Battlefield 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (konkrety)
Znacznik: edytor źródłowy
(→‎Karabiny Wyborowe: Miałem taką cichą nadzieją, że ktoś to napisze za mnie :))
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 100: Linia 100:


===Karabiny Wyborowe===
===Karabiny Wyborowe===
'''Karabiny wyborowe''', to bronie, będące połączeniem snajperek i normalnych [[karabin]]ów. ''Byłyby'' świetne do tępienia [[snajper|camperów]]... tak, byłyby, gdyby ktokolwiek nimi grał.


* '''RFB''' - Stockowy, gówniany<ref>Żadna nowość wśród KW</ref> karabin wyborowy o okropnym wyglądzie.
* '''MK11 MOD 0''' - Znany z [[Battlefield 3|PolaBitwty 3]]. W statystykach identyczny jak RFB.
* '''SKS''' - karabin o koszmarnych statystykach, lecz co dziwne całkiem przyjemny na niewielkie odległości.
* '''SWD-12''' - Powszechnie znany i lubiany ''Dangrunov''. Szkoda tylko, że Dajsiacy s{{cenzura3}}li całą robotę.
* '''QBU-88''' - Chińska zabawka sprzedawana w zestawie z różowym, gumowym bagnetem i paczką kapiszonów.
* '''M39 EMR''' - Kolejna broń zapewne kojarzona, przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>Nie.</ref>.
* '''ACE 53 SV''' - W tym przypadku potwierdza się reguła, że w przypadku karabinów wyborowych w BF4, każdy jest gorszy od poprzedniego.
* '''SCAR-H SV''' - Ooo... SCAR-H! Pewnie to świetna broń... G{{cenzura3}}o prawda! Te dwie ostatnie literki niestety wszystko psują.


===PDW===
===PDW===

Wersja z 18:22, 30 sie 2016

Typowy gracz w Battlefield 4

Battlefield 4 - kontynuacja wspaniałego i uwielbianego Battlefield 3. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez Elektroniczną sztukę (hahahahaha). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny tych dobrych od hamburgerów z tymi złymi od wódki, co samo w sobie jest bardzo idiotycznym oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało tych złych od ryżu. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego Albańczyka, dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach.[1]

Tryby gry

  • Singleplayer - Głownymi bohaterami są... zresztą, kogo obchodzi singleplayer. Jest gorszy nawet od swojego odpowiednika w poprzedniej części. Większość graczy przechodzi go tylko dlatego, bo w ostatniej misji można zdobyć fajoffskie brońki do multi. Które wcale takie fajoffskie nie są.
  • CO-OP - Jedną z cech CO-OPa w BF4 jest to, że nie występuje w ogóle. I dobrze, bo i tak wszyscy w to grali dla broni do multi.[2]
  • Multiplayer - No, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 100% czasu przeznaczonego na BF4. Do dyspozycji mamy 10 map plus 20 z dodatków, mnóstwo pojazdów i pierdyliard(!) różnorakich pukawek, mimo że najczęściej używane są po 3 albo 4 bronie na kategorię.

Klasy

Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w Battlefield 3, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, to 2020! Przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!

  • Szturmowiec - Zapamiętaj tą klasę, bo w grze połowa napotkanych graczy będzie właśnie Szturmowcami. Nosi apteczkę, defiblyrartrastrootor, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby.[3]
  • Wsparcie - Większość n00bów zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem "Im większa broń, tym większa moc" biedny n00b3k bierze największą krowę... i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu. Wsparcie nosi zazwyczaj zestaw amunicji plus jakieś materiały wybuchowe, na przykład C4, Claymory bądź chCenzura2.svga warty moździerz.
  • Technik - Powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, bo Technik najczęściej nosi wyrzutnię rakiet i niszczy (a raczej próbuje to robić) wrogie pojazdy (których zawsze dookoła pełno) i palnik, który naprawia przyjazne (których też dookoła pełno). Oczywiście, te skurwysyny ci geniusze z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
  • Zwiadowca - Stary, poczciwy camper snajper. Mimo wielu prób DICE, Zwiadowca to klasa wciąż najmniej wnosząca do wygranej bądź porażki drużyny. Typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów. Ma do dyspozycji różny ekwipunek wykrywający wrogów w pobliżu (co jeszcze bardziej ułatwia kampienie), zwiadowczy helikopterek i ładunek C4, dzięki któremu zwiadowca w BF4 przydaje się trochę bardziej niż w BF3. [4]

Bronie

Pukawek mamy w BF4 od Słuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment, dlatego trudno jest opisać każdą z nich. Kategorie dostępnych broni to Pistolety, Karabiny Szturmowe, Karabiny Snajperskie, Strzelby, Karabinki, RKM-y, Karabiny Wyborowe i PDW.

