Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M
Linia 12: Linia 12:
* najważniejsze – mniej trzęsie!
* najważniejsze – mniej trzęsie!


Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[szablon:1 marca|1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od [[1 marca]] [[2012]] roku jeden wytwór Protramu jeździ także po [[Kraków|Krakowie]], gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.


{{KWW}}
{{KWW}}

Wersja z 19:17, 21 wrz 2013

Plik:204WrAs.JPG
Dwieścieczwórka od dupy strony

Szablon:Tpierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.

Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.

Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:

  • proste ściany;
  • zakryte wózki jezdne koła;
  • identyczny nowocześniejszy wygląd w środku;
  • napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
  • prostokątne okna;
  • najważniejsze – mniej trzęsie!

Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.