Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona) |
|||
Linia 26: | Linia 26: | ||
== Wygląd == |
== Wygląd == |
||
[[Grafika:Wnetrzejelcza.jpg|thumb|200px|Wnętrze Jelcza]] |
|||
* Prostopadłościan na kołach, |
* Prostopadłościan na kołach, |
||
* Wszędobylska rdza, |
* Wszędobylska rdza, |
Wersja z 08:44, 11 kwi 2009
Jelcz - producent bardzo nowoczesnych autobusów, jak wszyscy - zlokalizowany na jakimś zadupiu.
Typy
- 043 - najnowocześniejszy z Jelczy.
- 120M - starszy, ale szrotowaty.
- M11 - Czarna rozpacz.
- M121 - Starsza wersja M11.
- Vero - z serii "Co to jest?" Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
- Libero - To samo co Vero. Wsiobus w wersji większej. Najbardziej
- Mastero - standard "Szrot klasy A".
- Vecto - Z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to jelcz.
- Tantus - Szrot klasy A w wersji przegubowej.
Jak rozpoznać Jelcza
- Skrzypi bardziej niż inne autobusy,
- Niektóre są dziurawe,
- Nie wygląda jak Ikarus,
- Większość nie posiada Tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana,
Podbite regiony
W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. (Ale i tak Stolyca ma tego najwięcej.)
Wygląd
- Prostopadłościan na kołach,
- Wszędobylska rdza,
- Dykty udające wyświetlacze,
- Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów.
- Wybuchają, odpadają im koła i wszystko co może się dziać szrotowatemu autobusowi.
Ciekawostki
- Wieś, w której to produkują nazywa się Jelcz - Laskowice
- Aby zmylić pasażerów ze Stolycy uważających "Co z jamnikiem to dobre.", ZTM ponaklejał Jamniki na wszystkie jelcze.
- Nie wiedzieć czemu, wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowate wersje od Vero w górę.