Sławomir Nitras: Różnice pomiędzy wersjami
(...kolejny zaginiony artykuł Averego. Na razie tylko szablon) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Popr|Do przejrzenia pod kątem humoru i agity}} |
|||
{{sur|polskiego polityka|imię|Sławomir}} |
{{sur|polskiego polityka|imię|Sławomir}} |
||
[[Plik:Sławomir_Nitras.jpg|thumb|250px|Wzrok komiwojażera, jasna rozpięta koszula i dokręcony do granic możliwości kontrast – Sławomir wie, jak robić polityczne profilówki]] |
[[Plik:Sławomir_Nitras.jpg|thumb|250px|Wzrok komiwojażera, jasna rozpięta koszula i dokręcony do granic możliwości kontrast – Sławomir wie, jak robić polityczne profilówki]] |
Wersja z 21:04, 3 sty 2021
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: Do przejrzenia pod kątem humoru i agity. |
Ten artykuł dotyczy polskiego polityka. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Sławomir Nitras (ur. 26 kwietnia 1974) – polski poseł oraz były europoseł, kandydat na prezydenta Szczecina słynący z jazdy tyłem po niemieckich autostradach i organizowaniem protestów w ramach obrony demokracji. Jest członkiem Platformy Obywatelskiej, jednak, jako że po swoim brawurowym wyczynie na bawarskim autobahnie został skrzywdzony przez Niemców, stał się swego czasu – jako drugi po pierwowzorze – chwilowym ulubieńcem partii przeciwnej.
Zdobycie sławy
W czasach przed ostatecznym rozwiązaniem kwestii przemysłu stoczniowego w Polsce, Sławomir Nitras cieszył się olbrzymią sympatią szczecinian i w wyborach do Parlamentu Europejskiego zyskał ponad 100 000 głosów. Osiągnął europejską sławę dopiero dzięki paszportowi dyplomatycznemu, pokazanego niemieckiemu policjantowi, który próbował wlepić mu mandat. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości od razu uznali ten patriotyczny gest za urzeczywistnienie sentencji Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz, a samego Sławomira Nitrasa okrzyknęli bohaterem narodowym. Potem, o Sławku zrobiło się cicho, aż do czasu wyborów samorządowych w 2010 roku, kiedy zajął się głośną krytyką prezydenta Szczecina i swojego wtedy jeszcze kumpla Piotra Krzystka – ten, chociaż nie miał szans na reelekcję, zyskał łatkę ofiary i w akcie litości mieszkańcy wybrali go na kolejną kadencję. Sławomir Nitras tak bardzo się załamał tym faktem, że zniknął z mediów na ponad pięć lat i przegrawszy następne wybory do PE zmuszony został do rewizji swojej kariery. Ratunek przyszedł jednak wraz przejęciem władzy przez PiS, dzięki czemu mistrz kierownicy wrócił na szklane ekrany w ramach troski o demokrację w Polsce. Obecnie, będąc zatroskany o losy swojego miasta postanowił stanąć w szranki ze swoim byłym kolegą i zawalczyć o urząd prezydenta Szczecina.
Osiągnięcia
- Pozwanie i blokowanie Sejmu;
- Transport worków z trocinami tamże;
- Udostępnienie w ramach czynu społecznego swojego paska płac;
- Zamiatanie ulic Szczecina;
- Czyszczenie siedziby biura PiS w Szczecinie;
- Ogłoszenie się prezydentem Szczecina przed wyborem na prezydenta Szczecina;
- Kłótnia z kierującą miejskiego autobusu;
- Przegranie w wyborach na prezydenta Szczecina z kandydatem, którego PiS wystawiło w celu nie odbierania elektoratu zaprzyjaźnionemu dotychczasowemu prezydentowi.
Zasługi dla motoryzacji
Sławomir Nitras stanowczo zasługuje na tytuł pioniera europejskiej motoryzacji, gdyż swoim wyczynem wytyczył nowy kierunek dla rozwoju przemysłu samochodowego – od tej pory fabryki prześcigają się w walce o patent na pojazd z kilkoma biegami wstecznymi. Ponadto wiele zakładów przemysłowych produkuje samochody z wbudowanymi nocnikami dla podróżujących dzieci.