HTML: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
{{programowanie}}
{{programowanie}}


'''HTML''' ([[Język angielski|ang.]] ''HTML Text Markup Language''), to język składający się ze znaczników (ale takich jak w [[sgml|SGML]], nie jak w [[Tex|TeX]]) i dziwnych ciągów znaków między nimi. Zwykle używany przez niedoedukowanych bądź leniwych webmajstrów do robienia stron World Wide Web 1.0.
'''HTML''' ([[Język angielski|ang.]] ''Hyper Text Markup Language''), to język składający się ze znaczników (ale takich jak w [[sgml|SGML]], nie jak w [[Tex|TeX]]) i dziwnych ciągów znaków między nimi. Zwykle używany przez niedoedukowanych bądź leniwych webmajstrów do robienia stron World Wide Web 1.0.


Znaczniki teoretycznie powinny być zamknięte, ale i tak nikt tego nie robi bo przecież pod [[Microsoft Internet Explorer|IE]] i tak za długo nie podziała. Są różne możliwe wersje HTML do 4.0 włącznie, chociaż niektórzy twierdzą że mają HTML5 jako alternatywę dla bardzo trudnego języka [[XHMTL]]. Najczęstszym typem jest jednak [[No DOCTYPE found!]], który jako jeden z nielicznych nie jest traktowany przez [[Microsoft Internet Explorer|IE]] w trybie dziwactw ([[quirks mode]]).
Znaczniki teoretycznie powinny być zamknięte, ale i tak nikt tego nie robi bo przecież pod [[Microsoft Internet Explorer|IE]] i tak za długo nie podziała. Są różne możliwe wersje HTML do 4.0 włącznie, chociaż niektórzy twierdzą że mają HTML5 jako alternatywę dla bardzo trudnego języka [[XHMTL]]. Najczęstszym typem jest jednak [[No DOCTYPE found!]], który jako jeden z nielicznych nie jest traktowany przez [[Microsoft Internet Explorer|IE]] w trybie dziwactw ([[quirks mode]]).

Wersja z 14:11, 9 maj 2008

Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

HTML (ang. Hyper Text Markup Language), to język składający się ze znaczników (ale takich jak w SGML, nie jak w TeX) i dziwnych ciągów znaków między nimi. Zwykle używany przez niedoedukowanych bądź leniwych webmajstrów do robienia stron World Wide Web 1.0.

Znaczniki teoretycznie powinny być zamknięte, ale i tak nikt tego nie robi bo przecież pod IE i tak za długo nie podziała. Są różne możliwe wersje HTML do 4.0 włącznie, chociaż niektórzy twierdzą że mają HTML5 jako alternatywę dla bardzo trudnego języka XHMTL. Najczęstszym typem jest jednak No DOCTYPE found!, który jako jeden z nielicznych nie jest traktowany przez IE w trybie dziwactw (quirks mode).

Teoretycznie możesz używać HTML i CSS jednocześnie, ale po co to komu. Najlepiej to napisać w Wordzie i zapisać jako stronę WWW. Niektórzy jednak nawet sami piszą w HTML i wtedy jest śmieszniej. Oto przykładowy kod HTML:

<INPUT TYPE CRASH>
<HTML>
<head>
<META HTTP-EXUIV=Content-type CONTENT=text/HTML;charset=WTF-8>
<META NAME=Only-accepted-browser MALCONTENT=M$IE6.66>
</HEAD>
<body>
<NOFRAMES>Ta strona nadaje się do oglądania tylko pod najnowszym
IE i w rodzdzielczości 1337x666</NOFRAMES>
<FONT FAMILY=AUTO COLOR=PRETTY>
<P><B><U>
Witajcie bracia w NeoStradzie!!!
</P></U>
<SCRIPT SRC=ADDOFFENSIVEBANNER.js>

Powyższy kod jest ubogi, gdyż nie zawiera znaczników EMBED ani IFRAME. Ale nie należy się tym przejmować, sieć jest pełna tego typu pięknych kodów. Nie należy czytać kodu stron opartych o MediaWiki, bo to pisali dziwni ludzie, którzy się przejmowali jakimiś tam standardami. Ważne żeby działało na IE! Dominacja jedynej słusznej przeglądarki jest tak duża, że można to stwierdzić bez większej szkody dla neutralności artykułu.

Zalety

  • Taki nieoficjalny HTML jest kompletnie niesemantyczny, czyli że żaden bezmyślny robot sobie stronki nie poczyta.
  • Każdy to umie.
  • Wszędzie tak robią.
  • Dzięki zastosowaniu ramek i skryptów można uczynić ładowanie strony tak kłopotliwym, że na pewno nikt w tym samym czasie nie będzie oglądał żadnej innej.


Wady

  • Czasami fanatyczni komuniści się tego czepiają.
  • Strona może się stać "Osiołkiem".

Szablon:Stubinf