Battlefield 4: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: edytor źródłowy |
Mr obornik (dyskusja • edycje) (→PDW) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 102: | Linia 102: | ||
===PDW=== |
===PDW=== |
||
Pistolety maszynowe (PDW), to bronie dostępne jedynie dla klasy technika. Charakteryzują się niewielkimi obrażeniami, szybkostrzelnością i tym, że nikt nimi nie gra. |
|||
* '''MX4''' - Pierwszy, podstawowy PDW, wyjątkowo kiepski. |
|||
* '''PP-2000''' - Uff.. nareszcie odblokowałem coś lepszego... Czyżby? Niestety równie mierny jak poprzednik. |
|||
* '''UMP-45''' - <del>Jedyny</del> Pierwszy dobry PDW. Zadaje spore obrażenia i ma niską szybkostrzelność. |
|||
* '''CBJ-MS''' - Wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, by trafnie porównać go do wkrętarki. |
|||
* '''PDW-R''' - Mały fikuśny PeeMik, niezły na bliskie dystanse. |
|||
* '''CZ-3A1''' - Niewielka broń przypominająca wyglądem karabinek wypluwająca ogromne ilości ołowiu, wyjątkowo niecelny. |
|||
* '''JS2''' - Chińska myśl technologiczna. Śmiercionośny niczym pistolet na kulki. |
|||
* '''P90''' - Pistolet na zszywki belgijskiej produkcji. Wyjątkowo zabójczy na niewielkim dystansie. Wyjątkowo nóbska broń. |
|||
* '''UMP-9''' - Brat UMP-45, żywiący się amunicją 9mm. Bardziej szybkostrzelny i o wiele celniejszy. |
|||
* '''AS-WAŁ''' - Nareszcie tłumacze spisali się jak należy. Radziecki karabin szturmowy z fabrycznie zamontowanym tłumikiem. W rękach obeznanego gracza potrafi czynić cuda. |
|||
* '''MP-7''' - Niemcy chyba nie wiedzieli co robią... Dzięki szybkostrzelności jest ulubioną bronią noobów, zaraz po P90. |
|||
* '''SR-2''' Nie różni się znacząco od PP-2000 (czyt. tragedia). |
|||
* '''MPX''' Nic specjalnego. Jest z dodatku, więc mało kto nim gra. |
|||
* '''GROZA-4''' - <del>Zgroza</del> Groza została dodana do gry całkiem niedawno. Równie przeciętna jak reszta PDW. |
|||
==Mapy== |
==Mapy== |
Wersja z 13:39, 18 lip 2016
Battlefield 4 - kontynuacja wspaniałego i uwielbianego Battlefield 3. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez Elektroniczną sztukę (hahahahaha). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny tych dobrych od hamburgerów z tymi złymi od wódki, co samo w sobie jest bardzo idiotycznym oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało tych złych od ryżu. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego Albańczyka, dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach.[1]
Tryby gry
- Singleplayer - Głownymi bohaterami są... zresztą, kogo obchodzi singleplayer. Jest gorszy nawet od swojego odpowiednika w poprzedniej części. Większość graczy przechodzi go tylko dlatego, bo w ostatniej misji można zdobyć fajoffskie brońki do multi. Które wcale takie fajoffskie nie są.
- CO-OP - Jedną z cech CO-OPa w BF4 jest to, że nie występuje w ogóle. I dobrze, bo i tak wszyscy w to grali dla broni do multi.[2]
- Multiplayer - No, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 100% czasu przeznaczonego na BF4. Do dyspozycji mamy 10 map plus 20 z dodatków, mnóstwo pojazdów i pierdyliard(!) różnorakich pukawek, mimo że najczęściej używane są po 3 albo 4 bronie na kategorię.
Klasy
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w Battlefield 3, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, to 2020! Przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!
