Škoda 16T: Różnice pomiędzy wersjami
M |
(Dodanie jednego z określeń tramwaju używanego przez mieszkańców) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Škoda 16T]] (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia '''Skodą 16T''') – [[Czechy|czeski]] tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości [[Pilzno]]. |
[[Škoda 16T]] (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia '''Skodą 16T''') – [[Czechy|czeski]] tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości [[Pilzno]]. Jest to jedyne na świecie napowierzchniowe metro. |
||
== Wygląd zewnętrzny == |
== Wygląd zewnętrzny == |
Wersja z 22:34, 6 sty 2010
Škoda 16T (w tekstach pisanych zwana dla ułatwienia Skodą 16T) – czeski tramwaj produkowany w Czechach w miejscowości Pilzno. Jest to jedyne na świecie napowierzchniowe metro.
Wygląd zewnętrzny
Z wyglądu przypomina pewnego uroczego robaczka zwanego glistą ludzką. Powodem tego porównania jest nieproporcjonalnie duża ilość przegubów, co może budzić skojarzenie z łączeniami miedzy pierścieniami tej istoty. Design Škody 16T zaprojektowany jest przez Porsche, co wyjaśnia te podobieństwa.
Wygląd wewnętrzny
W środku tramwaj ten jest dość normalny, upodabnia się do wnętrza innych tramwajów produkowanych przez kraje Europy wschodniej. Wyjątkiem jest zastosowanie w środkowym członie siedzeń obróconych o 90° względem kierunku jazdy. Jest to rozwiązanie świetne, szkoda tylko, że nogi pasażerów tworzą gąszcz, który zmniejsza prawdopodobieństwo przedostania sie przez człon środkowy o 88,965%.
Eksploatacja
Tramwaje te są używane[1] tylko we Wrocławiu.
Zobacz też
Przypisy
- ↑ Powiedzmy, że używane, chociaż przez 80% swojej egzystencji stoją w zajezdni czekając na naprawę licznych usterek.