Pistolety

  • M9 - Aktualnie podstawowy pistolet amerykańskich Marines, w grze z jakiegoś powodu musisz go odblokować, by z niego korzystać. Typowy pistolecik, kilka strzałów w ciało i delikwent pada sztywny. Nawet fajny.
  • P226 - Dostajemy go na początku gry. Wielu graczy nigdy go nie zmienia na inny, bo jest całkiem w porządku.
  • SHORTY 12G - To nie pistolet, to strzelba! Tylko taka skrócona, więc ma do dyspozycji zaledwie 3 pociski. Przez wielu uważana za najlepszy pistolet najlepszą broń podręczną. Możesz nią rozwalić cały pokój przeciwników.
  • .44 MAGNUM - Nasze kochane DICE oczywiście musiało kompletnie spierd odnowić ukochane magnum z BF3, dlatego jest teraz znacznie mniej popularne. Zabija dwoma strzałami.
  • M412 REX - Kolejny rewolwer z BF3, tym razem nie został doszczętnie... odnowiony, więc da się nim strzelać. Dodatkowo, całkiem fajnie się świeci, bo jest teraz srebrny.
  • DEAGLE .44 - Tak, nawet Battlefield nie mógł się uchronić od zajebistości Digla. Jest to właściwie rewolwer z większą szybkostrzelnością i większym magazynkiem. Ale żeby sobie z niego postrzelać, najpierw musisz zapoznać się z ...
  • UNICA 6 - Wszyscy z niego korzystają tylko po to, żeby odblokować już tego cholernego digla.
  • MARE'S LEG - Jedna z najfajniejszych broni. Jest to kowbojski karabin na dźwignię, zabija najczęściej dwoma strzałami. Przydatny, jeżeli korzystasz głównie z PDW i musisz kogoś rozwalić na większej odległości.

Karabiny szturmowe

Czyli broń dostępna tylko dla szturmowca.

  • AK-12 - AK-12 to pierwszy dostępny karabin, i przy okazji jeden z najlepszych. Celny i mocny jak cholera.
  • SCAR-H - Typowy SCAR. Duża moc, duży odrzut, mała szybkostrzelność, mała pojemność magazynka. Używany przez wielu jako snajperka.
  • M416 - BF4 to czwarty Battlefield z rzędu, w którym gości ta broń. Nawet dobry, szybko strzela.
  • AEK-971 - RATTATAATATATATA i już po magazynku, bo ta broń strzela szybciej od wielu PDW.
  • FAMAS - Jak wyżej, tyle że tutaj magazynek jest nawet mniejszy.
  • M16A4 - Jeżeli tęsknisz za noobowskim bardzo dobrym M16A3 z BF3, nie bierz tej broni. Serie trzystrzałowe. Jeżeli umiesz z niej korzystać, to rozwalisz cały serwer.
  • ACE 23 - Ostatni karabin oblokowywany poprzez granie Szturmowcem. Bardzo mocny, celny, i prawie nie ma odrzutu.
  • BULLDOG - Psy mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk – żuchwa jest wysunięta do przodu pyska. Cecha ta jest istotna dla skutecznego przytrzymania przeciwnika lub ofiary. Kończyny proste i muskularne, tylne dłuższe niż przednie. Rasa uznana została przez Amerykański Związek Kynologiczny w 1893 roku. Dawne buldogi uczestniczyły w specjalnie organizowanych widowiskach polegających na szczuciu nimi innych zwierząt. Obecnie rasy w typie buldoga są użytkowane jako psy stróżujące lub do towarzystwa.
  • AN-94 - Ludzie tak bardzo tęsknili za swoim AN-94 z poprzedniej części, że Kostka dodali ją do gry w jednej z aktualizacji.

Karabiny snajperskie

Z jakiegoś powodu w BF4 jest ich aż 13. Większość graczy korzysta z jednego, góra dwóch.

