Inżynier (Team Fortress 2): Różnice pomiędzy wersjami
M (Edytuję, nic nie zmieniać!) |
(Jak już mówiłem, dobra baza do rozwinięcia) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|postaci z gry komputerowej|[[Inżynier]]}} |
|||
{{WEdycji|ZieloneDaewooTico}} |
|||
{{Saxton}} |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Inżynier (TF2).png|right|250px]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Historia == |
== Historia == |
||
Urodził się w Pszczelej Jaskini w |
Urodził się w Pszczelej Jaskini w [[Teksas]]ie jako Dell Conagher. Od zawsze przyciągało go grillowanie, więc zawsze to on zakładał obóz. Uwielbiał też naukę, i to tak że na studiach zdobył 11 doktoratów z nauk ścisłych<ref>Albo edytuje Wikipedię, albo mieli słaby uniwersytet</ref>. Wtedy zapragnął połączyć jego miłość do broni palnej i wyższego wykształcenia, czego owocem było jego działko strażnicze, które ulepsza się samo, wystarczy odpowiednio długo walić w nie kluczem francuskim. Za sprawą tego działka i tych 11 doktoratów, zainteresowały się nim organizacje BLU i RED. Jedna z nich pomogła mu zbudować zasobnik o podobnym działaniu co jego działko, a druga – [[teleport]]er, także o tej samej zasadzie działania. |
||
== Rozgrywka == |
== Rozgrywka == |
||
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. |
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. Jednak, jak każdą postać, także Inżynier ma swoje prawa, zasady, a także różne reakcje na otoczenie w zależności od umiejętności gracza. |
||
=== Niepisane prawa i zasady grą Inżynierem === |
|||
* Jeżeli drużyna przegrywa – połowa drużyny zmienia na tę klasę; |
|||
* Grając w obronie punktu nikt nie weźmie Inżyniera dopóki nie trzeba będzie bronić końcowej fazy mapy; |
|||
[[Plik:ALREADYTHEM.PNG|right|380px]] |
|||
* Grając w ataku Inżynier zawsze jest zaopatrzony w Jednorękiego Bandytę; |
|||
* Nikt nie używa Krótkiego Spięcia, a w szczególności ci którzy płaczą „jak bardzo niedoceniany item to jest”; |
|||
* Inżynier jest pierwszym celem ataku Szpiegów; |
|||
* Jeżeli twoja drużyna wygrała – tylko ty nie masz zabójstw na uciekających przeciwnikach; |
|||
* Twoje działko ma więcej zabójstw niż ty sam; |
|||
* Zawsze w twoim otoczeniu będzie biegać Skaut krzyczący ''Need a Dispenser here!'' |
|||
=== Newbie/Noob grający Endżim === |
=== Newbie/Noob grający Endżim === |
||
* Stawia zasobnik, blokując swoje działko; |
* Stawia zasobnik, blokując swoje działko; |
||
* Nie ulepsza swoich budowli |
* Nie ulepsza swoich budowli... |
||
* |
* ...albo zamiast budować idzie walczyć ze swoją strzelbą; |
||
* Próbuje budować na respie; |
|||
* Ginie od telefraga; |
|||
* Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić [[Skaut (Team Fortress 2)|Skaut]] z pistoletu; |
* Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić [[Skaut (Team Fortress 2)|Skaut]] z pistoletu; |
||
* Strzela z daleka z Likwidatora a potem dziwi się że zabrakło mu metalu do naprawy działka; |
|||
* Próbuje przenosić konstrukcje używając Efektu Eureki; |
|||
* Przenosi konstrukcje za pomocą Ryzykownego Ratunku będąc pod obstrzałem z miniguna; |
|||
