Wiedza o społeczeństwie: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Emdegger. Autor wycofanej wersji to 31.61.76.126.) |
(Zobacz też) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
Na wolnych lekcjach<ref>O które na WOSie nie trudno</ref>, co uczciwsi nauczyciele próbują przemycić trochę historii najnowszej, ale agentura wśród uczniów zaczyna to utrudniać. |
Na wolnych lekcjach<ref>O które na WOSie nie trudno</ref>, co uczciwsi nauczyciele próbują przemycić trochę historii najnowszej, ale agentura wśród uczniów zaczyna to utrudniać. |
||
==Zobacz też== |
|||
[[Wiedza Amerykanów o świecie]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{przedmioty szkolne}} |
{{przedmioty szkolne}} |
Wersja z 12:38, 29 lis 2012
Wiedza o społeczeństwie (właśc. Wiedza o socjalizmie) – przedmiot o wszystkim i o niczym. Nauczyciele zapewniają, że jest łatwy, bo dotyczy nas samych, ale nie wiedzieć czemu na sprawdzianach same pały. Zawiera elementy socjologii, politologii, ekonomii, prawa i historii. Jako że większość przedmiotów jest niepotrzebna lub za trudna, wciśnięto wszystko w jedno i ani nikt się tego nie nauczy, ani korzyści z tego nie ma, bo jak jest, wiemy; historia zafałszowana, ekonomia sterowana, a zamiast socjologii – socjalizm. Jednak gdy trafi się nauczyciel prowadzący ciekawe dyskusje i zlecający łatwe prace grupowe, jest to przedmiot do zawyżania średnich ocen.
Omawiane problemy
- problemy na Bliskim Wschodzie – a żeby oprócz powiedzenia, że są, powiedzieli jeszcze o co poszło
- konflikty w Azji – też nie wyjaśnili
- dekolonizacja – a tu tylko jak to dobrze
- Zimna Wojna – przedstawienie wyłącznie racji bloku sowieckiego
- NATO – korzyści płynące z członkostwa w Sojuszu, a że sojusznicy mają nas w dupie nie wspomną
- WTO – niby wolny rynek, a wszystko sterowane
- ONZ – wpierdolmy się wszędzie, pod przykrywką szerzenia demokracji
- OBWE – NKWD v1.2
- Unia Europejska – jakie to korzyści płyną z €urokołchozu i jak to dobrze, że wszystkie decyzje przepływają przez Brukselę
- UW – UE v0.1
- PRL – omówienie komunistycznych rządów w Polsce[1], przemilczenie faktów niewygodnych dla rządu
- zagrożenia terroryzmem – się doigrali
- prawa człowieka – świadczenia socjalne, sprawiedliwość społeczna, takie klimaty
Na wolnych lekcjach[2], co uczciwsi nauczyciele próbują przemycić trochę historii najnowszej, ale agentura wśród uczniów zaczyna to utrudniać.