- Szturmowiec - Zapamiętaj tą klasę, bo w grze połowa napotkanych graczy będzie właśnie Szturmowcami. Nosi apteczkę, defiblyrartrastrootor, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby.[3]
- Wsparcie - Większość n00bów zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem "Im większa broń, tym większa moc" biedny n00b3k bierze największą krowę... i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu. Wsparcie nosi zazwyczaj zestaw amunicji plus jakieś materiały wybuchowe, na przykład C4, Claymory bądź cha warty moździerz.
- Technik - Powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, bo Technik najczęściej nosi wyrzutnię rakiet i niszczy (a raczej próbuje to robić) wrogie pojazdy (których zawsze dookoła pełno) i palnik, który naprawia przyjazne (których też dookoła pełno). Oczywiście,
te skurwysynyci geniusze z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie. - Zwiadowca - Stary, poczciwy snajper. Mimo wielu prób DICE, Zwiadowca to klasa wciąż najmniej wnosząca do wygranej bądź porażki drużyny. Typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów. Ma do dyspozycji różny ekwipunek wykrywający wrogów w pobliżu (co jeszcze bardziej ułatwia kampienie), zwiadowczy helikopterek i ładunek C4, dzięki któremu zwiadowca w BF4 przydaje się trochę bardziej niż w BF3. [4]
Bronie
Pukawek mamy w BF4 od , dlatego trudno jest opisać każdą z nich. Kategorie dostępnych broni to Pistolety, Karabiny Szturmowe, Karabiny Snajperskie, Strzelby, Karabinki, RKM-y, Karabiny Wyborowe i PDW.
Pistolety
- M9 - Aktualnie podstawowy pistolet amerykańskich Marines, w grze z jakiegoś powodu musisz go odblokować, by z niego korzystać. Typowy pistolecik, kilka strzałów w ciało i delikwent pada sztywny. Nawet fajny.
- P226 - Dostajemy go na początku gry. Wielu graczy nigdy go nie zmienia na inny, bo jest całkiem w porządku.
- SHORTY 12G - To nie pistolet, to strzelba! Tylko taka skrócona, więc ma do dyspozycji zaledwie 3 pociski. Przez wielu uważana za
najlepszy pistoletnajlepszą broń podręczną. Możesz nią rozwalić cały pokój przeciwników. - .44 MAGNUM - Nasze kochane DICE oczywiście musiało kompletnie
spierdodnowić ukochane magnum z BF3, dlatego jest teraz znacznie mniej popularne. Zabija dwoma strzałami. - M412 REX - Kolejny rewolwer z BF3, tym razem nie został doszczętnie... odnowiony, więc da się nim strzelać. Dodatkowo, całkiem fajnie się świeci, bo jest teraz srebrny.
- DEAGLE .44 - Tak, nawet Battlefield nie mógł się uchronić od zajebistości Digla. Jest to właściwie rewolwer z większą szybkostrzelnością i większym magazynkiem. Ale żeby sobie z niego postrzelać, najpierw musisz zapoznać się z ...
- UNICA 6 - Wszyscy z niego korzystają tylko po to, żeby odblokować już tego cholernego digla.
- MARE'S LEG - Jedna z najfajniejszych broni. Jest to kowbojski karabin na dźwignię, zabija najczęściej dwoma strzałami. Przydatny, jeżeli korzystasz głównie z PDW i musisz kogoś rozwalić na większej odległości.
Karabiny szturmowe
Czyli broń dostępna tylko dla szturmowca.
- AK-12 - AK-12 to pierwszy dostępny karabin, i przy okazji jeden z najlepszych. Celny i mocny jak cholera.
- SCAR-H - Typowy SCAR. Duża moc, duży odrzut, mała szybkostrzelność, mała pojemność magazynka. Używany przez wielu jako snajperka.
- M416 - BF4 to czwarty Battlefield z rzędu, w którym gości ta broń. Nawet dobry, szybko strzela.
- AEK-971 - RATTATAATATATATA i już po magazynku, bo ta broń strzela szybciej od wielu PDW.
- FAMAS - Jak wyżej, tyle że tutaj magazynek jest nawet mniejszy.