* Czeka na respie z aktywnym Poskramiaczem i dziwi się czemu jego działko nie strzela; |
|||
* Nie niszczy saperów... |
|||
* ...lub uważa że do tego celu potrzebny jest metal; |
|||
* Zamiast niszczyć Magnetofon Urzędasa stoi i patrzy jak działko się cofa do poziomu skrzynki; |
|||
* Robi pułapki z teleporterów. |
* Robi pułapki z teleporterów. |
||
== Uzbrojenie == |
|||
[[Plik:Sentry-to-lvl3.gif|right|200px]] |
|||
Generalnie jego uzbrojenie to jego budowle: |
|||
=== Tró pros grający Endżim === |
|||
* Zabija działkiem przebranych i niewidzialnych Szpiegów bez kontroli Poskramiacza; |
|||
* Rozbudowuje działko do czwartego poziomu<ref>Nawet Mini-działka</ref> |
|||
* Na jego konstrukcje nie da się nałożyć saperów; |
|||
* Buduje pięć działek strażniczych; |
|||
* Jego zasobniki posiadają nieskończoną ilość zapasowego metalu; |
|||
* Gdy jego drużyna przegra jego działko się nie dezaktywuje; |
|||
* Buduje od razu na najwyższym poziomie; |
|||
* Skacze po mapach ''sentry jumpem''; |
|||
* Stawia niezniszczalne konstrukcje; |
|||
* Potrafi zbudować maszyny z trybu MvM. |
|||
== Konstrukcje == |
|||
[[Plik:TF2 - Poznajcie Inżyniera (Napisy PL)|right|350px|thumb|Poznajcie go]] |
|||
Jak na Inżyniera przystało, Dell Conagher najlepiej czuje się wymyślając i stawiając wymyślne i w pełni zautomatyzowane konstrukcje. |
|||
=== Działko strażnicze === |
=== Działko strażnicze === |
||
Stacjonarne działo o <del>niszczycielskiej sile</del> którym można kogoś <del>zabić</del> zranić. Dzieli się na trzy poziomy<ref>Oraz jeden dodakowy</ref>: |
|||
* 1. poziom – nic nie zrobi, więc zasługuje na dyscyplinarne okładanie kluczem. |
* 1. poziom – nic nie zrobi, więc zasługuje na dyscyplinarne okładanie kluczem. |
||
* 2. poziom – no, już zabije kilku, może nawet jednego [[Gruby|Grubego]]... |
* 2. poziom – no, już zabije kilku, może nawet jednego [[Gruby|Grubego]]... |
||
* 3. poziom – {{Cenzura3}}, zniszczone! |
* 3. poziom – {{Cenzura3}}, zniszczone! |
||
* Mini-działko – tak słabe, że nawet Skaut je rozwali. |
* Mini-działko – tak słabe, że nawet Skaut je rozwali. |
||
=== Zasobnik === |
=== Zasobnik === |
||
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt z niego nie korzysta<ref>A pięciu już nawet wzięło Medyka</ref>, |
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt oprócz ciebie z niego nie korzysta<ref>A pięciu już nawet wzięło Medyka</ref>, więc stawiasz go przy działku by mieć metal. Na polu bitwy nigdy się nie przydaje. No, chyba że zostanie zniszczony. Wtedy jest potrzebny natychmiast! |
||
=== Teleporter === |
=== Teleporter === |
||
Działanie proste – wchodzimy jedną stroną i wychodzimy drugą. Co ciekawe, uderzenie kluczem w jeden z nich skutkuje także na drugim! |
Działanie proste – wchodzimy jedną stroną i wychodzimy drugą, aby [[Śmierć|zginąć]] trzy sekundy później. Co ciekawe, uderzenie kluczem w jeden z nich skutkuje także na drugim! |
||
== Ciekawostki == |
|||
* Inżynier jest najniższą klasą w grze; |
|||
* Jako jedyna klasa w grze Team Fortress 2 posiada on czapkę z przypisaną własną animacją; |
|||
* Jest wirtuozem gry na [[Gitara|gitarze]]... |
|||
* ... jednak woli ją rozbijać na głowach przeciwników; |