  • CS-LR4 - Pierwsza snajperka. Korzystasz z niej tylko po to, by odblokować następne. W sumie kiepska.
  • M40A5 - Jedna z najlepszych w BF3, tutaj też daje radę.
  • SCOUT ELITE - Ironicznie najlepsza na w miarę krótki dystans, bo na dłuższym może wymagać nawet trzech strzałów, by zabić. Z tego powodu wielu graczy omija ją szerokim łukiem.
  • SV-98 - To samo co w BF3.
  • JNG-90 - To samo co w BF3. Łał, dobra robota, DICE. Ktoś w ogóle korzysta z tych chińskich gówien?
  • 338-RECON - Ma wypiBlad.pnglisty w kosmos dźwięk wystrzału, niestety najlepsza nie jest.
  • M98B - To samo co w... A nie, chwila! Teraz ma 10 naboi w magazynku, a nie 5. Wciąż jest zajebista.
  • SRR-61 - Tak zwane Interwenszyn. Uważane przez wielu za najlepszą snajperkę w grze.
  • L96A1 - To samo co w BF3. Dalej zajebista.
  • SR338 - Większość graczy, widzących snajperów z tą bronią, reaguje mniej więcej tak: "XDDDDDDDDDDD". A to dlatego, że jest kompletnie do dupy.

Strzelby

JEBS! JEBS! JEBS! JEBS! BAN!

  • QBS - 09 - Pierwsza dostępna śrutówka. Większość graczy korzysta z niej tylko, żeby odblokować kolejne. Raczej słaba.
  • 870 MCS - Bestia w BF3, bestia w BF4. Dostępna jako druga w kolejności, a niszczy większość pozostałych.
  • M1014 - Pierwsza strzelba półautomatyczna. Potrafi zrobić spore uszkodzenia w małym odstępie czasu.
  • Hawk 12G - Cóż to takiego? Pompka ładowana z magazynku?! Jak to możliwe?!?!!?!!!?
  • Saiga 12K - 3/4 dzisiejszych efpeesów musi mieć tą broń, i najczęściej jest ona po prostu cienka. Tak samo jest i tutaj.
  • SPAS-12 - Praktycznie kopia 870 MCS ze zmienionymi teksturami. Kopie dupska.
  • UTS 15 - Nie dość, że jest dobra, ma wielką pojemność magazynku i jest pompką, to jeszcze zajebiście wygląda.
  • DBV-12 - Weź AK-12. Zrób z niego strzelbę. ChCenzura1.svgwą strzelbę. Masz DBV-12.
  • DAO-12 - Ach, aż się przypomina BF3.

Karabinki

Czyli karabiny szturmowe, tylko takie mniejsze.

  • AK 5C - Belgijski AKS74u. Mocne i trochę mniej celne od pierwowzoru.
  • ACW-R - Szybki i mocny, ale są lepsze.
  • AKU-12 - Mini AK-12. Jeden z najlepszych karabinków.
  • ACE 52 CQB - Godny swojej nazwy. ACE potrafi rozwalić wszystko i wszystkich.
  • G36C - No, G36. Nic specjalnego.
  • M4 - Czyli M16A4 w wersji karabinkowej. Nikt nie wie po co on w ogóle istnieje w tej grze.
  • ACE 21 CQB - To samo co ACE 52, tylko jeszcze mniejsze.
  • GROZA-1 - Broń dodana w którejś tam aktualizacji. Ma całkowicie spiCenzura2.svgny celownik, słabe obrażenia, no i ogólnie jest do dupy.
  • MTAR-21 - MTAR, podobnie jak Saiga, musi się znaleźć w 3/4 dzisiejszych FPSów. W porównaniu do Saigi, MTAR daje radę.

RKM-y

W prawdziwym życiu RKM mają praktycznie niewyczuwalny odrzut dzięki swojej sporej wadze. W BF4 jednak z tych broni najłatwiej jest trafić w ptaki i samoloty na niebie.