- M16A4 - Jeżeli tęsknisz za
noobowskimbardzo dobrym M16A3 z BF3, nie bierz tej broni. Serie trzystrzałowe. Jeżeli umiesz z niej korzystać, to rozwalisz cały serwer. - ACE 23 - Ostatni karabin oblokowywany poprzez granie Szturmowcem. Bardzo mocny, celny, i prawie nie ma odrzutu.
- BULLDOG - Psy mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk – żuchwa jest wysunięta do przodu pyska. Cecha ta jest istotna dla skutecznego przytrzymania przeciwnika lub ofiary. Kończyny proste i muskularne, tylne dłuższe niż przednie. Rasa uznana została przez Amerykański Związek Kynologiczny w 1893 roku. Dawne buldogi uczestniczyły w specjalnie organizowanych widowiskach polegających na szczuciu nimi innych zwierząt. Obecnie rasy w typie buldoga są użytkowane jako psy stróżujące lub do towarzystwa.
- AN-94 - Ludzie tak bardzo tęsknili za swoim AN-94 z poprzedniej części, że Kostka dodali ją do gry w jednej z aktualizacji.
Karabiny snajperskie
Z jakiegoś powodu w BF4 jest ich aż 13. Większość graczy korzysta z jednego, góra dwóch.
- CS-LR4 - Pierwsza snajperka. Korzystasz z niej tylko po to, by odblokować następne. W sumie kiepska.
- M40A5 - Jedna z najlepszych w BF3, tutaj też daje radę.
- SCOUT ELITE - Ironicznie najlepsza na w miarę krótki dystans, bo na dłuższym może wymagać nawet trzech strzałów, by zabić. Z tego powodu wielu graczy omija ją szerokim łukiem.
- SV-98 - To samo co w BF3.
- JNG-90 - To samo co w BF3. Łał, dobra robota, DICE. Ktoś w ogóle korzysta z tych chińskich gówien?
- 338-RECON - Ma wypilisty w kosmos dźwięk wystrzału, niestety najlepsza nie jest.
- M98B - To samo co w... A nie, chwila! Teraz ma 10 naboi w magazynku, a nie 5. Wciąż jest zajebista.
- SRR-61 - Tak zwane Interwenszyn. Uważane przez wielu za najlepszą snajperkę w grze.
- L96A1 - To samo co w BF3. Dalej zajebista.
- SR338 - Większość graczy, widzących snajperów z tą bronią, reaguje mniej więcej tak: "XDDDDDDDDDDD". A to dlatego, że jest kompletnie do dupy.
Strzelby
JEBS! JEBS! JEBS! JEBS! BAN!
- QBS - 09 - Pierwsza dostępna śrutówka. Większość graczy korzysta z niej tylko, żeby odblokować kolejne. Raczej słaba.
- 870 MCS - Bestia w BF3, bestia w BF4. Dostępna jako druga w kolejności, a niszczy większość pozostałych.
- M1014 - Pierwsza strzelba półautomatyczna. Potrafi zrobić spore uszkodzenia w małym odstępie czasu.
- Hawk 12G - Cóż to takiego? Pompka ładowana z magazynku?! Jak to możliwe?!?!!?!!!?
- Saiga 12K - 3/4 dzisiejszych efpeesów musi mieć tą broń, i najczęściej jest ona po prostu cienka. Tak samo jest i tutaj.
- SPAS-12 - Praktycznie kopia 870 MCS ze zmienionymi teksturami. Kopie dupska.
- UTS 15 - Nie dość, że jest dobra, ma wielką pojemność magazynku i jest pompką, to jeszcze zajebiście wygląda.
- DBV-12 - Weź AK-12. Zrób z niego strzelbę. Chwą strzelbę. Masz DBV-12.
- DAO-12 - Ach, aż się przypomina BF3.
Karabinki
Czyli karabiny szturmowe, tylko takie mniejsze.
- AK 5C - Belgijski AKS74u. Mocne i trochę mniej celne od pierwowzoru.
