku i powrocie do miejsca zamieszkania znudzony długimi kolejkami w Urzędzie Pracy czy innym [[Zakład Ubezpieczeń Społecznych|ZUS-ie]] wyrwał się z okowów zapadłej wsi feudalnej z sołtysem w stanie wiecznej [[Upojenie alkoholowe|niedyspozycji]] na czele i wybrał się w podróż, w czasie której mógł uskuteczniać nielegalny handel herbatą, [[Amarena|alkoholem]] i [[Kreda|innymi]] środkami odurzającymi. Obiecał ojcu, że po powrocie będzie pracował w jego firmie jako natrętny akwizytor nachodzący emerytów od samego rana niczym [[świadkowie Jehowy]], jednak fakt nieopłacania przez niego należnych podatków i ścigania go przez organy podatkowe pokrzyżował te plany, a zarazem niespełnione od dzieciństwa marzenie bycia parobkiem poszło [[Pierdolenie|uprawiać miłość]]. |
Swoje [[Życie|cierpienia]] rozpoczął 22 lutego [[1788]] roku w rodzinie grafomanki i handlarza. Dumny ojciec, chcąc, by syn został jego godnym następcą i przejął jego czarne interesy, wysłał patologa do młodzieńczej rodziny, a następnie do szkoły kupieckiej, by ten nauczył się cennej sztuki handlu skrawkami materiału i [[Denaturat|alkoholem nieznanego pochodzenia]] po okolicznych wioskach. Po ukończeniu edukacji w tym kierunku i powrocie do miejsca zamieszkania znudzony długimi kolejkami w Urzędzie Pracy czy innym [[Zakład Ubezpieczeń Społecznych|ZUS-ie]] wyrwał się z okowów zapadłej wsi feudalnej z sołtysem w stanie wiecznej [[Upojenie alkoholowe|niedyspozycji]] na czele i wybrał się w podróż, w czasie której mógł uskuteczniać nielegalny handel herbatą, [[Amarena|alkoholem]] i [[Kreda|innymi]] środkami odurzającymi. Obiecał ojcu, że po powrocie będzie pracował w jego firmie jako natrętny akwizytor nachodzący emerytów od samego rana niczym [[świadkowie Jehowy]], jednak fakt nieopłacania przez niego należnych podatków i ścigania go przez organy podatkowe pokrzyżował te plany, a zarazem niespełnione od dzieciństwa marzenie bycia parobkiem poszło [[Pierdolenie|uprawiać miłość]]. |
||
Linia 14: | Linia 16: | ||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
[[Kategoria:Artykuły w inkubatorze – biografie|{{SUBPAGENAME}}]] |
|||
{{DEFAULTSORT:Schopenhauer, Arthur}} |
|||
<poem> |
|||
[[Kategoria:Filozofowie]] |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Niemcy (ludzie)]] |
|||
[[ |
[[:de:Arthur Schopenhauer]] |
||
[[ |
[[:fi:Arthur Schopenhauer]] |
||
[[ |
[[:it:Arthur Schopenhauer]] |
||
[[ |
[[:pt:Arthur Schopenhauer]] |
||
</poem> |
|||
⚫ |
Wersja z 14:09, 4 mar 2016
Szablon:Inkubator zamknięty
{{sur}}
Arthur Schopenhauer (ur. 22 lutego 1788 r. w Gdańsku, szczęśliwie skończył swoje cierpienie 21 września 1860 r. we Frankfurcie nad Menem) – niemiecki kupiec, w wolnym czasie od handlu i wędrówek po wsiach czy innych aglomeracjach także fizjolog, najszczęśliwszy człowiek wszechczasów i nihilista. Ulubiony filozof emo, egzaminatorów w WORD-zie, samotnych matek, ewentualnie także punków, którym zabrakło taniego wina i niedopałków papierosów.
Biografia
{{wikipediapage}}
Swoje cierpienia rozpoczął 22 lutego 1788 roku w rodzinie grafomanki i handlarza. Dumny ojciec, chcąc, by syn został jego godnym następcą i przejął jego czarne interesy, wysłał patologa do młodzieńczej rodziny, a następnie do szkoły kupieckiej, by ten nauczył się cennej sztuki handlu skrawkami materiału i alkoholem nieznanego pochodzenia po okolicznych wioskach. Po ukończeniu edukacji w tym kierunku i powrocie do miejsca zamieszkania znudzony długimi kolejkami w Urzędzie Pracy czy innym ZUS-ie wyrwał się z okowów zapadłej wsi feudalnej z sołtysem w stanie wiecznej niedyspozycji na czele i wybrał się w podróż, w czasie której mógł uskuteczniać nielegalny handel herbatą, alkoholem i innymi środkami odurzającymi. Obiecał ojcu, że po powrocie będzie pracował w jego firmie jako natrętny akwizytor nachodzący emerytów od samego rana niczym świadkowie Jehowy, jednak fakt nieopłacania przez niego należnych podatków i ścigania go przez organy podatkowe pokrzyżował te plany, a zarazem niespełnione od dzieciństwa marzenie bycia parobkiem poszło uprawiać miłość.
