Fallout 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Magwac przeniósł stronę Fallout 4 na Użytkownik:Martin5038/Fallout 4, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem: popraw błędy, które ci parę razy wskazywałem w dyskusji najpierw)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
'''Fallout 4''' – czwarta pełnoprawna część kultowego i jakże oryginalnego [[Fallout|Falałta]]. Standardowo, gra została stworzona i wydana przez Bethesdę słynącego z wszechobecnych bugów, a także dużego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Tym razem przenosimy się do [[Boston]]u, ale mimo zmiany miejsca, dodania konstrukcji własnego schronienia niczym w [[The Sims|Simsach]] oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się tu nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam. Otrzymujemy więc ten sam denny miks [[FPS]]a i c[[RPG]]a, w którym wykonujemy zadania rodem z serii [[Borderlands]] bądź [[Skyrim]]a, spadamy przed zmutowanymi zwierzakami oraz dołączamy do jednej z mało przekonujących frakcji.
'''Fallout 4''' – czwarta pełnoprawna część kultowego i jakże oryginalnego [[Fallout|Falałta]]. Standardowo, gra została stworzona i wydana przez Bethesdę słynącego z wszechobecnych bugów, a także dużego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Mimo dodania tak licznych nowości jak możliwość konstrukcji własnego schronienia niczym w [[The Sims|Simsach]] oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam. Otrzymujemy więc ten sam denny miks [[FPS]]a i c[[RPG]]a, w którym wykonujemy zadania rodem z serii [[Borderlands]] bądź [[Skyrim]]a, spadamy przed zmutowanymi zwierzakami oraz dołączamy do jednej z frakcji robiących jeszcze większy burdel niż podczas apokalipsy atomowej.


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Tym razem rozpoczynamy przed wojną atomową. Na początku wita nas koleś, który twierdzi, że pochodzi z Vault-Tec znanej ze schronów i proponuje nam przeprowadzkę do pobliskiego schronu 111. Ponieważ zaraz potem wyją syreny zwiastujące zrzut [[Bomba atomowa|atomówek]], zgadzamy się bez wahania i śpimy w niej przez 210 lat. Budzimy się, widząc martwego małżonka oraz brak swojego dziecka, więc nie pozostaje nam nic innego, jak wyłazić na powierzchnię, aby go odnaleźć. W międzyczasie dowiadujemy się o Instytucie konkurującą z Bractwem Stali o dominację w ruinach Bostonu i jego okolicach. To, kto wygra tą wojnę, zależy oczywiście od ciebie.
Tym razem rozpoczynamy przed wojną atomową. Na początku wita nas koleś, który twierdzi, że pochodzi z Vault-Tec znanej z budowania schronów i proponuje nam przeprowadzkę do pobliskiej Krypty 111. Ponieważ zaraz potem wyją syreny zwiastujące zrzut [[Bomba atomowa|atomówek]], zgadzamy się bez wahania i śpimy w niej przez 210 lat. Gdy budzimy się, widzimy martwego małżonka oraz odkrywamy, że nasze dziecko zostało porwane przez tutejszych bandytów, więc nie pozostaje nam nic innego, jak wyłazić na powierzchnię i go odnaleźć. W międzyczasie dowiadujemy się o Instytucie konkurującą z Bractwem Stali o dominację w ruinach Bostonu i jego okolicach. To, która frakcja wygra tą wojnę, zależy oczywiście od ciebie.