|||
* Ma mechaniczną rękę, lecz często ukrywa ją za rękawicą; |
|||
* Inżynier nosi swój kask tyłem na przód; |
|||
* Nie znosi [[Irlandia|Irlandczyków]]; |
|||
* Jego ulubione równanie matematyczne to <math>\sum_{i=1}^L \Bigg[ c_i k_s max \Big( f_s \big( \widehat{v} \cdot \widehat{r}_i \big) ^k spec , f_r k_r \big( \widehat{v} \cdot \widehat{r}_i \big) ^k rim \Big) \Bigg]</math>; |
|||
* Jest wnukiem słynnego Radigana Conaghera, który wynalazł maszynę przedłużającą życie; |
|||
* Jest także sąsiadem jeszcze bardziej słynnego [[Chuck Norris|Chucka Norrisa]]. |
|||
== Galeria == |
|||
<gallery> |
|||
Plik:EngineerTF2.png|Spy sappin my sentry! |
|||
Plik:Setrylove.png|Miłość od pierwszego... zbudowania |
|||
Plik:Hetman's Headpiece.png|Bo wojna bez [[Kozak]]ów jest jak wódka bez gołąbków |
|||
Plik:Engineer child photo.png|Młody Dell wraz ze swoim ojcem... Wspomnień czar... |
|||
</gallery> |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{TF2}} |
{{TF2}} |
||
[[Kategoria:Postacie z gier komputerowych]] |
[[Kategoria:Postacie z gier komputerowych]] |
Wersja z 22:40, 16 lip 2013
Ten artykuł dotyczy postaci z gry komputerowej. Zobacz też Inżynier. |
UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!
A kiedy to nie wystarczy? Użyj więcej broni
- Inżynier o swojej pracy.
Szablon:Tjedyny gość w organizacjach Reliable Excavation Demolition (RED) albo Builders League United (BLU), który nie niszczy, tylko buduje. Generalnie w najbardziej wkurzającym cię miejscu. Idealna klasa dla kamperów.
Historia
Urodził się w Pszczelej Jaskini w Teksasie jako Dell Conagher. Od zawsze przyciągało go grillowanie, więc zawsze to on zakładał obóz. Uwielbiał też naukę, i to tak że na studiach zdobył 11 doktoratów z nauk ścisłych[1]. Wtedy zapragnął połączyć jego miłość do broni palnej i wyższego wykształcenia, czego owocem było jego działko strażnicze, które ulepsza się samo, wystarczy odpowiednio długo walić w nie kluczem francuskim. Za sprawą tego działka i tych 11 doktoratów, zainteresowały się nim organizacje BLU i RED. Jedna z nich pomogła mu zbudować zasobnik o podobnym działaniu co jego działko, a druga – teleporter, także o tej samej zasadzie działania.
Rozgrywka
Postać bardzo łatwa do opanowania. Wszystko, co trzeba wiedzieć, to to, jak postawić budowle, i jak je ulepszyć. A potem to można kampić do woli. Jednak, jak każdą postać, także Inżynier ma swoje prawa, zasady, a także różne reakcje na otoczenie w zależności od umiejętności gracza.
Niepisane prawa i zasady grą Inżynierem
- Jeżeli drużyna przegrywa – połowa drużyny zmienia na tę klasę;
- Grając w obronie punktu nikt nie weźmie Inżyniera dopóki nie trzeba będzie bronić końcowej fazy mapy;
- Grając w ataku Inżynier zawsze jest zaopatrzony w Jednorękiego Bandytę;
- Nikt nie używa Krótkiego Spięcia, a w szczególności ci którzy płaczą „jak bardzo niedoceniany item to jest”;
- Inżynier jest pierwszym celem ataku Szpiegów;
- Jeżeli twoja drużyna wygrała – tylko ty nie masz zabójstw na uciekających przeciwnikach;
- Twoje działko ma więcej zabójstw niż ty sam;
- Zawsze w twoim otoczeniu będzie biegać Skaut krzyczący Need a Dispenser here!