Po tym, jak jego ojciec z radością zawisnął ze szczęścia na sznurówkach i przeniósł się z rodzicielką do większej, mniej zapadłej wsi, nie za długo był człowiekiem interesu. Dopadło go znudzenie i zmęczenie ciężką pracą porównywalną do sprzątania przez sprzątaczki w szkole porozrzucanych po korytarzach papierków i nadgryzionych jabłek. Przebrnięcie przez kolejną aglomerację w celu rozstawienia straganu na pobliskim bazarze i sprzedania kolejnej pary skarpet czy innych majtek okazało się zbyt trudnym zadaniem dla młodego Schopenhauera. Postanowił więc porzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady przestać być analfabetą tudzież nadrobić braki w nauce, jakimi były m.in. nieumiejętność rysowania szlaczków, które kreślone przez niego dotychczas wyglądały zgrabnie niczym ofiary Holokaustu. Niestety, przez bicie nosem o ławkę i pisanie na niej brzydkich rzeczy za pomocą cyrkla usunięto go z placówki. Mimo otrzymania znakomitych referencji do szkoły specjalnej nie poszedł tam – z urazem głowy bez problemu przyjęto go na studia medyczne. Nie podołał jednak temu zadaniu. Poległ już na pierwszym roku z anatomii wyciągając śledzionę i grasicę, tyle że z asystenta. Prowadzący egzamin profesor nie był zachwycony i Arthura relegowano ze studiów. Decyzja ta złamała mu życie oraz ponownie nos. Zrezygnowany rzucił się w wir rozważań filozoficznych.
Młody i gniewny, z nadzieją na sukcesy w edukacji wtórnych analfabetów i narkomanów, podkradających niegdyś mefedron z pokoju nauczycielskiego, zaczął wygłaszać swoją filozofię w okolicznych wiejskich szkołach i ośrodkach odwykowych. Niestety, nie posiadał on niezwykle rzadkiej umiejętności, jaką jest pranie niezmąconych i nieskrzywionych umysłów. Spotkał tam swoich godnych następców, wolących zająć się rozwijaniem swoich umiejętności w dziedzinie niszczenia ławek, ścian i krzesełek za pomocą obieraczki do ziemniaków. Następnie zaszył się w swojej piwnicy we Frankfurcie. Tam do śmierci prowadził warsztaty z radosnej wegetacji, przeżywając ból istnienia przywodzący na myśl ten po uderzeniu pewnej części ciała rózgą otrzymaną w prezencie od świętego Mikołaja w wieku lat sześciu. Wreszcie przestał cierpieć 21 września 1860.
Filozofia
Jak każdy szanujący się zwolennik ruchu lewostronnego, propagandy szerzonej przez masońskie lobby tych od farbek plakatowych i ideologii pt. „nic nie istnieje”, który z powodu wysokiego współczynnika pierdołowatości choć raz w życiu przeżył złamanie serca czy inny skręt żołądka i cierpiał na depresję, zespół niespokojnych nóg i Bóg jeden wie, co jeszcze, tak Schopenhauer przynależący do subkultury emo[1] uwielbiał życie. Jak na miłośnika samotnych spacerów o brzasku księżyca i świetle przydrożnych lamp szczególnie umiłował sobie ludzi, ryby, ptaki i drzewka owocowe. Lecz nie posiadał dostatecznej odwagi, by w końcu chwycić za tępą żyletkę wyjętą z temperówki i radośnie zacząć obwąchiwanie kwiatków od spodu, czy też nałożyć na głowę turban i rozpowszechniać dżihad po okolicy. Schopenhauer, będący również najszczęśliwszym człowiekiem na świecie, lubującym się w różowych króliczkach, tęczy, brokacie i akwamarynowej barwie szerzył także szczęście inaczej. Na domiar złego, jakby tego było mało, jako naczelny narkoman wstrzykujący sobie popiół w tętnicę udową, który z głodu i wycieńczenia zaczynał gadać od rzeczy, głosił po okolicznych zakładach odwykowych, że świat sobie tylko wymyślił podczas przygotowywania kompotu z maku, a to, co widzimy, jest tylko efektem ubocznym jego zażywania. Żeby ujrzeć prawdziwy świat i naprawdę zagrać w Ludzki żywot, należy wyprać „zasłony” i przestać odczuwać głód, przechodząc na breatharianizm, spożywając powietrze, powietrze i powietrze, nie zapominając także o powietrzu. Mimo wszystko, „zasłony” nigdy nie zostają doprane całkowicie. Mówiąc krótko – swoją filozofię opierał na nieuczesanych przemyśleniach powstałych podczas wizyt w urzędach (jak na przykład Urząd pracy) lub podczas kuchennych zabaw w Makłowicza. Niemniej, są w niej pewne sprzeczności, a do ich zrozumienia, podobnie jak i do zinterpretowania literatury Młodej Polski potrzeba jednak sporej ilości trunku[2].