Protram 204WrAs: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:204WrAs.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]] |
[[Plik:204WrAs Wroclaw.JPG|thumb|right|200px|Dwieścieczwórka od dupy strony]] |
||
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie. |
{{t||ur. [[2004]]; pseud. ''Dwieścieczwórka''}}pierwszy w pełni [[wrocław]]ski [[tramwaj]] od skończenia [[II wojna światowa|Wielkiej Jatki]]. Jest robiony w [[Protram]]ie. |
||
Wersja z 11:38, 27 lis 2016
Szablon:Tpierwszy w pełni wrocławski tramwaj od skończenia Wielkiej Jatki. Jest robiony w Protramie.
Jego numer wziął się z chęci odróżnienia nowego tramwaju od stopiątki, z której wywodzi się konstrukcja jego pudła i podwozia. Daje się wytłumaczyć następująco: 200 zamiast 100 plus 4 zamiast 5.
Wskutek takich a nie innych korzeni, tramwaj jest podobny do 105NWr. Zmiany względem stopiątki NWr:
- proste ściany;
- zakryte
wózki jezdnekoła; identycznynowocześniejszy wygląd w środku;- napęd asynchroniczny (robi „iiiiiiiii” jak się rozpędza i jak hamuje);
- prostokątne okna;
- najważniejsze – mniej trzęsie!
Tramwaj jeździ po Wrocławiu, jak zresztą wszystkie inne dzieła tamtejszej firmy. Chociaż... Od 1 marca 2012 roku jeden wytwór Protramu jeździ także po Krakowie, gdzie dostał wdzięczną nazwę 405N-Kr.