Samolot: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 83.11.227.44.) |
|||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Jak wiadomo, z definicji, [[latanie]], jest to niespecjalne nietrafianie w [[ziemia|ziemię]] w momencie spadania (a dokładniej w połowie tego momentu). Samolot jest więc urządzeniem umożliwiającym tę czynność bez potrzeby martwienia się o zniszczone [[spodnie]] czy to jak bardzo będzie boleć gdy nam się nie uda, jednakże nie sprawia tak wielkiej frajdy jak [[latanie]] bez jego pomocy. Dodatkowym atrybutem samolotu jest jego zdolność do umożliwiania [[latanie|latania]] wielu osobom jednocześnie, co owocuje możliwością rozmowy, a nawet machania [[ręka|ręką]]. |
Jak wiadomo, z definicji, [[latanie]], jest to niespecjalne nietrafianie w [[ziemia|ziemię]] w momencie spadania (a dokładniej w połowie tego momentu). Samolot jest więc urządzeniem umożliwiającym tę czynność bez potrzeby martwienia się o zniszczone [[spodnie]] czy to jak bardzo będzie boleć gdy nam się nie uda, jednakże nie sprawia tak wielkiej frajdy jak [[latanie]] bez jego pomocy. Dodatkowym atrybutem samolotu jest jego zdolność do umożliwiania [[latanie|latania]] wielu osobom jednocześnie, co owocuje możliwością rozmowy, a nawet machania [[ręka|ręką]]. |
||
Wiele osób, które nie potrafią lub boją się [[latanie|latać]] samemu wybierają właśnie samolot jako środek szybkiego transportu do takich miejsc jak [[McDonald's]], [[toaleta]] czy miejsce [[praca|pracy]]. Istnieje jednak różnica w częstotliwości używania tego pojazdu między różnymi narodami. Na przykład tak [[Amerykanie]] jak i [[Polacy]] latają nim do pracy, ale [[Amerykanie]] robią to [[codziennie]], a Polacy raz na pół roku. Naukowcy nie doszli jeszcze do wniosku czym te odchylenia są spowodowane. Jedni twierdzą, że głowną przeszkodą jest dość wysoka zapłata, jakiej rządają sobie za użytkowanie [[Linie Lotnicze]], inni, że powodem są tak zwane [[wiza|wizy]], które wprowadzili [[Amerykanie]] po licznych skargach, że wszystkie miejsca siedzące w samolotach są zajęte przez obcokrajowców i ich rodacy muszą stać. Istanieje także [[teoria]], że [[Polacy]] nie potrzebują pomocy samolotu aby [[latanie|latać]] |
Wiele osób, które nie potrafią lub boją się [[latanie|latać]] samemu wybierają właśnie samolot jako środek szybkiego transportu do takich miejsc jak [[McDonald's]], [[toaleta]] czy miejsce [[praca|pracy]]. Istnieje jednak różnica w częstotliwości używania tego pojazdu między różnymi narodami. Na przykład tak [[Amerykanie]] jak i [[Polacy]] latają nim do pracy, ale [[Amerykanie]] robią to [[codziennie]], a Polacy raz na pół roku. Naukowcy nie doszli jeszcze do wniosku czym te odchylenia są spowodowane. Jedni twierdzą, że głowną przeszkodą jest dość wysoka zapłata, jakiej rządają sobie za użytkowanie [[Linie Lotnicze]], inni, że powodem są tak zwane [[wiza|wizy]], które wprowadzili [[Amerykanie]] po licznych skargach, że wszystkie miejsca siedzące w samolotach są zajęte przez obcokrajowców i ich rodacy muszą stać. Istanieje także [[teoria]], że [[Polacy]] nie potrzebują pomocy samolotu aby [[latanie|latać]] |
||
Typowy samolot składa się ze: |
Typowy samolot składa się ze: |
Wersja z 18:24, 27 sty 2007
Samolot – z definicji pojazd służący do latania, a konkretniej umożliwiający latanie sporej liczbie ludzi. Jednostka przystosowana jest wzorem gołębi do uciekania w przestworza. Łączy Amerykanów i Polaków: jedni i drudzy latają nim do pracy, ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku (trzymiesięczna wiza turystyczna, trzymiesięczny okres przerwy między wizami).
Jak wiadomo, z definicji, latanie, jest to niespecjalne nietrafianie w ziemię w momencie spadania (a dokładniej w połowie tego momentu). Samolot jest więc urządzeniem umożliwiającym tę czynność bez potrzeby martwienia się o zniszczone spodnie czy to jak bardzo będzie boleć gdy nam się nie uda, jednakże nie sprawia tak wielkiej frajdy jak latanie bez jego pomocy. Dodatkowym atrybutem samolotu jest jego zdolność do umożliwiania latania wielu osobom jednocześnie, co owocuje możliwością rozmowy, a nawet machania ręką.
Wiele osób, które nie potrafią lub boją się latać samemu wybierają właśnie samolot jako środek szybkiego transportu do takich miejsc jak McDonald's, toaleta czy miejsce pracy. Istnieje jednak różnica w częstotliwości używania tego pojazdu między różnymi narodami. Na przykład tak Amerykanie jak i Polacy latają nim do pracy, ale Amerykanie robią to codziennie, a Polacy raz na pół roku. Naukowcy nie doszli jeszcze do wniosku czym te odchylenia są spowodowane. Jedni twierdzą, że głowną przeszkodą jest dość wysoka zapłata, jakiej rządają sobie za użytkowanie Linie Lotnicze, inni, że powodem są tak zwane wizy, które wprowadzili Amerykanie po licznych skargach, że wszystkie miejsca siedzące w samolotach są zajęte przez obcokrajowców i ich rodacy muszą stać. Istanieje także teoria, że Polacy nie potrzebują pomocy samolotu aby latać
Typowy samolot składa się ze:
Czasami dodatkowe wyposażenie stanowią barek z zimnymi napojami oraz personel go obsługujący.