Newbie/Noob grający Endżim
- Stawia zasobnik, blokując swoje działko;
- Nie ulepsza swoich budowli...
- ...albo zamiast budować idzie walczyć ze swoją strzelbą;
- Próbuje budować na respie;
- Ginie od telefraga;
- Stawia działko w miejscu, w którym może je załatwić Skaut z pistoletu;
- Strzela z daleka z Likwidatora a potem dziwi się że zabrakło mu metalu do naprawy działka;
- Próbuje przenosić konstrukcje używając Efektu Eureki;
- Przenosi konstrukcje za pomocą Ryzykownego Ratunku będąc pod obstrzałem z miniguna;
- Czeka na respie z aktywnym Poskramiaczem i dziwi się czemu jego działko nie strzela;
- Nie niszczy saperów...
- ...lub uważa że do tego celu potrzebny jest metal;
- Zamiast niszczyć Magnetofon Urzędasa stoi i patrzy jak działko się cofa do poziomu skrzynki;
- Robi pułapki z teleporterów.
Tró pros grający Endżim
- Zabija działkiem przebranych i niewidzialnych Szpiegów bez kontroli Poskramiacza;
- Rozbudowuje działko do czwartego poziomu[2]
- Na jego konstrukcje nie da się nałożyć saperów;
- Buduje pięć działek strażniczych;
- Jego zasobniki posiadają nieskończoną ilość zapasowego metalu;
- Gdy jego drużyna przegra jego działko się nie dezaktywuje;
- Buduje od razu na najwyższym poziomie;
- Skacze po mapach sentry jumpem;
- Stawia niezniszczalne konstrukcje;
- Potrafi zbudować maszyny z trybu MvM.
Konstrukcje
Jak na Inżyniera przystało, Dell Conagher najlepiej czuje się wymyślając i stawiając wymyślne i w pełni zautomatyzowane konstrukcje.
Działko strażnicze
Stacjonarne działo o niszczycielskiej sile którym można kogoś zabić zranić. Dzieli się na trzy poziomy[3]:
- 1. poziom – nic nie zrobi, więc zasługuje na dyscyplinarne okładanie kluczem.
- 2. poziom – no, już zabije kilku, może nawet jednego Grubego...
- 3. poziom – , zniszczone!
- Mini-działko – tak słabe, że nawet Skaut je rozwali.
Zasobnik
Jest on niezbędny dla twojej drużyny. Jest on tak potrzebny, że nikt oprócz ciebie z niego nie korzysta[4], więc stawiasz go przy działku by mieć metal. Na polu bitwy nigdy się nie przydaje. No, chyba że zostanie zniszczony. Wtedy jest potrzebny natychmiast!
Teleporter
Działanie proste – wchodzimy jedną stroną i wychodzimy drugą, aby zginąć trzy sekundy później. Co ciekawe, uderzenie kluczem w jeden z nich skutkuje także na drugim!
Ciekawostki
- Inżynier jest najniższą klasą w grze;
- Jako jedyna klasa w grze Team Fortress 2 posiada on czapkę z przypisaną własną animacją;
- Jest wirtuozem gry na gitarze...
- ... jednak woli ją rozbijać na głowach przeciwników;
- Ma mechaniczną rękę, lecz często ukrywa ją za rękawicą;
- Inżynier nosi swój kask tyłem na przód;
- Nie znosi Irlandczyków;
- Jego ulubione równanie matematyczne to ;
- Jest wnukiem słynnego Radigana Conaghera, który wynalazł maszynę przedłużającą życie;
- Jest także sąsiadem jeszcze bardziej słynnego Chucka Norrisa.
Galeria
- EngineerTF2.png
Spy sappin my sentry!
- Hetman's Headpiece.png
Bo wojna bez Kozaków jest jak wódka bez gołąbków
- Engineer child photo.png
Młody Dell wraz ze swoim ojcem... Wspomnień czar...
Przypisy