- ACW-R - Szybki i mocny, ale są lepsze.
- AKU-12 - Mini AK-12. Jeden z najlepszych karabinków.
- ACE 52 CQB - Godny swojej nazwy. ACE potrafi rozwalić wszystko i wszystkich.
- G36C - No, G36. Nic specjalnego.
- M4 - Czyli M16A4 w wersji karabinkowej. Nikt nie wie po co on w ogóle istnieje w tej grze.
- ACE 21 CQB - To samo co ACE 52, tylko jeszcze mniejsze.
- GROZA-1 - Broń dodana w którejś tam aktualizacji. Ma całkowicie spiny celownik, słabe obrażenia, no i ogólnie jest do dupy.
- MTAR-21 - MTAR, podobnie jak Saiga, musi się znaleźć w 3/4 dzisiejszych FPSów. W porównaniu do Saigi, MTAR daje radę.
RKM-y
W prawdziwym życiu RKM mają praktycznie niewyczuwalny odrzut dzięki swojej sporej wadze. W BF4 jednak z tych broni najłatwiej jest trafić w ptaki i samoloty na niebie.
- U-100 MK5 - Czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to
chujowasłaba podróba M27 z BF3. - RKM TYP 88 - Po U-100 dostajemy w końcu pełnoprawny karabin maszynowy. Da się strzelać.
- LSAT - LSAT wygląda baaaaaardzo przyszłościowo, więc nie mogło go zabraknąć w odległym roku 2020. Kopie jak cholera, więc najlepiej nadaje się do strzelania w gołębie na niebie.
- PKP PECHENEG - A ta broń jest już raczej stara. Co ona robi w odległym roku 2020?
- QBB-95-1 - Amerykańscy naukowcy uważają, że akcja BF4 dzieje się w Chinach tylko i wyłącznie żeby DICE mogło skopiować z BF3 te wszystkie chińskie bronie. I chyba mają rację.
- M240B - Taki M249, tylko że strzela wolniej i jest celniejszy.
- M60-E4 - Ta broń gości w szeregach Amerykanów od czasów Wietnamu i nie chce ich opuścić, dlatego możesz się w BF4 pobawić w Rambo. RKM - Snajperka.
- AWS - Czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to takie M4 z zaj*#@!ście wielkim magazynkiem i szybkostrzelnością.
- L86A1 - Ma taką samą pojemność magazynka, co U-100, a jest od niego o niebo lepszy.
- RPK-74M - Czyli zwykły kałach z większym magazynkiem i gorszą celnością. Tak samo jak L86, RPK zjada U-100 na śniadanie.
Karabiny Wyborowe
PDW
Pistolety maszynowe (PDW), to bronie dostępne jedynie dla klasy technika. Charakteryzują się niewielkimi obrażeniami, szybkostrzelnością i tym, że nikt nimi nie gra.
- MX4 - Pierwszy, podstawowy PDW, wyjątkowo kiepski.
- PP-2000 - Uff.. nareszcie odblokowałem coś lepszego... Czyżby? Niestety równie mierny jak poprzednik.
- UMP-45 -
JedynyPierwszy dobry PDW. Zadaje spore obrażenia i ma niską szybkostrzelność. - CBJ-MS - Wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, by trafnie porównać go do wkrętarki.
- PDW-R - Mały fikuśny PeeMik, niezły na bliskie dystanse.
- CZ-3A1 - Niewielka broń przypominająca wyglądem karabinek wypluwająca ogromne ilości ołowiu, wyjątkowo niecelny.
- JS2 - Chińska myśl technologiczna. Śmiercionośny niczym pistolet na kulki.
- P90 - Pistolet na zszywki belgijskiej produkcji. Wyjątkowo zabójczy na niewielkim dystansie. Wyjątkowo nóbska broń.
- UMP-9 - Brat UMP-45, żywiący się amunicją 9mm. Bardziej szybkostrzelny i o wiele celniejszy.
