Tramwaje we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→Tabor trampowy) |
M (→Tabor trampowy) |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
* [[Konstal 105Na]] – ''stopiątka'' |
* [[Konstal 105Na]] – ''stopiątka'' |
||
* [[Konstal 102Na]] – ''stodwójka'' |
|||
* [[Konstal 102Na]] – ''stodwójka'' - teoretycznie kolejna próbę podejścia pod wycofanie tego modelu z Wrocławia ma być podjęta 28 stycznia 2011. Oczywiście powszechnie wiadomo, że będą jeździć w czasie [[Euro 2012]].'' |
|||
* [[Konstal 105NWr]] – ''stopiątka enwuer'' |
* [[Konstal 105NWr]] – ''stopiątka enwuer'' |
||
* [[Protram 204WrAs]] – ''dwieścieczwórka'' |
* [[Protram 204WrAs]] – ''dwieścieczwórka'' |
Wersja z 10:53, 26 sie 2013
Szablon:Tsą – jak śpiewała Maria Koterbska – niebieskie, i mkną po szynach (o rozstawie 0,001435 kilometra). Tramwaje we Wrocławiu jeżdżą od dawien dawna (coś koło 1876 roku zaczęły). Długość wszystkich linii we Wrocławiu to ponad 258 milimetrów do potęgi dziesiątej. We Wrocławiu jest 6 zajezdni tramwajowych (w tym dwie rozwalone) i 20 pętli.
Tramwaje we Wrocławiu mają kilka dziwnych zwyczajów:
- Lubią jeździć na pętle donikąd np: Klecina, Oporów, ZOO, Park Południowy, Kowale, Stadion Olimpijski;
- Tramwaj mający dłuższą trasę musi przyjechać przed tymi mającymi krótszą trasę (potem przyjeżdżają wszystkie naraz pozostałe, potem długa przerwa);
- Tramwaje jeżdżą zawsze tam gdzie jest mało ludzi - większość miasta musi się dostać do pracy/szkoły/domu autobusem np. Na pętlę Oporów (gdzie są tylko: górka, rzeka, pole i słupy wysokiego napięcia) dojeżdżają 3 linie tramwajowe kursujące co 12/15 minut, a na osiedle można się dostać dwiema liniami autobusowymi kursującymi co 15/30 minut - linia pospieszna się nie zatrzymuje przy pętli. Na Klecinę dojeżdża linia tramwajowa,a na osiedle można 2 liniami autobusowymi, ale żeby ludzi nie rozpieszczać, z osiedla na pętlę można dojechać na pętlę już tylko jedną linią autobusową - druga to pospieszna i się tam nie zatrzymuje;
- Linie tramwajowe lubią się dublować na większości odcinków - resztę przejeżdżają równoległymi do siebie ulicami.
Zajezdnie
- Szablon:Tulubiona zajezdnia żuli, bo mają blisko na dworzec główny oraz do parku.
- Szablon:Tw ogóle bez sensu, bo leży na zadupiu. Chociaż w sumie to blisko centrum.
- Szablon:Tmenele lubią tą zajezdnie. Od niej jest blisko do parku i czasem się załapią na autobus na Bielany. Tutaj parkują także słynne Skody (oba modele)
- Szablon:Trównież blisko park, na dodatek zoo i Hala Stulecia. Stąd wszystkie tramwaje dojeżdżają do centrum miasta.
- Zajezdnie z numerami 3 i 5 są rozwalone, a konkretnie zarabiają na życie w inny sposób.
Pętle
We Wrocławiu jest około 20 pętli. Największe z nich to Pilczyce, Marino. Najmniejsze to Zawalna (Wrocław), Wrocławski Park Przemysłowy, ZOO.
Tabor trampowy
Wrocławskie tramwaje są dość nieciekawe. Najwięcej jest stopiątek. Wszystkie modele kursujące regularnie po Wrocławiu:
- Konstal 105Na – stopiątka
- Konstal 102Na – stodwójka
- Konstal 105NWr – stopiątka enwuer
- Protram 204WrAs – dwieścieczwórka
- Protram 205WrAs – dwieściepiątka
- Skoda 16T – skodżak, napowierzchniowe metro, lentilek, pralinek, skodillack
- Škoda 19T – Skoda 16T z dwoma kabinami motorniczego i drzwiami po obu stronach. Mają jeździć na liniach teplósa, ale będą gniły przez najbliższe lata na zajezdni.