== Dodatki do gry ==
== Dodatki do gry ==
* '''Automatron''' – niejaki Mechanik postanowił objąć władzę nad Wspólnotą poprzez użycie tzw. Robomózgów, oczywiście rozpętając wojnę. Jeśli go pokonamy, uzyskamy dostęp do konstrukcji własnych robotów chętnie pomagających nam w przetrwaniu w tym burdelu z rozbudowanymi elementami ich personalizacji. Możemy je więc pomalować w kolorach [[Superman]]a bądź dodać mu głos [[Antoni Macierewicz|Antoniego Macierewicza]].
* '''Automatron''' – niejaki Mechanik postanowił objąć władzę nad Wspólnotą poprzez użycie tzw. Robomózgów, oczywiście doprowadzając do nowej wojny. Jeśli go pokonamy, uzyskamy dostęp do konstrukcji własnych robotów chętnie pomagających nam w przetrwaniu w tym burdelu z rozbudowanymi elementami ich personalizacji. Możemy je więc pomalować w kolorach [[Superman]]a bądź dodać mu głos [[Antoni Macierewicz|Antoniego Macierewicza]].


* '''Wasteland Workshop''' – tym razem udomawiamy zwierzęta (nawet Szpony Śmierci!), żywimy nimi naszych mieszkańców i otrzymujemy nowe rzeczy do budowy w swoim schronie. Słodko.
* '''Wasteland Workshop''' – tym razem udomawiamy zwierzęta (nawet Szpony Śmierci!), żywimy nimi naszych mieszkańców i otrzymujemy nowe rzeczy do budowy w swoim schronie. Słodko.


* '''Far Habor''' – Wspólnota uznała, że jesteśmy bezużyteczni i postanowili nas wygnać do pobliskiej wyspy – tytułowego Far Habor. Na miejscu okazuje się, że doszło tam do kłótni między syntkami, Dziećmi <del>[[Neostrada|Neostady]]</del> Atomu i pobliskimi mieszkańcami. Oczywiście trzeba pogodzić wszystkie frakcje. Przez wielu uznawany za najlepszy dodatek w grze.
* '''Far Habor''' – Wspólnota uznała, że jesteśmy bezużyteczni i postanowiła nas wygnać do pobliskiej wyspy – tytułowego Far Habor. Na miejscu okazuje się, że doszło tam do kłótni między syntkami, Dziećmi <del>[[Neostrada|Neostady]]</del> Atomu i pobliskimi mieszkańcami. Oczywiście trzeba pogodzić wszystkie frakcje. Przez wielu uznawany za najlepszy dodatek w grze.


* '''Contraptions Workshop''' – to samo, co w Wasteland Workshop, więc dostajemy możliwość tworzenia nowych rzeczy i pułapek. Poza tym nic godnego uwagi.
* '''Contraptions Workshop''' – to samo, co w Wasteland Workshop, otrzymujemy więc możliwość tworzenia nowych rzeczy i pułapek. Poza tym nic godnego uwagi.


* '''Vault-Tec Workshop''' – tym razem otrzymujemy możliwość budowy własnego schronu przeciwatomowego a'la Krypta 13 z pierwszych Falloutów. Dodano więc budowę pod ziemią, odpowiednie schody, ściany oraz rzeczy niezbędne do przeżycia tutaj. Żeby tylko hydroprocesor się nie zepsuł, bo czeka cię powtórka z rozrywki.
* '''Vault-Tec Workshop''' – tym razem otrzymujemy możliwość budowy własnego schronu przeciwatomowego a'la Krypta 13 z pierwszych Falloutów. Dodano więc budowę pod ziemią, odpowiednie schody, ściany oraz rzeczy niezbędne do przeżycia tutaj. Uważaj tylko, żeby hydroprocesor się nie zepsuł, bo jak do tego dojdzie, to czeka cię powtórka z rozrywki.


* '''Nuka World''' – Uwielbiasz Nuka-Colę? Jeśli tak, to nie mogłeś lepiej trafić. W atrakcjach lunaparku zabijanie, zabijanie i jeszcze raz zabijanie, ewentualnie jeszcze nowa równie fatalna, co w głównej grze fabuła, kiepskie postacie i brońki.
* '''Nuka World''' – Uwielbiasz Nuka-Colę? Jeśli tak, to nie mogłeś lepiej trafić. To miejsce jest bowiem tutejszym [[Disneyland]]em. W atrakcjach lunaparku zabijanie, zabijanie i jeszcze raz zabijanie, ewentualnie jeszcze nowa równie fatalna, co w głównej grze fabuła, kiepskie postacie i brońki.