  • U-100 MK5 - Czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to chujowa słaba podróba M27 z BF3.
  • RKM TYP 88 - Po U-100 dostajemy w końcu pełnoprawny karabin maszynowy. Da się strzelać.
  • LSAT - LSAT wygląda baaaaaardzo przyszłościowo, więc nie mogło go zabraknąć w odległym roku 2020. Kopie jak cholera, więc najlepiej nadaje się do strzelania w gołębie na niebie.
  • PKP PECHENEG - A ta broń jest już raczej stara. Co ona robi w odległym roku 2020?
  • QBB-95-1 - Amerykańscy naukowcy uważają, że akcja BF4 dzieje się w Chinach tylko i wyłącznie żeby DICE mogło skopiować z BF3 te wszystkie chińskie bronie. I chyba mają rację.
  • M240B - Taki M249, tylko że strzela wolniej i jest celniejszy.
  • M60-E4 - Ta broń gości w szeregach Amerykanów od czasów Wietnamu i nie chce ich opuścić, dlatego możesz się w BF4 pobawić w Rambo. RKM - Snajperka.
  • AWS - Czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to takie M4 z zaj*#@!ście wielkim magazynkiem i szybkostrzelnością.
  • L86A1 - Ma taką samą pojemność magazynka, co U-100, a jest od niego o niebo lepszy.
  • RPK-74M - Czyli zwykły kałach z większym magazynkiem i gorszą celnością. Tak samo jak L86, RPK zjada U-100 na śniadanie.

Karabiny Wyborowe

Karabiny wyborowe, to bronie, będące połączeniem snajperek i normalnych karabinów. Byłyby świetne do tępienia camperów... tak, byłyby, gdyby ktokolwiek nimi grał.

  • RFB - Stockowy, gówniany[5] karabin wyborowy o okropnym wyglądzie.
  • MK11 MOD 0 - Znany z PolaBitwty 3. W statystykach identyczny jak RFB.
  • SKS - karabin o koszmarnych statystykach, lecz co dziwne całkiem przyjemny na niewielkie odległości.
  • SWD-12 - Powszechnie znany i lubiany Dangrunov. Szkoda tylko, że Dajsiacy sCenzura2.svgli całą robotę.
  • QBU-88 - Chińska zabawka sprzedawana w zestawie z różowym, gumowym bagnetem i paczką kapiszonów.
  • M39 EMR - Kolejna broń zapewne kojarzona, przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie[6].
  • ACE 53 SV - W tym przypadku potwierdza się reguła, że w przypadku karabinów wyborowych w BF4, każdy jest gorszy od poprzedniego.
  • SCAR-H SV - Ooo... SCAR-H! Pewnie to świetna broń... GCenzura2.svgo prawda! Te dwie ostatnie literki niestety wszystko psują.

PDW

Pistolety maszynowe (PDW), to bronie dostępne jedynie dla klasy technika. Charakteryzują się niewielkimi obrażeniami, szybkostrzelnością i tym, że nikt nimi nie gra.

  • MX4 - Pierwszy, podstawowy PDW, wyjątkowo kiepski.[7]
  • PP-2000 - Uff.. nareszcie odblokowałem coś lepszego... Czyżby? Niestety równie mierny jak poprzednik.
  • UMP-45 - Jedyny Pierwszy dobry PDW. Zadaje spore obrażenia i ma niską szybkostrzelność.
  • CBJ-MS - Wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, by trafnie porównać go do wkrętarki.
  • PDW-R - Mały fikuśny PeeMik, niezły na bliskie dystanse.
  • CZ-3A1 - Niewielka broń przypominająca wyglądem karabinek wypluwająca ogromne ilości ołowiu, wyjątkowo niecelny.
  • JS2 - Chińska myśl technologiczna. Śmiercionośny niczym pistolet na kapiszony.
  • P90 - Pistolet na zszywki belgijskiej produkcji. Wyjątkowo zabójczy na niewielkim dystansie. Wyjątkowo nóbska broń.
  • UMP-9 - Brat UMP-45, żywiący się amunicją 9mm. Bardziej szybkostrzelny i o wiele celniejszy.
  • AS-WAŁ - Nareszcie tłumacze spisali się jak należy[8]. Radziecki karabin szturmowy z fabrycznie zamontowanym tłumikiem. W rękach obeznanego gracza potrafi czynić cuda.
  • MP-7 - Niemcy chyba nie wiedzieli co robią... Dzięki szybkostrzelności jest ulubioną bronią noobów, zaraz po P90.
  • SR-2 - Nie różni się znacząco od PP-2000 (czyt. tragedia).
  • MPX- Nic specjalnego. Jest z dodatku, więc mało kto nim gra.
  • GROZA-4 - Zgroza Groza została dodana do gry całkiem niedawno. Równie przeciętna jak reszta PDW.

