Łódź Chojny: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{EK|jak niżej, 7:0}} |
|||
{{SDU}} |
{{SDU}} |
||
{{cytat|Bałuty i Chojny to naród spokojny|Przeciętny łodzianin o Chojnach}} |
{{cytat|Bałuty i Chojny to naród spokojny|Przeciętny łodzianin o Chojnach}} |
Wersja z 22:07, 26 gru 2012
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do natychmiastowej kasacji. Podany powód: jak niżej, 7:0 Może jeszcze zdążysz wypowiedzieć się na stronie dyskusji, zanim hasło zostanie skasowane. |
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do usunięcia. Strona głosowania nie została jeszcze utworzona. Ten, który wstawił ten szablon, musi kliknąć w [{{fullurl:Nonsensopedia:SDU/Błąd – niepoprawny czas/Łódź Chojny|action=edit&preload=Szablon:SDUdodaj&editintro=Szablon:SDU_dodaj_wstęp}} ten link]. |
Bałuty i Chojny to naród spokojny
- Przeciętny łodzianin o Chojnach
Łódź Chojny – pośrednia stacja kolejowa w Łodzi na trasie Małkinia – Racibórz. Znana jest głównie z tego, że nie zatrzymują się tam pociągi, a to ze względu na fetor dobiegający z dworcowej toalety i fakt, że przejście podziemne jest zasypane gruzem. Sytuacji tej próbował zaradzić Marek Kotański, ale, niestety nie dożył zmian. Pociągi zatrzymują się tu tylko czekając na zmianę sygnału na semaforze.
Historia
Dworzec służył niegdyś jako węzeł przelotowy z Pragi do Kijowa i z Warszawy do Paryża. Kiedy upadła PRL, restaurację zamknięto, kasy biletowe wyprzedano i zamknięto, a budynek oddano grafficiarzom pod niszczącą opiekę. Na ladach kas biletowych, szlifowanych do tej pory łokciami pasażerów, wyrósł mech, na mchu wyrosła pleśń, a na pleśni wyrosły borowiki i pieczarki.
Obecnie
Od 1999 roku można tu co najwyżej pomachać pasażerom, a jeśli jest się szczęśliwym posiadaczem biletu na pociąg Wrocławianin do Zgorzelca – żulom zamelinowanym na i pod ławkami.
Stacja została wygryziona, bo kiedy miasto się rozbudowywało, to z jej ominięciem. Czasem, oprócz robiących „ziuuu” pospiesznych, pyrczy tam lokomotywa z wolna ciągnąca kilka węglarek ze żwirem.