{{Gry fabularne}}
{{Gry fabularne}}

Wersja z 11:44, 8 sie 2017

Fallout 4 – czwarta pełnoprawna część kultowego i jakże oryginalnego Falałta. Standardowo, gra została stworzona i wydana przez Bethesdę słynącego z wszechobecnych bugów, a także dużego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Mimo dodania tak licznych nowości jak możliwość konstrukcji własnego schronienia niczym w Simsach oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam. Otrzymujemy więc ten sam denny miks FPSa i cRPGa, w którym wykonujemy zadania rodem z serii Borderlands bądź Skyrima, spadamy przed zmutowanymi zwierzakami oraz dołączamy do jednej z frakcji robiących jeszcze większy burdel niż podczas apokalipsy atomowej.

Fabuła

Tym razem rozpoczynamy przed wojną atomową. Na początku wita nas koleś, który twierdzi, że pochodzi z Vault-Tec znanej z budowania schronów i proponuje nam przeprowadzkę do pobliskiej Krypty 111. Ponieważ zaraz potem wyją syreny zwiastujące zrzut atomówek, zgadzamy się bez wahania i śpimy w niej przez 210 lat. Gdy budzimy się, widzimy martwego małżonka oraz odkrywamy, że nasze dziecko zostało porwane przez tutejszych bandytów, więc nie pozostaje nam nic innego, jak wyłazić na powierzchnię i go odnaleźć. W międzyczasie dowiadujemy się o Instytucie konkurującą z Bractwem Stali o dominację w ruinach Bostonu i jego okolicach. To, która frakcja wygra tą wojnę, zależy oczywiście od ciebie.

Dodatki do gry

  • Automatron – niejaki Mechanik postanowił objąć władzę nad Wspólnotą poprzez użycie tzw. Robomózgów, oczywiście doprowadzając do nowej wojny. Jeśli go pokonamy, uzyskamy dostęp do konstrukcji własnych robotów chętnie pomagających nam w przetrwaniu w tym burdelu z rozbudowanymi elementami ich personalizacji. Możemy je więc pomalować w kolorach Supermana bądź dodać mu głos Antoniego Macierewicza.
  • Wasteland Workshop – tym razem udomawiamy zwierzęta (nawet Szpony Śmierci!), żywimy nimi naszych mieszkańców i otrzymujemy nowe rzeczy do budowy w swoim schronie. Słodko.
  • Far Habor – Wspólnota uznała, że jesteśmy bezużyteczni i postanowiła nas wygnać do pobliskiej wyspy – tytułowego Far Habor. Na miejscu okazuje się, że doszło tam do kłótni między syntkami, Dziećmi Neostady Atomu i pobliskimi mieszkańcami. Oczywiście trzeba pogodzić wszystkie frakcje. Przez wielu uznawany za najlepszy dodatek w grze.
  • Contraptions Workshop – to samo, co w Wasteland Workshop, otrzymujemy więc możliwość tworzenia nowych rzeczy i pułapek. Poza tym nic godnego uwagi.
  • Vault-Tec Workshop – tym razem otrzymujemy możliwość budowy własnego schronu przeciwatomowego a'la Krypta 13 z pierwszych Falloutów. Dodano więc budowę pod ziemią, odpowiednie schody, ściany oraz rzeczy niezbędne do przeżycia tutaj. Uważaj tylko, żeby hydroprocesor się nie zepsuł, bo jak do tego dojdzie, to czeka cię powtórka z rozrywki.
  • Nuka World – Uwielbiasz Nuka-Colę? Jeśli tak, to nie mogłeś lepiej trafić. To miejsce jest bowiem tutejszym Disneylandem. W atrakcjach lunaparku zabijanie, zabijanie i jeszcze raz zabijanie, ewentualnie jeszcze nowa równie fatalna, co w głównej grze fabuła, kiepskie postacie i brońki.