- AS-WAŁ - Nareszcie tłumacze spisali się jak należy. Radziecki karabin szturmowy z fabrycznie zamontowanym tłumikiem. W rękach obeznanego gracza potrafi czynić cuda.
- MP-7 - Niemcy chyba nie wiedzieli co robią... Dzięki szybkostrzelności jest ulubioną bronią noobów, zaraz po P90.
- SR-2 Nie różni się znacząco od PP-2000 (czyt. tragedia).
- MPX Nic specjalnego. Jest z dodatku, więc mało kto nim gra.
- GROZA-4 -
ZgrozaGroza została dodana do gry całkiem niedawno. Równie przeciętna jak reszta PDW.
Mapy
Czyli to, po czym w BF4 biegamy. Standardowo jest ich 10, DLC dodaje ich aż 20.
- Siege of Shanghai - Centrum Szanghaju, ulubiona mapa wielu graczy. Walka zwykle toczy się głównie o wieżowiec na środku. Jeżeli zostanie rozdupcony to z jakiegoś powodu walka toczy się o jego gruzy. Prawdopodobnie frakcje w BF4 prowadzone są przez Cyganów.
- Paracel Storm - Mapa morska, toczy się na wyspach na morzu Południowochińskim. Co jakiś czas przez wyspy przechodzi burza, a gracze poprzez zniszczenie pewnych elementów mogą sprawić, że przez środek mapy przepierdzieli się lotniskowiec.
- Operation Locker - Kolejna plama na honorze Battlefielda, podobnie jak Metro w BF3. Żadnych pojazdów. Małe pomieszczenia. Gracze spamujący granatami i strzelbami. Żyć, nie umierać.
- Flood Zone - Mapa przyjazna snajperom. Akcja dzieje się pomiędzy blokami mieszkalnymi w Chinach. Gracze mogą zniszczyć wał przeciwpowodziowy, i zmusić w ten sposób wszystkich do walki na dachach.
- Golmud Railway - Przeciwieństwo Operation Locker. Zaj***cie wielki, otwarty teren, po którym ciągle jeżdżą czołgi i BMP. Nawet snajperów jest tu całkiem mało, bo każdy umiera od pojazdów.
- Dawnbreaker - Mapka podobna do Siege of Shanghai, bo dzieje się w centrum miasta. Całkiem zbalansowana pod względem pojazdów i piechoty, ale dosyć rzadko widywana na listach serwerów.
- Hainan Resort - Hotel na wyspach, na którym siedzi zawsze od groma snajperów. Na szczęście da się go (w połowie) rozdupcyć.
- Lancang Dam - Bardzo ciekawa mapa, bo są na niej dostępne prawie każdy z pojazdów dostępnych w grze. Można rozwalić tytułową tamę, jednak niewiele to zmienia.
- Rogue Transmission - Bardzo ładna mapka. Lesiste pagórki, a na środku gigantyczna antena. Mapa przyjazna snajperom.
- Zavod 331 - Добро пожаловать в Россию! Biegamy tutaj po fabryce czołgów z ZSRR. Bardzo popularna mapa, zwłaszcza w trybie DM. Dostępna jest jej nocna wersja.
Noob w BF4
- Próbuje strzelać Full-Auto z M16A4 i M4.
- Jeżeli uda mu się je odblokować...
- Cieszy się, że w BF4 snajperki już nie są zepsute i widać celownik.
- A potem jest cholernie zdziwiony jak włączy tryb Hardcore.
- Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy.
- Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata.
- Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
- W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze 3 i 4.
- Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić...
- ...jeżeli w ogóle tą flarę odblokował.
- Widział na jutjubie jak ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety, i próbuje powtórzyć ten wyczyn...
- ...i każdy wie, jak to się kończy.
- Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
- Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
- Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
- Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę.
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet
Objawy uzależnienia
- Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą.
- Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych.
- Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu zaSzablon:CenzuraPS2isty, i dlatego każdy go używa.
- Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
- Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
- Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich defiblyratorem po nogach.
- Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet
- lorem ipsum dolor sit amet