Sąd Ozyrysa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (HotCat: Szybkie dodanie kategorii "Mitologia egipska")
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:SadOzyrys.jpg|thumb|right|300px|Ale impra!]]
{{popr|Drobne błędy formatowania, przenieść do bardziej ogólnego artykułu.}}
'''Sąd Umarłych''' - hazardowa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie "Zaświaty", należącym do Ozyrysa. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.
'''Sąd Ozyrysa''', '''Sąd Umarłych''' [[hazard]]owa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Praw”. Dyskoteka należała do [[Ozyrys]]a. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.


== Zasady gry ==
== Zasady gry ==
Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był [[Anubis]], zaś przyzwoitka [[Thot]] zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy [[serce]] przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.


Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był Anubis, zaś Thot (przyzwoitka) zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy [[serce]] przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi (na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła). Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie; Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka choleryków, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, Sachmet, przyprowadzała swoje zwierzątko - Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla [[Chirurg|chirurgów]] plastycznych i transplantologów - miało bowiem głowę krokodyla, kadłub lamparta i nogi świni. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią,Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.
Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka [[choleryk]]ów, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, [[Sachmet]], przyprowadzała swoje zwierzątko Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla [[Chirurg|chirurgów]] plastycznych i transplantologów miało bowiem głowę [[krokodyl]]a, kadłub [[lampart]]a i nogi [[świnia|świni]]. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.

[[Kategoria:Mitologia egipska]]

Wersja z 20:11, 5 kwi 2009

Sąd Ozyrysa, Sąd Umarłychhazardowa gra egipskich bogów. Obywało się ono w klubie „Zaświaty”, a dokładniej w sali konferencyjnej „Dwóch Praw”. Dyskoteka należała do Ozyrysa. Trafiały tam wszystkie dusze zmarłych ludzi.

Zasady gry

Duszom wyjmowano serca i ważono je na Świętej Wadze. Krupierem był Anubis, zaś przyzwoitka Thot zapisywał zakłady - zebrani bogowie obstawiali, czy serce przeważy, czy też nie. Zmarli podawali Anubisowi serce, on zaś układał je na jednej z szal wagi. Na drugiej położone było piórko pobrane z tyłka świętego sokoła.

Następnie puszczał wagę w ruch tak, aby podtrzymać napięcie. Thot zaś patrzył, czy nie kantuje, przyciskając lub podnosząc którąś z szalek. Jeżeli serce okazało się lżejsze od piórka, obstawiający tak wygrywali, a zmarły otrzymywał wieczną kartę wstępu do klubu Ozyrysa. Jeżeli serce przeważyło, patronka choleryków, asasynów i kobiet z huśtawką nastrojów, czyli bogini mordu i wojny, Sachmet, przyprowadzała swoje zwierzątko – Ammit. Było to stworzenie, które w młodości służyło za materiał ćwiczeniowy dla chirurgów plastycznych i transplantologów – miało bowiem głowę krokodyla, kadłub lamparta i nogi świni. Ammit, głodzona i szczuta nie tylko przez chirurgów, ale też przez wiecznie wściekłą panią Sachmet, w akcie zemsty rozszarpywała duszę przegranego zmarłego na kawałki ku uciesze wszystkich bogów, nie tylko tych, którzy obstawiali wieczną śmierć zmarłego.