Mapy

Czyli to, po czym w BF4 biegamy. Standardowo jest ich 10, DLC dodaje ich aż 20.

  • Siege of Shanghai - Centrum Szanghaju, ulubiona mapa wielu graczy. Walka zwykle toczy się głównie o wieżowiec na środku. Jeżeli zostanie rozdupcony to z jakiegoś powodu walka toczy się o jego gruzy. Prawdopodobnie frakcje w BF4 prowadzone są przez Cyganów.
  • Paracel Storm - Mapa morska, toczy się na wyspach na morzu Południowochińskim. Co jakiś czas przez wyspy przechodzi burza, a gracze poprzez zniszczenie pewnych elementów mogą sprawić, że przez środek mapy przepierdzieli się lotniskowiec.
  • Operation Locker - Kolejna plama na honorze Battlefielda, podobnie jak Metro w BF3. Żadnych pojazdów. Małe pomieszczenia. Gracze spamujący granatami i strzelbami. Żyć, nie umierać.
  • Flood Zone - Mapa przyjazna snajperom. Akcja dzieje się pomiędzy blokami mieszkalnymi w Chinach. Gracze mogą zniszczyć wał przeciwpowodziowy, i zmusić w ten sposób wszystkich do walki na dachach.
  • Golmud Railway - Przeciwieństwo Operation Locker. Zaj***cie wielki, otwarty teren, po którym ciągle jeżdżą czołgi i BMP. Nawet snajperów jest tu całkiem mało, bo każdy umiera od pojazdów.
  • Dawnbreaker - Mapka podobna do Siege of Shanghai, bo dzieje się w centrum miasta. Całkiem zbalansowana pod względem pojazdów i piechoty, ale dosyć rzadko widywana na listach serwerów.
  • Hainan Resort - Hotel na wyspach, na którym siedzi zawsze od groma snajperów. Na szczęście da się go (w połowie) rozdupcyć.
  • Lancang Dam - Bardzo ciekawa mapa, bo są na niej dostępne prawie każdy z pojazdów dostępnych w grze. Można rozwalić tytułową tamę, jednak niewiele to zmienia.
  • Rogue Transmission - Bardzo ładna mapka. Lesiste pagórki, a na środku gigantyczna antena. Mapa przyjazna snajperom.
  • Zavod 331 - Добро пожаловать в Россию! Biegamy tutaj po fabryce czołgów z ZSRR. Bardzo popularna mapa, zwłaszcza w trybie DM. Dostępna jest jej nocna wersja.

Noob w BF4

  • Próbuje strzelać Full-Auto z M16A4 i M4…
  • …jeżeli uda mu się je odblokować.
  • Cieszy się, że w BF4 snajperki już nie są zepsute i widać celownik.
  • A potem jest cholernie zdziwiony jak włączy tryb Hardcore.
  • Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy.
  • Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata.
  • Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
  • W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze 3 i 4.
  • Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić...
  • ...jeżeli w ogóle tą flarę odblokował.
  • Widział na jutjubie jak ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety, i próbuje powtórzyć ten wyczyn...
  • ...i każdy wie, jak to się kończy.
  • Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
  • Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
  • Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
  • Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę.
  • Próbuje używać PDW na zwiadowcy "Bo w Beef tszy sie dauo"
  • Stara się zabić z granatu dymnego.
  • Strzela na serwerach Knife Only
  • Nie umie robić kontry z noża...
  • ...przez co non stop ginie, atakując od przodu.

Objawy uzależnienia

  • Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą.
  • Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych.
  • Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu zaSzablon:CenzuraPS2isty, i dlatego każdy go używa.
  • Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
  • Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
  • Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich defiblyratorem po nogach.
  • Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.

Przypisy

  1. Bo przecież ALBANIA NIE ISTNIEJE!
  2. W CO-OPie BF3 zyskiwało się punkty, a za odpowiednią ilość punktów odblokowywało się bronie do multi
  3. Ale rzadko się to zdarza
  4. Ale wciąż jest praktycznie bezużyteczny dla reszty drużyny
  5. Żadna nowość wśród KW
  6. Nie.
  7. Co można powiedzieć również o reszcie PDW
  8. W BF3 mieliśmy do czynienia z AS WAL, czyli błędnym tłumaczeniem.