Škoda 19T: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (dr.)
Linia 1: Linia 1:
'''Škoda 19T''') – [[Czechy|pepicki]] tramwaj produkowany w Czechach w wiosce [[Pilzno]]. Kupiony dla projektu Tramwaj Minus.
{{t|Škoda 19T}}[[Czechy|pepicki]] tramwaj produkowany w Czechach w wiosce [[Pilzno]]. Kupiony dla projektu Tramwaj Minus.


== Historia ==
== Historia ==

W 2008 powstał śmiały projekt tak zwanego Tramwaju Plus, łączącego osiedle Gaj, Stadion Miejski, Stadion Olimpijski, Pilczyce i Kozanów.
W 2008 powstał śmiały projekt tak zwanego Tramwaju Plus, łączącego osiedle Gaj, Stadion Miejski, Stadion Olimpijski, Pilczyce i Kozanów.
Zdecydowano o budowie tzw. krańcówek (z wyjątkiem Pilczyc i Stadionu Olimpijskiego) - specjalnych pętli przystosowaną do obsługi tramów dwukierunkowych (po jaką cholerę, można przecież było zbudować pętlę)! Ale nie. Magistrat chciał się unowocześnić. W 2009 rozpisano przetarg na mocy którego jakiś zakład klepacki miał wyklepać tramwaj dwukierunkowy. Zwyciężyła go Škoda z nowym modelem 19T (przerobiona nieco [[Škoda 16T|szesnastka]]). Oczywiście dwukierunkowy. Pierwszy egzemplarz dotarł w grudniu 2010.
Zdecydowano o budowie tzw. krańcówek (z wyjątkiem Pilczyc i Stadionu Olimpijskiego) - specjalnych pętli przystosowaną do obsługi tramów dwukierunkowych (po jaką cholerę, można przecież było zbudować pętlę!) Ale nie. Magistrat chciał się unowocześnić. W 2009 rozpisano przetarg na mocy którego jakiś zakład klepacki miał wyklepać tramwaj dwukierunkowy. Zwyciężyła go Škoda z nowym modelem 19T (przerobiona nieco [[Škoda 16T|szesnastka]]). Oczywiście dwukierunkowy. Pierwszy egzemplarz dotarł w grudniu 2010.


== Wygląd zewnętrzny ==
== Wygląd zewnętrzny ==
Wygląda tak jak 16T, ale ma kilka podstawowych różnic. Po primo, jest dwukierunkowy (na co to komu? zajmuje tylko więcej miejsca) - ma drugą kabinę z tyłu (nigdy nie wiesz, gdzie jest tył a gdzie przód) i drzwi po obu stronach. Ma na pierwszych członach jakieś bazgroły. Powiedzmy, że jest znośnie, ważne, że wygląda lepiej od Pesy Swing (bez skojarzeń).

Wygląda tak jak 16T. Ale ma kilka podstawowych różnic. Po primo, jest dwukierunkowy (na co to komu? zajmuje tylko więcej miejsca) - ma drugą kabinę z tyłu (nigdy nie wiesz gdzie jest tył a gdzie przód) i drzwi po obu stronach. Ma na pierwszych członach jakieś bazgroły. Powiedzmy że jest znośnie. Ważne że wygląda lepiej od Pesy Swing (bez skojarzeń).


== Wygląd wewnętrzny ==
== Wygląd wewnętrzny ==
Tym razem pozbyto się siedzeń "metro" - ostały się tylko w środku (ale po tylko jednej stronie - po drugiej jest OGROMNA kuszetka o długości całego członu - jak sugeruje naklejka - miejsce dla rowerów). Siedzenia są koloru lapis lazuli (zobacz w Google) - niebieskiego z jakimiś naszytymi W (chyba od Wrocławia). W drugim i czwartym członie są telewizorki wiecznie niebieskie z napisem NO SIGNAL.
Tym razem pozbyto się siedzeń „metro” - ostały się tylko w środku (ale po tylko jednej stronie - po drugiej jest OGROMNA kuszetka o długości całego członu - jak sugeruje naklejka - miejsce dla rowerów). Siedzenia są koloru lapis lazuli (zobacz w Google) - niebieskiego z jakimiś naszytymi W (chyba od Wrocławia). W drugim i czwartym członie są telewizorki wiecznie niebieskie z napisem <i>NO SIGNAL</i>.


== Eksploatacja ==
== Eksploatacja ==
Jeżdżą we Wrocławiu tylko na trasach Tramwaju Plus (31,32 i 33).
Jeżdżą we Wrocławiu tylko na trasach Tramwaju Plus (31, 32 i 33).



== Zobacz też ==
== Zobacz też ==

Wersja z 10:33, 8 lis 2014

Szablon:Tpepicki tramwaj produkowany w Czechach w wiosce Pilzno. Kupiony dla projektu Tramwaj Minus.

Historia

W 2008 powstał śmiały projekt tak zwanego Tramwaju Plus, łączącego osiedle Gaj, Stadion Miejski, Stadion Olimpijski, Pilczyce i Kozanów. Zdecydowano o budowie tzw. krańcówek (z wyjątkiem Pilczyc i Stadionu Olimpijskiego) - specjalnych pętli przystosowaną do obsługi tramów dwukierunkowych (po jaką cholerę, można przecież było zbudować pętlę!) Ale nie. Magistrat chciał się unowocześnić. W 2009 rozpisano przetarg na mocy którego jakiś zakład klepacki miał wyklepać tramwaj dwukierunkowy. Zwyciężyła go Škoda z nowym modelem 19T (przerobiona nieco szesnastka). Oczywiście dwukierunkowy. Pierwszy egzemplarz dotarł w grudniu 2010.

Wygląd zewnętrzny

Wygląda tak jak 16T, ale ma kilka podstawowych różnic. Po primo, jest dwukierunkowy (na co to komu? zajmuje tylko więcej miejsca) - ma drugą kabinę z tyłu (nigdy nie wiesz, gdzie jest tył a gdzie przód) i drzwi po obu stronach. Ma na pierwszych członach jakieś bazgroły. Powiedzmy, że jest znośnie, ważne, że wygląda lepiej od Pesy Swing (bez skojarzeń).

Wygląd wewnętrzny

Tym razem pozbyto się siedzeń „metro” - ostały się tylko w środku (ale po tylko jednej stronie - po drugiej jest OGROMNA kuszetka o długości całego członu - jak sugeruje naklejka - miejsce dla rowerów). Siedzenia są koloru lapis lazuli (zobacz w Google) - niebieskiego z jakimiś naszytymi W (chyba od Wrocławia). W drugim i czwartym członie są telewizorki wiecznie niebieskie z napisem NO SIGNAL.

Eksploatacja

Jeżdżą we Wrocławiu tylko na trasach Tramwaju Plus (31, 32 i 33).

Zobacz też

Przypisy

Szablon:Ciężarówki