Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]]
[[Plik:204WrAs Wroclaw.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]]
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie.
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie.



Wersja z 11:38, 27 lis 2016

Dwieścieczwórka od dupy strony

Szablon:Tpierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.

Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.

Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:

  • proste ściany;
  • zakryte wózki jezdne koła;
  • identyczny nowocześniejszy wygląd w środku;
  • napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
  • prostokątne okna;
  • najważniejsze – mniej trzęsie!

Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.

Szablon:Ciężarówki