Java: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 21: | Linia 21: | ||
== Najpopularniejsze komendy == |
== Najpopularniejsze komendy == |
||
* <code>getStringFromObj() |
* <code>getStringFromObj()</code> – zdejmij stringi danemu obiektowi |
||
* <code>getStringFromCattle</code> |
* <code>getStringFromCattle</code> – zdejmij stringi żonie |
||
* <code>getEndOfPlayWithCattle</code> |
* <code>getEndOfPlayWithCattle</code> – załóż stringi żonie |
||
* <code>goodIdea</code> |
* <code>goodIdea</code> – wyślij [[wirus|wirusa]] do Wikipedii |
||
* <code>badIdea</code> |
* <code>badIdea</code> – korzystaj z Wikipedii |
||
* <code>goodIdeaMocherus</code> |
* <code>goodIdeaMocherus</code> – dofinansuj Radio Maryja |
||
* <code>getSetGo</code> |
* <code>getSetGo</code> – rozpocznij wyścig |
||
* <code>alert:cookie</code> |
* <code>alert:cookie</code> – upiecz ciastka |
||
* <code>splendidIdea</code> |
* <code>splendidIdea</code> – dofinansuj Nonsensopedię |
||
* <code>System.out.println</code> |
* <code>System.out.println</code> – zniszcz Wikipedię |
||
* <code>doWhatIWant()</code> |
* <code>doWhatIWant()</code> – przeważnie kończy się [[segfault]]em po 24h pracy |
||
* <code>socket.connect()</code> |
* <code>socket.connect()</code> – włóż drucik do gniazdka |
||
{{stubinf}} |
{{stubinf}} |
Wersja z 20:36, 7 lut 2010
Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe. |
Języki programowania: |
Inne języki komputerowe: |
|
edytuj ten szablon |
Sen to czy Java?
Bo z java nigdy nie wie, oj nie wie sie, czy wypier**** się już czy za chwile
Powiedzenie polskie
Uvaga, ten program napisany jest v Javie
Minister zdrowia ostrzega
java.lang.NoClassDefFoundError
Komunikat powitalny kompilatora javac
Java – środowisko programistyczne oparte na prehistorycznym Pascalu, inaczej zwane PaskalPrim, a pieszczotliwie zwany Paszczakiem. Przez ekspertów uważana za najseksowniejszy język programowania świata – dzięki funkcji getStringFromObj(). Pozwala na odpalanie programów na dowolnej maszynie: pralce, zmywarce, przepływowym ogrzewaczu wody.
Podstawową cechą Javy jest prędkość działania. Optymalny kod w Java działa średnio 50 razy wolniej niż kod w C#, 500 razy wolniej niż w C++ i 5000 niż w C. Ta cecha czyni ten język wyjątkowo przydatnym dla ludzi, którzy mają dużo czasu.
Java jest językiem obiektowym, co oznacza że aby znaleźć komendę programista jest zmuszony do przejrzenia drzewka ponad tysiąca różnych obiektów w poszukiwaniu tej jednej upragnionej. Wśród początkujących programistów panuje przekonanie, że każde życzenie da się spełnić jedną komendą, wystarczy tylko ją znaleźć. Wśród zaawansowanych programistów panuje przekonanie, że każde życzenie da się spełnić prościej i szybciej w innym języku. Obiektowość tego języka sprawia również, że stworzenie przykładowego obiektu dbgrid
, dodanie go do formatki, wczytanie do niego danych trwa jakieś 2-3h, gdzie w Delphi ta sama czynność zajmuje 2-3 minuty (wynik początkującego programisty).
Zaawansowany programista Javy wyróżnia się z tłumu innych programistów niskim wzrostem, gdzie najwyższy punkt posiada w kłębie, okularami w kształcie dwóch słoików połączonych taśmą klejącą oraz posiadaniem 20 notatników we wszystkich otworach. Rozmowa z takim programistą jest wyjątkowo trudna, gdyż nie potrafi on zapamiętać więcej niż jednej komendy jednocześnie, dlatego większość czasu spędza na notowaniu tego, co mówi do niego użytkownik.
Java ma szerokie zastosowanie we wszystkim: nadaje się do wszystkiego, więc jest do niczego. Niby każda firma wymaga od programisty znajomości tego języka, ale na rynku poza grami na komórki, nie widać żadnych komercyjnych, dużych programów napisanych w tym języku.
Najpopularniejsze komendy
getStringFromObj()
– zdejmij stringi danemu obiektowigetStringFromCattle
– zdejmij stringi żoniegetEndOfPlayWithCattle
– załóż stringi żoniegoodIdea
– wyślij wirusa do WikipediibadIdea
– korzystaj z WikipediigoodIdeaMocherus
– dofinansuj Radio MaryjagetSetGo
– rozpocznij wyścigalert:cookie
– upiecz ciastkasplendidIdea
– dofinansuj NonsensopedięSystem.out.println
– zniszcz WikipediędoWhatIWant()
– przeważnie kończy się segfaultem po 24h pracysocket.connect()
– włóż drucik do gniazdka